Daelim hjälp!

Bärgren skrev:
2363586 Inte får du ut mer effekt räknat hk när du trimmar 2-takt vs 4-takts 125or. Det köper jag inte.

Det var precis det jag menade. Jag menar på att det är lättare att få hög effekt ur en 2-t än en 4-t. Moto gp tex kör dom ju 2-t i 125 cc klasserna. Varför? Därför att dom går att trimma/bygga med högst effekt med den lilla kubiken. Jag Snackar inte om procentuell ökning.

_Timpa_ skrev:
2363530 Haha ja håller me gondala det ä enklare att få ut mer effekt av en 4-takt 125:a än en 2-takts 125:a

Säj till mig den dan du ser en 4-t 125 i moto gp som har 50hk.

Last edited:
Rg 125 skrev:
2363863 Det var precis det jag menade. Jag menar på att det är lättare att få hög effekt ur en 2-t än en 4-t. Moto gp tex kör dom ju 2-t i 125 cc klasserna. Varför? Därför att dom går att trimma/bygga med högst effekt med den lilla kubiken. Jag Snackar inte om procentuell ökning.

Säj till mig den dan du ser en 4-t 125 i moto gp som har 50hk.

Ursäkta om jag skrev som en kratta. Jag tror vi menade samma sak. Du får ut mer hk ur en 2-taktare när du trimmar.

Rg 125 skrev:
2363942 Hade du inte en 150 cc cylinder?
jo :rolleyes: men man får ändå inte ut bättre procentuell ökning av hästkrafterna på 2-takt. bara för att 4-takt är så slött från början :)

2-taktare är lättare att få ut högre effekt ur
4-taktare är lättare att öka i hp procentuellt

Nöjda?

Bärgren skrev:
2363963 Ursäkta om jag skrev som en kratta. Jag tror vi menade samma sak. Du får ut mer hk ur en 2-taktare när du trimmar.

Vi menar samma sak:rolleyes:

Last edited:
Rg 125 skrev:
2365543 2-taktare är lättare att få ut högre effekt ur
4-taktare är lättare att öka i hp procentuellt

Nöjda?

Vi menar samma sak:rolleyes:
Nej för 50% extra av ingenting är fortfarande ingenting :D

kvittarväl vilken procentökning man får. I slutändan går väl en 2taktare fortare än 4taktaren ändå. men vad har det för betydelse? daelim är ingen sporthoj och ska därför inte busköras med. Och sveriges hastighetsgräns är 120 så egentligen finns ingen anledning att trimma en glidarhoj till en sporthoj. :tungan

JojjeL skrev:
2369185 kvittarväl vilken procentökning man får. I slutändan går väl en 2taktare fortare än 4taktaren ändå. men vad har det för betydelse? daelim är ingen sporthoj och ska därför inte busköras med. Och sveriges hastighetsgräns är 120 så egentligen finns ingen anledning att trimma en glidarhoj till en sporthoj. :tungan
sen vill man kunna köra i 120 utan att behöva slicka styret :slicka

Då köper man en sporthoj :)

edit: undrar om den går fortare om man bokstavligt slickar styret. den kanske känner sig mer älskad då? :fattartil

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...