Döv, blind eller stum

Du måste välja ett av alternativen nedan, döv, blind eller stum!

• Antal röstningar
    0
Lätt stum, folk verkar gillar mig bättre när jag kniper käft.

I vissa fall håller jag med här, ibland är det bättre att hålla käften, så stum är mitt svar med. (så länge man har kvar en hel och funktionell tunga)

Finns så mycket man vill kunna se och höra, vackra kvinnor, (köra)motorcyklar, musik etc. och detta går inte att byta ut mot något annat i hela världen! Medan man kan skriva eller använda teckenspråk för att kommunicera. Det ända som jag skulle tycka var riktigt jobbig är att inte kunna sjunga.

Men bättre att ta ifrån något från mig som ger en pytteliten upplevelse av mig till andra än att ta från något från mig som jag kan uppleva allt runt om mig.

Valde döv rent spontant. När jag tänkte efter var det ett dåligt val eftersom om man är döv så kommer man mer eller mindre bli stum också.

Blind är ju helt uteslutet.
Stum kan jag leva med.
Döv.. Då kan man inte lyssna på musik, och inte utöva den själv heller för den delen. Aldrig.

Jag har en kund på jobbet som är blind och döv (och därmed även stum), han har en följeslagare som tecknar teckenspråk i handen på honom...

Följeslagaren är också döv/stum så han skriver lappar till mig...

En annan kund jag har som är döv/stum har fått implantat, jag vet inte om han hör så mycket bättre för han läser fortfarande på läpparna, men han hör sig själv mycket bättre så hans tal har avsevärt förbättrats.

Jag säger stum alla gånger, det är helt klart lindrigast

Jag har en kund på jobbet som är blind och döv (och därmed även stum), han har en följeslagare som tecknar teckenspråk i handen på honom...

Följeslagaren är också döv/stum så han skriver lappar till mig...

Vilken jäkla elitstyrka! Man blir lite impad i alla fall.

Vilken jäkla elitstyrka! Man blir lite impad i alla fall.

Jo, dom är ett riktigt radarpar...

Jag jobbade ett tag som industrilackerare och när vi hade lite jobb fick jag för mig att rengöra lackboxen.
Han som hade jobbat i lackboxen innan mig var döv/stum, så han komunicerade med omvärlden genom att skriva med tuschpenna på väggarna i lackboxen, sedan suddade han med ett snabbt drag med färgsprutan.

Tydligen en pratsam kille allt till trots, jag fick rengöra väggarna med barkspade och kärra ut skrapet med skottkärra...

Jo, dom är ett riktigt radarpar...

Jag jobbade ett tag som industrilackerare och när vi hade lite jobb fick jag för mig att rengöra lackboxen.
Han som hade jobbat i lackboxen innan mig var döv/stum, så han komunicerade med omvärlden genom att skriva med tuschpenna på väggarna i lackboxen, sedan suddade han med ett snabbt drag med färgsprutan.

Tydligen en pratsam kille allt till trots, jag fick rengöra väggarna med barkspade och kärra ut skrapet med skottkärra...

Tänkte just fråga om du jobbar på Samhall. :rolleyes:

Jag skulle välja stum, det är så självklart. Man kan kommunicera så bra utan röst ändå och även om man är stum så kan man väl göra vissa ljud ifrån sig eller? :rolleyes::D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT