Dagbokstråden

Igår måndag var jag till min lokala post o hämtade ett sprillans bakdäck, men blev lite besviken när jag köpte däcket av en kille på sporthoj för 1400 kr, igår när jag hämtade ut däcket, hade samma kille annons på blocket, likadant däck för 1200 kr...nåja fick i alla fall ett billigt däck, Dunlop 180/55-17, som kom efter 2 dagar, skall "börna upp" det sista på film, alt att det blir börnarbilder....så kanske fredR1k el Pejo hjälpa till att lägga upp den isåfall?, jag har lite server plats själv av min bredbandsleverantör men vet inte hur man gör....... :va :va

Last edited:
Satt i bilen på väg till jobbet i morse och frös fastän jag hade både mössa och vantar! Konstaterade ändå att det var en fin februarimorgon med mycket frost och 5 grader kallt...

Då möter jag en blå sporthoj (R1:a??) vid Tunbytorp!!! :confused: Är det abstinens då eller???

Nä, visst lockar hojen men inte i morse...

Valerie skrev:
Satt i bilen på väg till jobbet i morse och frös fastän jag hade både mössa och vantar! Konstaterade ändå att det var en fin februarimorgon med mycket frost och 5 grader kallt...

Då möter jag en blå sporthoj (R1:a??) vid Tunbytorp!!! :confused: Är det abstinens då eller???

Besiktning kanske ?

Har president Valle, hittat hoj ännu :confused: :va Det är billigt nu!! Kulminerar nog snart och priserna stiger.

Guruville, skaffade en ZX9r från 1996 i fint skick, påkostad i serivice, nytt drivpaket mm mm, ca 30 000 gav han.

Annars hittar du alltid nya avatarer hela tiden... :tummenupp

bada sig lite!

I går natt satt man i badbrallor och toppluva i en pool utomhus :tummenupp
40-gradigt vatten, is runt omkring, ett par öl och några roliga jobbarkompisar från landet runt!

Känns lite skumt att kliva ut poolen ner på ren is, men det var fränt!
Att jag hade lite ont i huvudet i morse skyller jag på toppluvan.

Ps.
Jag provade 3 olika sorters konjak i går - det blev bara 2cl av varje då bartendern berättade att det kostade 2000:- flaskan - inköpspris......
dyraste dricka jag hällt i mig - och inte var det så gott heller.
Tacka vet jag en kall Budweiser.
Ds.

Valerie skrev:

Är det du som skall sälja din hoj?????? I blocket??

Nej det var inte det..är en "import" firma i fellingsbro, anser dem dock ej seriösa..har varit där tidigare o kollat på en riktig "skithög" som skulle gått 1000 mil...Anna el Henrik heter de soms står bakom annonserna.
http://www.blocket.se/view/4268103.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0

Last edited:
Ingen som var ute och åkte landsvägshoj idag...! Var ju redigt vårväder!
Jag såg några glidare i Eskilstuna.

Nån som ska åka i helgen då(is)?
Jag tar nog några rundor på sjön i morgon....

Lunkan skrev:
Ingen som var ute och åkte landsvägshoj idag...! Var ju redigt vårväder!
Jag såg några glidare i Eskilstuna.

Nån som ska åka i helgen då(is)?
Jag tar nog några rundor på sjön i morgon....

Nästan 2 mil idag! Vilka tider åker ni på sjön?? Tänkte om man skall och titta? Äldsta dottern skulle nog vara intressed av att titta med!

sporTlovEr skrev:
Nästan 2 mil idag! Vilka tider åker ni på sjön??

2 mil :yoparty ReSpeCKt...

Vilka ni? det är juh bara jag som kör......tydligen :7peta

Är nog där mellan 11 och 14. kommer ta tid att ta sig till sjön, måste köra hojen från morsan till sjön och det är lite havdåligt med snö på vägarna :3freak få se om dubben håller!!!

Lunkan skrev:
2 mil :yoparty ReSpeCKt...

Vilka ni? det är juh bara jag som kör......tydligen :7peta

Är nog där mellan 11 och 14. kommer ta tid att ta sig till sjön, måste köra hojen från morsan till sjön och det är lite havdåligt med snö på vägarna :3freak få se om dubben håller!!!

Får se när tjejerna är klara med "havremopparna" om det blir tid över att komma o titta om du är kvar? vi får se, annars får du köra en söndag nästa gång..men då får det inte vara för mycket :fyllisar på lördagen :tummenupp

sporTlovEr skrev:
Får se när tjejerna är klara med "havremopparna" om det blir tid över att komma o titta om du är kvar? vi får se, annars får du köra en söndag nästa gång..men då får det inte vara för mycket :fyllisar på lördagen :tummenupp

Såg på filmen du lade upp, var ju ett helt gäng där, även skoter och en barncrosshoj.

Var upp till rotsjön för att kolla på Lunkan, men det var redan färdigåkt för den dagen :(

Men det blir kanske fler tillfällen.

sporTlovEr skrev:
Var upp till rotsjön för att kolla på Lunkan, men det var redan färdigåkt för den dagen :(

Men det blir kanske fler tillfällen.

Måste tyvär meddela att det inte blir några fler tillfällen i år :(
Axeln hade hoppat ur led, fick tillbringa ca 6 timmar på akuten...
Nu är axeln på plats igen men det kommer att ta ca 3 månader innan den blir "återställd" :näsblod

hojen gick juh sönder oxå, styrkrona och styre!

Lunkan skrev:
Nu är axeln på plats igen men det kommer att ta ca 3 månader innan den blir "återställd" :näsblod

Ville inte berätta något här, bättre att du själv fick berätta, var väl ändå tur i oturen att man åkte upp, du har ju kunna legat avsvimmad... :skrämd

Men nu kunde du trots allt höra av dig!

Det som inte dödar det härdar :hihi Huvudsaken att allt gick bra ialla fall och att det inte var värre än det var, hade jag kommit lite lite tidigare kanske man sett "flygturen".

Lunkan skrev:

Aj, aj Lunkan kan inte vara skönt, slå axeln ur led, Dom är inte lätta och tygla dom där motardena va.
Nu får du ta det lungt och ladda för den "riktiga" mcsäsongen.
Speedy recovery :kryckor

Lunkan skrev:

Usch-hu-jeda-mig. Tråkigt, tur att det inte vart värre. Och du, oroa dig inte för hojjen - du ju stor vana av att slöjda i garaget. :tummenupp :tungan

Som aRWe skrev - speedy recovery - så ses vi sen på landsvägen om inte annat!

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...