Daelim hjälp!

Bärgren skrev:
2363586 Inte får du ut mer effekt räknat hk när du trimmar 2-takt vs 4-takts 125or. Det köper jag inte.

Det var precis det jag menade. Jag menar på att det är lättare att få hög effekt ur en 2-t än en 4-t. Moto gp tex kör dom ju 2-t i 125 cc klasserna. Varför? Därför att dom går att trimma/bygga med högst effekt med den lilla kubiken. Jag Snackar inte om procentuell ökning.

_Timpa_ skrev:
2363530 Haha ja håller me gondala det ä enklare att få ut mer effekt av en 4-takt 125:a än en 2-takts 125:a

Säj till mig den dan du ser en 4-t 125 i moto gp som har 50hk.
 
Last edited:
Rg 125 skrev:
2363863 Det var precis det jag menade. Jag menar på att det är lättare att få hög effekt ur en 2-t än en 4-t. Moto gp tex kör dom ju 2-t i 125 cc klasserna. Varför? Därför att dom går att trimma/bygga med högst effekt med den lilla kubiken. Jag Snackar inte om procentuell ökning.



Säj till mig den dan du ser en 4-t 125 i moto gp som har 50hk.


Ursäkta om jag skrev som en kratta. Jag tror vi menade samma sak. Du får ut mer hk ur en 2-taktare när du trimmar.
 
Rg 125 skrev:
2363942 Hade du inte en 150 cc cylinder?
jo :rolleyes: men man får ändå inte ut bättre procentuell ökning av hästkrafterna på 2-takt. bara för att 4-takt är så slött från början :)
 
2-taktare är lättare att få ut högre effekt ur
4-taktare är lättare att öka i hp procentuellt

Nöjda?

Bärgren skrev:
2363963 Ursäkta om jag skrev som en kratta. Jag tror vi menade samma sak. Du får ut mer hk ur en 2-taktare när du trimmar.

Vi menar samma sak:rolleyes:
 
Last edited:
Rg 125 skrev:
2365543 2-taktare är lättare att få ut högre effekt ur
4-taktare är lättare att öka i hp procentuellt

Nöjda?



Vi menar samma sak:rolleyes:
Nej för 50% extra av ingenting är fortfarande ingenting :D
 
kvittarväl vilken procentökning man får. I slutändan går väl en 2taktare fortare än 4taktaren ändå. men vad har det för betydelse? daelim är ingen sporthoj och ska därför inte busköras med. Och sveriges hastighetsgräns är 120 så egentligen finns ingen anledning att trimma en glidarhoj till en sporthoj. :tungan
 
JojjeL skrev:
2369185 kvittarväl vilken procentökning man får. I slutändan går väl en 2taktare fortare än 4taktaren ändå. men vad har det för betydelse? daelim är ingen sporthoj och ska därför inte busköras med. Och sveriges hastighetsgräns är 120 så egentligen finns ingen anledning att trimma en glidarhoj till en sporthoj. :tungan
sen vill man kunna köra i 120 utan att behöva slicka styret :slicka
 
Då köper man en sporthoj :)

edit: undrar om den går fortare om man bokstavligt slickar styret. den kanske känner sig mer älskad då? :fattartil
 
Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top