Dagbokstråden

Jorå, över 200 knyck - som vanligt... Tyvärr är det ju inte så jag ska åka med barn åsådär så jag gjorde rokad och kör 4-hjuligt igen. Sneglar lite på offroad dock... :-)

Förresten Pejo, ring mig i nästa vecka så bjuder jag på lunch på Rocklunda, jag måste berätta lite grejer :-)

Vareinge skoj med 3/4-liter Sukka?

Jorå, över 200 knyck - som vanligt... Tyvärr är det ju inte så jag ska åka med barn åsådär så jag gjorde rokad och kör 4-hjuligt igen. Sneglar lite på offroad dock... :-)

Förresten Pejo, ring mig i nästa vecka så bjuder jag på lunch på Rocklunda, jag måste berätta lite grejer :-)

Offroad is da shit :yoparty eller:confused:

Semester

Är hemma efter en semestersväng i Toscana & passade på att svänga förbi Mugello-banan på lördagen för att se om det var något på gång.
Då vi närmade oss så hörde jag ett välkännt motorsurr :hojraket
Det var träning & kval till söndagens RR-tävlingar i den Italienska RR-serien. Klasserna var från 125cc till 1000cc. Kan nämna att det var 33 grader varmt så de måste ha svettas floder, men det var snabba piloter.

r Anders & Pia

Bifogat

• DSC02039.JPG
    DSC02039.JPG
    19.3 KB · Visningar: 312
  • DSC02040.JPG
    DSC02040.JPG
    14.8 KB · Visningar: 316
  • DSC02044.JPG
    DSC02044.JPG
    22.7 KB · Visningar: 310
  • DSC02047.JPG
    DSC02047.JPG
    25.3 KB · Visningar: 315
Tillökning i garaget

Efter en sväng till Luleå så blev det tillökning i garaget, det börjar bli trångt nu. Jag fick prova Fredriks WR 450 på Gotland & det var ju tokroligt, så nu gäller det att lära sig köra på grus & sånt.
Först ska den fixas till för besiktningen.

r Anders

Bifogat

• KTM600LC4.jpg
    KTM600LC4.jpg
    53.8 KB · Visningar: 84
Efter en sväng till Luleå så blev det tillökning i garaget, det börjar bli trångt nu. Jag fick prova Fredriks WR 450 på Gotland & det var ju tokroligt, så nu gäller det att lära sig köra på grus & sånt.
Först ska den fixas till för besiktningen.

r Anders

Besiktning:confused:

Är hemma efter en semestersväng i Toscana & passade på att svänga förbi Mugello-banan på lördagen för att se om det var något på gång.
Då vi närmade oss så hörde jag ett välkännt motorsurr :hojraket
Det var träning & kval till söndagens RR-tävlingar i den Italienska RR-serien. Klasserna var från 125cc till 1000cc. Kan nämna att det var 33 grader varmt så de måste ha svettas floder, men det var snabba piloter.

r Anders & Pia

haha sjysst med pool i depån! :tummenupp

Ny hoj införskaffad. Blev en Kawa er6 -07. Grymt nöjd. Ruggit skön att åka långt med så nu blir det nog lite onsdagskörningar å grejer. :)

Bifogat

• er6.jpg
    er6.jpg
    109.9 KB · Visningar: 77
Nya däck monterat idag, Maxxis Presa sportdäck, snabb bra service av Hojdäck.se tack för det Fredrik och Daniel:tummenupp

Nya däck monterat idag, Maxxis Presa sportdäck, snabb bra service av Hojdäck.se tack för det Fredrik och Daniel:tummenupp

Dela gärna med dig om dina tankar runt det däcket (jag klickade precis på orderknappen...) - det har pratats en del om det här, men det är tunnsått med feedback från folk som provat (och jag har nada att relatera till, och åker alldeles för långsamt för att känna skillnad :D ). :)

Lite över 2200 med frakt för fram och bak får ses som ett fynd ifall det fungerar bra, och har vettig slitstyrka. :)

Det är hög tid att byta bak på min, jag vet inte vad tidigare ägare pysslat med, eller om Bridgestone BT014 får en extrem touringplatta väldigt raskt...och fram har vi ett Michelin Pilot Road som är på sista hälften av sitt liv, så jag tänkte "vad fan...det går ju åt ändå..." och lade en order.

/J

Dela gärna med dig om dina tankar runt det däcket (jag klickade precis på orderknappen...) - det har pratats en del om det här, men det är tunnsått med feedback från folk som provat (och jag har nada att relatera till, och åker alldeles för långsamt för att känna skillnad :D ). :)

Lite över 2200 med frakt för fram och bak får ses som ett fynd ifall det fungerar bra, och har vettig slitstyrka. :)

Det är hög tid att byta bak på min, jag vet inte vad tidigare ägare pysslat med, eller om Bridgestone BT014 får en extrem touringplatta väldigt raskt...och fram har vi ett Michelin Pilot Road som är på sista hälften av sitt liv, så jag tänkte "vad fan...det går ju åt ändå..." och lade en order.

/J

Har inte hunnit åkt nämnvärt mycket, 7 mil mestadels rak väg, det enda som blir påtagligt vet helt nya däck är att de är så "runda" och vill gärna få hojen åt vänster eller höger innan "platten" börjar slitas in..aRWe har kört lite längre på Maxxis presa däcken, tror jag han körde på:va Knappast valt gatdäcken till Suckan:tungan

Eftersom jag inte kommer kunna åka i helgen så passade jag på att åka en sväng idag.

Åkte runt city ringen ett par gånger sen kom det en fin svart triumph som jag åkte runt ett par varv med.
Finns du här på forumet kanske?

Mvh
C

Tänkte bara säga de... monterade på ett nytt bakdäck på er6:an helt utan däckjärn. Helt otroligt nog lyckades jag även pumpa upp det med en handpump utan att luften sipprade mellan däcket och fälgen.

Så nu vet ni det. :tungan

Last edited:
dräparen är färdig besiktning på fredag.
Måste säga att det är den vidrigaste hoj jag kört.

Bifogat

• blandat 002.jpg
    blandat 002.jpg
    180.8 KB · Visningar: 82
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT