Dagbokstråden

:yoparty har det spruckit i sömmarna :va jag trodde kanske att det skulle vara någon annan som skulle behöva sy om sömmarna :D:D:D

Japp, inte ens 2 månader gammalt. kunde ta det på garantin, men vänta 3-4 veckor på en lagning som kostar 60kr nere hos skomakaren i stan är ju löjligt :).

Ha Ha, antyder jag ett hån mot Gabor2? :D

Jag måste bara hålla mig tjock nu för jag bara orkar inte med all that ass!!!:D
Livet är hårt som R1 ägare all that ass....all that ass:D:D:D

:D:D:D:arsele:rofl:rofl du trodde att det var ditt kroppsformade skinnställ vi pratade om :va visserligen så tajt att man kan läsa sms igenom skinnet men vi pratade om någon annan :D:D:D

:D:D:D:arsele:rofl:rofl du trodde att det var ditt kroppsformade skinnställ vi pratade om :va visserligen så tajt att man kan läsa sms igenom skinnet men vi pratade om någon annan :D:D:D

:rofl :rofl :rofl
:såjaponken @ gabor2

Kära bullen...idag var jag ute på en liten fintur på suraåsen...och hade funderat på att ta en lov runt rytterne, barkarö - kaffe vid posörkajen i stan, och segla runt Skultuna, Ramnäs och hem igen.

Men vad händer, man piper ur..."är det inte lite kallt"...och suget efter 252:an i en bit över normalt tempo sätter in..."den var ju ändå så fin, inga vänner i blått, inget grus...".

Tar en vänt-korv på Lustigkullagrillen, magen knorrade när millen fick spela förbi fjollorna vid golfklubben i Coal-creek...

Tur som en tok så dyker det upp en go' grabb på en gammel fin surgixxer och varnar för kling&klang som har välkomstkommité vid första Lisjö-avfarten... :tummenupp (inte tummen upp åt kling und klang inte, åt gixxermannen).
Klart uppskattat, hade nog blitt' o-bra att dyka upp i lagom nedlägg, hängandes lite vid sidan av. :näsblod

Kontentan, även om man nyss glidit över suraåsen och rekat, så kan det ändra sig fort - de små liven verkar ha slagit läger någonstans i närheten...och triggas av twinmuller över åsen.
De får ge sig snart, jag känner mig (på ren och skär sporthojiska) kräNgKt!!!one111!!! När i hundan skall jag få njuta av suraåsen igen? :hihi

Men - vänt-korven smakade gott, och det blev en stilla rekognosceringsrunda över Olbergavägen, som var både grusig och trist, men Millen är hemma, magen full av korv - och pÅlisen fick tji. :yoparty

/J

Japp, inte ens 2 månader gammalt. kunde ta det på garantin, men vänta 3-4 veckor på en lagning som kostar 60kr nere hos skomakaren i stan är ju löjligt :).

Ha Ha, antyder jag ett hån mot Gabor2? :D

Som sean connory skulle sagt: why do you allways mock me!:)

:rofl :rofl :rofl
:såjaponken @ gabor2

Kära bullen...idag var jag ute på en liten fintur på suraåsen...och hade funderat på att ta en lov runt rytterne, barkarö - kaffe vid posörkajen i stan, och segla runt Skultuna, Ramnäs och hem igen.

Men vad händer, man piper ur..."är det inte lite kallt"...och suget efter 252:an i en bit över normalt tempo sätter in..."den var ju ändå så fin, inga vänner i blått, inget grus...".

Tar en vänt-korv på Lustigkullagrillen, magen knorrade när millen fick spela förbi fjollorna vid golfklubben i Coal-creek...

Tur som en tok så dyker det upp en go' grabb på en gammel fin surgixxer och varnar för kling&klang som har välkomstkommité vid första Lisjö-avfarten... :tummenupp (inte tummen upp åt kling und klang inte, åt gixxermannen).
Klart uppskattat, hade nog blitt' o-bra att dyka upp i lagom nedlägg, hängandes lite vid sidan av. :näsblod

Kontentan, även om man nyss glidit över suraåsen och rekat, så kan det ändra sig fort - de små liven verkar ha slagit läger någonstans i närheten...och triggas av twinmuller över åsen.
De får ge sig snart, jag känner mig (på ren och skär sporthojiska) kräNgKt!!!one111!!! När i hundan skall jag få njuta av suraåsen igen? :hihi

Men - vänt-korven smakade gott, och det blev en stilla rekognosceringsrunda över Olbergavägen, som var både grusig och trist, men Millen är hemma, magen full av korv - och pÅlisen fick tji. :yoparty

/J

Ja svåla om framfälgen häromdagen hos jennings i kvicksund och i kolbäck stod de böter sugna killarnaa i blått och sköt fartpistol! De såg ut som holkar när jag sniiiiiiglade förbi dem i 40 blås.Jag var för tidigt ute så jag körde sakta för att bränna tid!

Last edited:
Ja svåla om framfälgen häromdagen hos jennings i kvicksund och i kolbäck stod de böter sugna killarnaa i blått och sköt fartpistol! De såg ut som holkar när jag sniiiiiiglade förbi dem i 40 blås.Jag var för tidigt ute så jag körde sakta för att bränna tid!

Du lär inse chocken för vännerna i blått, det lär ha blivit konsultation med rådgivare och special-psyk-insats-grupperingen. :hihi

Kära Dagobah,

Min stackars motorcykel ser ut som en jävla trasdocka. Den är så skitig att den ser ut som en Transalp som nyss har genomfört Dakar-resan!
Att bara åka TLR till och från jobbet (med eller utan REGN :gnissla, endast iförd SCOTTS goretex ställ + ryggsäck) Har lett till följande;
  • Mina däck kommer att bli touringslitna snart!
  • Bilister hatar mig eftersom jag "pendlar" (läses som "kör om") samma bilar varje dag!
  • Jag har två blåmärken på kroppen eftersom min ryggsäcks remmar slår mig hört i farter över 140!
  • Min TLR blir asans-skitig!!
En filosofisk fråga har väckts inom mig, nämligen; "Hur kan jag veta att min motrorcykel håller i farter över 240?" :va Jag finner inget bra svar på den där!
En annan fråga har också dykt upp inom mig; "Hur lång tid tar det, vid ett nedlägg, att nöta sönder mitt Goretex ställ"? (I pray to God I'll never get the answer to that question)!

Imorgon kommer jag till Köping (jobbet) med min TLR, till er som vill höra mullret är det bara att köra om o vinka :tungan!

EDIT; Snart dax att tvätta häcken!

Hallå och hej dagboken! Igår smacka jag dit nya hejadare på hojen:)det blev betydligt bättre bromsrespons mot innan! Kan bero på att jag valt sintrade belägg denna gång.Läste på förpackningen att man skall köra in dem med minst 150 mindre inbromsningar innan full effekt uppnås:va stämmer det så kommer jag bli avslängd framåt varje gång det säger tick i handtaget:D

Hallå och hej dagboken! Igår smacka jag dit nya hejadare på hojen:)det blev betydligt bättre bromsrespons mot innan! Kan bero på att jag valt sintrade belägg denna gång.Läste på förpackningen att man skall köra in dem med minst 150 mindre inbromsningar innan full effekt uppnås:va stämmer det så kommer jag bli avslängd framåt varje gång det säger tick i handtaget:D

...hade du broms tidigare på den där öht...? :va

Japp!! Fast klen a har det visat sig!!:tummenupp Hjälp till och smöra upp väderflickan nu!!

Helvete, då har man en chans att åka ifrån dig nu då, när bromsen tar på din retta. :rofl

Väder...jag klagar inte, geggmoppen vill ha fuktigt väder. :D Intressekonflikt kallas det, men det här vettifan, strålande sol och precis isbjörn ute. :va

Frös duktigt på kvällsturen igår, försökte värma med kaffe på markan, hjälpte föga.

/J

Helvete, då har man en chans att åka ifrån dig nu då, när bromsen tar på din retta. :rofl

Väder...jag klagar inte, geggmoppen vill ha fuktigt väder. :D Intressekonflikt kallas det, men det här vettifan, strålande sol och precis isbjörn ute. :va

Frös duktigt på kvällsturen igår, försökte värma med kaffe på markan, hjälpte föga.

/J

Jag gjorde en jeans tur när jag "körde in" beläggen igår och det var inte ett smart drag!!! På som karl av som kvinna vilket borde rekomenderas till dem som vill göra ett könsbyte:D

sporTlovErs konto krånglar

Kära Dagobah! Idag krångel, först med banken som vill ta våra pengar, sedan med mitt konto, så detta är för tillfället, sportlover i förtäckt version..fan det nicket vill jag nu ha tror jag, men då är det väl upptaget av mig själv:krama
Men då får jag väl döda sporTlover en gång för alla:D

Kära Dagobah! Idag krångel, först med banken som vill ta våra pengar, sedan med mitt konto, så detta är för tillfället, sportlover i förtäckt version..fan det nicket vill jag nu ha tror jag, men då är det väl upptaget av mig själv:krama
Men då får jag väl döda sporTlover en gång för alla:D
Det där "tror jag" kändes inte riktigt övertygande... :rolleyes:

Det där med banken lät dock inte helt kul :va

Kära Dagobah!

Kära Dagobah!
Min cykel är tvättad nu iallafall men sämsskinnet har sprungit bort så den fick självtorka! Jag börjar tro att det verkligen är dags att byta drivpaketet men för mycket sluring gick åt till Turkietresan som jag o frugan beställde häromdagen. Får vänta!
En ny styrdämpare är på väg åt mitt håll, köpte en begagnad från Blocket efter att min hade rasat ihop, ska bli skönt att få dit "livlinan" igen, blir fan lite nervig över 200 *skratt*.
Nååja... nu är det dags att se en bra film, somna in och se fram emot morgondagen (leka med barnen, städa tomten, lördagsmys och kanske en gammal 90-tals klassiker (Tacos) :)

EDIT; Knäcker nog f*nimej en liten nattöl också!
:Bugar ÖL!

Ännu en lördag full av måste-n och borde-n, och det enda jag vill är att bryta ut någon av hojarna, helst båda. :hihi

Men, gräset lär klippas, snart ser man varken ut eller in för djungeln därute. :crash

Frugans hästsläp blir en eminent mille-trailer med lite klura och pill, så jag lär in till fultema och handla på mig lite förankringspunkter att bulta in i eländet...och snickra ihop något att hålla framhjulet lite på plats med i sidled..

/J

Något är snett! Igår, fredag kväll, avstod jag nämligen en större mängd sprit :ölför att tidigt under lördagens förmiddag kunna damma av hojraketen och lufta den 6 mil i strålande sol, lagom temperatur och fina kurviga vägar. :Bugar

Min förkylda, sängliggande sambos pappa (en av mina handledare) åkte 13 mil för att jag skulle kunna övningsköra. Han var nog lika nöjd som jag efteråt då hojåka är hans största intresse. Nu ska jag torka av mig flugsmeten och ta en skön dusch.

Undra hur man göra med spriten ikväll... imorgon är det BKK. :D:gnissla Tjipp!

Något är snett! Igår, fredag kväll, avstod jag nämligen en större mängd sprit :ölför att tidigt under lördagens förmiddag kunna damma av hojraketen och lufta den 6 mil i strålande sol, lagom temperatur och fina kurviga vägar. :Bugar

Min förkylda, sängliggande sambos pappa (en av mina handledare) åkte 13 mil för att jag skulle kunna övningsköra. Han var nog lika nöjd som jag efteråt då hojåka är hans största intresse. Nu ska jag torka av mig flugsmeten och ta en skön dusch.

Undra hur man göra med spriten ikväll... imorgon är det BKK. :D:gnissla Tjipp!

Haha, det där kommer du märka är bara början.

Jag är mer eller mindre helnykterist efter att man börjat köra båge, är det inte geggmoppe så är det pastaraket.

Inget gott som inte har något gott med sig som jag brukar säga. :D

/J

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti