Dagbokstråden

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
Licens!

Vill bara tala om att jag nu mera har licens för RR, hur kul är inte de:yoparty
har nyss kommit hem från åsen på kurs, det blev bara en halv dag på banan idag pga jäv... regnet som vräkte ned på banan men men..
nu är man ganska laddad inför kinnekulle:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vill bara tala om att jag nu mera har licens för RR, hur kul är inte de:yoparty
har nyss kommit hem från åsen på kurs, det blev bara en halv dag på banan idag pga jäv... regnet som vräkte ned på banan men men..
nu är man ganska laddad inför kinnekulle:tummenupp

Då har du både licens to kill och licens to ride:D:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Vill bara tala om att jag nu mera har licens för RR, hur kul är inte de:yoparty
har nyss kommit hem från åsen på kurs, det blev bara en halv dag på banan idag pga jäv... regnet som vräkte ned på banan men men..
nu är man ganska laddad inför kinnekulle:tummenupp

Grattis till licensen, då har du inget mer att lära på våra kurser.:rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nya hejdare fram

Monterades idag, de gamla lämnade in efter 675 mil, men har haft lite anliggande med efter framdäcket byttes:va men nu verkar det ha motioneras upp ordentligt och hjulet rullar lätt och fint, så nu har man fin-fina bromsar till Kinnekulle Ring på Lördag:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Testade på att köra touring med K6:an i helgen och kan säga att det gick alldels utmärkt. 110 mil blev det Västerås-Jönköping-Anderstorp(ERF)-Kalmar-Västerås. Fick inga krämpor vare sig under körnig eller efter så kan bara ge Gixxern 5 plus av 5 möjliga som touringhoj:) sen att man kan köra fort på bana med den (eller hur Ståhlis o FredR1k) gör den ju till en optimal hoj.:rolleyes: Sen att dom sista 15 milen blev lite ofokuserade skyller jag på att det låg nåt ivägen.:)
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Lite öm i benen efter 2 dagar (29 mil) banåkning på Midlanda-banan. Torsdagen bjöd på ca 10-12 grader och torrföre. Fredagen var betydligt kallare ned ca 4 grader och fuktig bana. Några vurpor blev det men jag klarade av att hålla däcken i backen. Passade på att praktisera det jag lärde mig på sporthojskursen på Kinnekulle och det börjar ge resultat, nu är det "bara" farten som saknas.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Idag, fint väder och ett par timmars frist, blev En tur över skinnskatteberg och upp mot Fagersta och tebax i lite kurvfrosseri tillsammans med Gabor 2, innan det blev dags och senluncha och fara till jobbet, 13 mil iaf.:)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Solig fin tisdagmorgon=15 mil Honda, Åsen mot Skinnskatteberg, vända vid Uttersberg samma ås tillbaka och in i korset mot Fagersta fram till Otikrog och vända tillbaka.
 

axlL

Medlem
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
Fireblade 96:a
En hälsning

Hmmm..Glad Midsommar!
Önskar Sissi och lennart
 

Bifogat

  • Remsan2007_06_22.jpg
    Remsan2007_06_22.jpg
    116.8 KB · Visningar: 69
  • remsan2007_06_23.jpg
    remsan2007_06_23.jpg
    122.5 KB · Visningar: 69

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
homecomming

Äntligen!
På torsdag åker, (flyger), jag hem och hämtar min älskade älskade SRAD!
Jag hoppas den nu bara är medgörlig och startar, vilket den säkert inte gör så jag måste jaga batteriladdare...
Ska bli så skönt att se den igen! Köra med den, pilla med den, underhålla den, (öh, tanka den..) och bara få ha den hos sig.
Jag inser att jag varken har råd att köra eller hjärta att sälja.
Verkar gå lite bankörningar här nere på Sturup och Knutstorp. Får jag råd ska jag minsann ta mig in på en körning senare i sommar/höst!
Jag saknar banåkat nått vansinnigt mycket. Alla roliga dagar på banorna, depåerna och med allt snack:gråta
Nåja, en dag är man väl färdigstuderad och på G igen. Det är väl bara att inse att man kan inte göra allting på en gång...
Hoppas allt är bra med er däroppe och att ni håller er på asfalten.
Jag tänker ofta på er!
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
:)

Japp då var man hemkommen efter en långtur på nya hojen.... (igår blev det mest korta)....
åkte först småvägarna till uppsala för inköp av nytt skinställ :) .... kasserade mitt gamla där på platsen... :D .... sen intog vi .lite lunch innan vi fortsatte vidare till sthlm.. väl där visade jag upp hojen för päronen innan färden fortsatte hemmåt...... hojen går kanon om det inte vore för den ringrostiga föraren :fakta

jaja en toppen dag i varje fall :yoparty och fler blir det framöver

//humlan
 

R-Sickan

Guest
Nice!

Japp då var man hemkommen efter en långtur på nya hojen.... (igår blev det mest korta)....
åkte först småvägarna till uppsala för inköp av nytt skinställ :) .... kasserade mitt gamla där på platsen... :D .... sen intog vi .lite lunch innan vi fortsatte vidare till sthlm.. väl där visade jag upp hojen för päronen innan färden fortsatte hemmåt...... hojen går kanon om det inte vore för den ringrostiga föraren :fakta

jaja en toppen dag i varje fall :yoparty och fler blir det framöver

//humlan

Säger bara Äntligen...:tummenupp / R-Sickan
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
nu när hösten kommer så har jag provat på lite nya lekar med motor kört stubbrace två helger i rad. så djäkla grymt :yoparty måste bara lära mig att köra snabbare :rolleyes: så i vinter ska det satsas på enduro.

fan va surt det är med starter med avstängd motor ,alla hinner ju ett varv innan man får igång grejerna:huvet
 

Bifogat

  • race.jpg
    race.jpg
    95.5 KB · Visningar: 95
  • racestart.jpg
    racestart.jpg
    75.9 KB · Visningar: 90

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ser ju riktigt kul ut:) När ni är färdiga är det som det vore färdigplöjt(eller kultiverat):D

Själv vart det en "Suraås" tur för att nöta in nya bakdäcket lite mer, kändes mera följsamt med 185 däcket, el så kändes det bara så för att däcket fortfarande är rätt runt.
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
jaha då har man gjort två dagar på mantorp:tummenupp
nya hojen va kanon
och ett stort tack till fredR1k som lånade ut sina däckvärmare till mig (dom behövdes:) )
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
nu när hösten kommer så har jag provat på lite nya lekar med motor kört stubbrace två helger i rad. så djäkla grymt :yoparty måste bara lära mig att köra snabbare :rolleyes: så i vinter ska det satsas på enduro.

fan va surt det är med starter med avstängd motor ,alla hinner ju ett varv innan man får igång grejerna:huvet

Ny chans nu på söndag!:tummenupp
Ett tips är att öva kickteknik hemma så att du inte tappar så mkt i starten.

/Lasse - stubbracer
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top