D-Link 624+ problem (Hjälp med inställningar)

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Har nyligen införskaffet en så, jag är inte så haj på den riktigt än. Men problemet är egentligen att jag inte kan söka på DC++, DC++ går igång och allt sånt där men jag kan ej söka.

Jag skulle vilja "öppna" min hårdvaru brandvägg i routern helt och hållet tills jag har lärt mig mer om den, någon som kan beskriva för mig hur jag går till väga, bifogar en bild här

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    120.5 KB · Visningar: 165
Är inte så säker på att det går att öppna rubbet,
jag skulle gissa på att du får ta en sak i taget.
alltså tex öppna port 1782 för (indre ip för den datorn som ska komma åt det) tex 192.168.0.1 för dc
sen skriver du ju bara in samma port i dc och yttre ip sen kommer det gå att söka med active mode.

I min router heter det "port forwarding" om det är till nån hjälp.

I 'Advanced' har jag för mig att jag öppnat port 1715 för DC++.

Under Advanced sedan Applications-knappen till vänster.
Vilka portar som gäller för DC++ har jag ingen aning om för jag använder inte det.

låter som du endast har öppnat tcp portar och inte udp.

Elgasen skrev:
låter som du endast har öppnat tcp portar och inte udp.
OK, men är det nån som kan beskriva lite halv grundligt vars och vad man ska skriva ???? Jag har noll koll

Ulf W skrev:
Under Advanced sedan Applications-knappen till vänster.
Vilka portar som gäller för DC++ har jag ingen aning om för jag använder inte det.
Detta är en bild från Advanced / Applications-knappen...?????? Nu då

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    136.1 KB · Visningar: 59
Det börjar ta sig nu, skrev in routerns IP i DMZ, då kunde jag börja klicka på länkar här på SH så filmer ploppade upp och började spela. Nu är det så att jag måste köra passive på DC för att få det att fungera.
Finns det nåon som kan förklara hur man kan köra active igen (om det nu gå alltså)

Uffe

Såhär alltså - hittade inte exakt din modell. Du öppnar EN port för både TCP och UDP och sen knackar du in samma port och sen din IP-adress (utifrån).

dcplusplus.gif

Nicke skrev:
Såhär alltså - hittade inte exakt din modell. Du öppnar EN port för både TCP och UDP och sen knackar du in samma port och sen din IP-adress (utifrån).
Detta stämmer precis när det gäller Routerdelen.
För att sedan få DC++ att funka i active mode genom routern så öppna settings i DC ++ och under Connection Settings anger du samma portnummer som du öppnade i routern, samt IP adressen på utsidan av routern.
Nu bör det funka.

Glömde skriva i DC... :tungan

Fasen, här sitter jag med en sprillans Netgear router med en 250GB:s extern disk kopplad till. Pga att firmware inte verkar vara testad ordentligt alls så får jag toklångsam överföringshastighet när den är kopplad till routern...

QUOTE=smilee]Detta stämmer precis när det gäller Routerdelen.
För att sedan få DC++ att funka i active mode genom routern så öppna settings i DC ++ och under Connection Settings anger du samma portnummer som du öppnade i routern, samt IP adressen på utsidan av routern.
Nu bör det funka.[/QUOTE]

Så här ungefär då

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    125.3 KB · Visningar: 51
  • namnlös1.JPG
    namnlös1.JPG
    116.5 KB · Visningar: 48
Provade detta, men ICKE

Skumt sådär hade jag velat kunnat konfa upp min router om det hade gått (firmware ej ok). Vad jag läst mig till så är det exakt så man ska göra. Nån som kan och ser nåt fel?

Enda jag kan komma på: Har du gjort "Apply" eller liknande så att ändringen på routern verkligen tagit?

R1 Uffe skrev:
Provade detta, men ICKE

Det är nog dax att skaffa sig xpert hälp tror jag

Eftersom din "server" inte finns i listan därunder har du nog inte tryckt apply.

Förresten Private IP måste väl vara IP-numret på datorn, inte ditt externa... För 213.xxx.xxx.xxx lär du väl inte använda i ditt lokala nät?

Om det inte funkade enligt siste talaren så släng in ett case hos D-LINK. Netgear har både ett forum med lite juniors/betatestare m.m. som svarar + att man kan logga case direkt mot deras support. Kan ju vara en "feature" (bug alltså...) som det var för mig.

Tror det gick att ringa in också men här är länk till deras support via web:

D-LINK svensk support

R1 Uffe skrev:
Det är nog dax att skaffa sig xpert hälp tror jag

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back