Dagbokstråden

2005-01-06 Gran Canaria-safari

En hel dag med serpentinvagar, sa krokiga som det gar, upp till uppskattningsvis 1500 meter over havet, till mitten av on
Motorcykel: Sosoki DR350.
Bilder kommer nar jag kommer hem.

//P

Pejo skrev:
En hel dag med serpentinvagar, sa krokiga som det gar, upp till uppskattningsvis 1500 meter over havet, till mitten av on

//P

DRA HELVETE! :fatta!

Pejo skrev:

//P

ORÄTTVIST :(

Nåja jag glädjs med dig :tummenupp Ha det bra, kör försiktigt, du har väl hjälm o skinnställ..

Har idag varit med en kompis till Västerås, där han Köpt ett begagnat textilställ, 3 år gammalt, Daniesse(?) för 1000 kr!!!!! Nypris 6000 kr, tror det är likt Funatics :va Tusan också vilket klipp, jag tipsade honom annonsen, de satt som klippt o skuret på honom(skulle ha köpt det som "passagerar"ställ åt mig själv :huvet :huvet )

Trevlig Västeråskille som Kört Africa twin tidigare och Numera Honda XT rätt ny historia.

Sen var vi o kollade lite på Hojarna på funbike, och åkte förbi Mb-racing(stängt)och förbi onn off o hämta min Digitalkamera, Canon Poweshot A85, så nu kan man ta bilder till sommaren, samt filma många minuter man kan lägga ut :tummenupp (med hjälp av Pejo om han orkar med mig..... :rolleyes: )

Idag(em kvällen) var jag och en Kompis, "guruvilles" på sporthoj.coms brorsa och kollade en sporthoj åt honom som han nog till 99% köper nu till helgen, efter ordentlig genomgång och en provtur på en liten krokig mörk väg halvägs mot Sala... :tummenupp så man har kört lite Fzr 1000 en 1992:a idag!! :banana :tummenupp

Han hade allt utom hojen igår, till helgen har han Kanske "Allt", han har inte registrerat nick här ännu :tummenupp :)

Var ni o fikade? Hade man hunnit så hade vi kunnat stanna o fika, men det blev sent var inte hemma förrän efter kl 20:00(4 timmar totalt) Men bara kul "jobb"

Nu är det vinterträda..går bara att titta på mc:n..suck..! Halt värre med mopeden till jobbet, nåja solen tittade fram i alla fall, man har fullt på förmiddagarna i alla fall med att försöka fostra Vilma, hundvalpen. S

Sitter och kollar mycket på på blocket i vintertristessen, om man kan köpa något fränt, är sugen på att skaffa en minimoto, då äldsta dottern även skulle vilja ha en sådan, men problemen är väl var man skall kunna köra med en sådan?? Tror även det är en "nyhetens"-sak som man tröttnar på väldigt snabbt på. Fundrar med på att skaffa någon billig bil med skitfel på att laga upp, så man har en billig extra bil, då man bara har en bil, mc, moped, så kan det vara bra att ha en till bil så man kan ta sig runt lite med voffsingen! Annars får det bli en toppbox, med genomborrad och genomskinlig överdel!!

Kanske bättre med en kinacross istället, har ju bättre andvändningsområden i alla fall.

Nåja snart mat här, något att se fram emot, med lite social samvaro, samt motordiskussioner!!!

Faaan!, varför är det massa vitt skit ute nu igen! Han åka 1 gång med motardhjulen iallfall.

WaZZe skrev:
Faaan!, varför är det massa vitt skit ute nu igen! Han åka 1 gång med motardhjulen iallfall.

Vitt skit :confused: Det är juh en skänk från åvan...! Äntligen kommer det lite snö och börjar bli lite kallt, då ska man väll inte klaga :fatta!

Bara och byta hjul vettu :tummenupp

Själv har jag endurat mig ca 8 timmar den här helgen, ganska fínt väder och ganska mör i kroppen känner jag :yoparty
blir inget i morgon iaf :fyllisar

Last edited:
Lunkan skrev:
Vitt skit :confused: Det är juh en skänk från åvan...! Äntligen kommer det lite snö och börjar bli lite kallt, då ska man väll inte klaga :fatta!

Bara och byta hjul vettu :tummenupp

Själv har jag endurat mig ca 8 timmar den här helgen, ganska fínt väder och ganska mör i kroppen känner jag :yoparty
blir inget i morgon iaf :fyllisar

Snö är vit skit. När det har snöat kan man inte åka landsvägshoj, det är skit. Alltså är snö vit skit.

(avis på dig som åkt)

humlan skrev:
:D mera vitt och lite kallare så man får bli lite glad igen :tungan

:huvet :mad: :mad:

Säger du bara för du har en jord/snöfräs.....Men du har kanske inga isdäck :va

Vad kör du på sommaren? För du kör väl inte den lilla moppen på onsdagskörningarna :confused:

:huvet onsdagskörningarna är inte direkt min stil.... bruakr nämligen bara hålla mig på banor som går runt runt och med massor av hopp då :)

humlan skrev:
:huvet onsdagskörningarna är inte direkt min stil.... bruakr nämligen bara hålla mig på banor som går runt runt och med massor av hopp då :)

Du får väl hojt till om du vill med någon gång på bönpallen :tummenupp

sporTlovEr skrev:
Har idag varit och kollat på våran valp som är 4 veckor gammal och som får komma hem den 27 december(den ljusbruna) lägger upp foton när de är 4 dagar(diandes)samt 12 dagar lite knubbigare, mest frugan o barnen som är "uppspelta" över detta...men goa är de!!(King Charles Cavallier)

Länkar över till Kenneln i Köping som även har uppfödning med Brittiska korthårskatter:

http://home.koping.net/mihe2534/kenneln.html

De växer o växer, snart 14 veckor gammal, ibland lipar hon lite sött när hon sover, eller vill hon åt mattes :tuttar r: Kanske :va

Bifogat

• Vilma lipar (Medium).jpg
    Vilma lipar (Medium).jpg
    44.4 KB · Visningar: 76
Last edited:
2005-01-28

...bortsåg jag från att det var MC-mässa och bytte strängar på elplankan istället. Ren, fin, och påklädd... och mycket bättre sting i ljudet. :tummenupp

Bifogat

• IMG_0011 copy.jpg
    IMG_0011 copy.jpg
    101.1 KB · Visningar: 81
Var en sväng till Västerås på fm, på hemvägen så insåg man att det var torrt på vägen och mötte en svart sporthoj vid Eskilstuna påfarten, så hem o fixa lite, då startar grannen upp sin Bmw rs och står o torrgasar, sen har en kompis ringt o berättat att han varit ute och övningskört, så då tog man själv en runda på ca 2 mil på väl valda vägar :) :) :) MEN det är ändå ingen större tjusning än med grus här o var, sämre friktion med kall vägbana, samt att det blir kallt trots kläder, så man längtar efter varmare väder, och att få se "Broddway"maskinerna jobba :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT