Dörr till dörr - Film från Värmlands skogar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
En sträcka mellan Munkfors och Sunne i Värmland som folk försöker sätta bättre och bättre tider på.

Filmen är på 995mb och är 14 min lång, körs av Milkman.

Öppnas i VLC

Lägger upp den för att det var några som bad om det. Storleken gick inte att göra något åt.

http://sporthoj.years2.com/Dorr till dorr.avi

Den måste ju gå att minska! jag tankar ner och testar :mattias

Det är en vob fil orginal. Som jag bytt ändelsen till avi på. Movie maker tar inte emot filen för att byta format på den (göra den mindre). Men har du någon annan ide?

Provade att ta DVD och konvertera den med ett program men kvaliten blev så jävla dålig.

Bara jag som tycker att mätaren visar en högre hastighet än vad som är verklig fart? Verkar vara sjukt lätt i framändan... är den nerdrevad? Bara nyfiken underhållande hoj!

//KaliZ

Bara jag som tycker att mätaren visar en högre hastighet än vad som är verklig fart? Verkar vara sjukt lätt i framändan... är den nerdrevad? Bara nyfiken underhållande hoj!

//KaliZ

När du säger det och man tänker på det så reser den sig ju i typ 150 när han gasar. Känns ändå som att det går fort.

Strul med att tanka ner den har man :( men de man hitils sett så e de ju underhålande :)

//KaliZ

Det reagerade jag också på när jag såg filmen första gången, blir ju fel när man drevar om hojen. Säkert därför..

Tack Mr Helmut för att du laddade upp den! :tummenupp

Brutal hastighet på moppen asså. Den va nog drevad, men det gick riktigt fort iaf. Ta det bara lugnt!

Konverterade filmen till divx, 135mb.
Finns att se här: http://stage6.divx.com/user/Xtreme_Vision/video/1718941/Door-To-Door

Stage 6 har inga restriktioner på storlek, längd och "innehåll" på video filer förutom att dom måste vara i divx format. Sidan har haft lite server problem det sista men mestadels buffrar den upp videon 100% & streamar med en gång.
Sen att bilden är 300% större än Youtube gör väl inte saken sämre.

Divx konverterare finns även på samma sida.

Last edited:
helt org gsxr 1000 -01 bara micron avgas. org drev. 149km/h på ettan 196 på tvåan. tar upp den på trean i 180 på slätt väg. det finns minst 50 knölar i vägen och ta hjälp av vid wheeles på väg 241:tummenupp

Kul att föraren dök upp i tråden:)

Har du gjort något försök med turbo-cykeln?

Tack för klippet, precis det jag vill se såhär vintertid, för att hålla sinnet inspirerat inför våren!

Har missat denna helt, ska bli intressant att se samt var det lite skoj att läsa tidningsartikeln :)

Schysst film. Tyckte inte han körde så jävla illa ändå, visst gick det fort men i samhällen så var farten betydligt lägre än när han låg på vägen utanför samhällena. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka