Dörr till dörr - Film från Värmlands skogar

Flinade lite när jag läste artikeln :hihi

"Färden börjar på en gård i Munkfors. NWT har varit i kontakt med den man som bor där.

– Det är inte jag som kör, tyvärr.

Tyvärr?

– Det är schysst körning. Föraren är en bekant till mig. Men vem han är säger jag inte.
"

Personligen så tycker jag att ni som kör på det här viset och riskerar era egna, och andras liv, är jättetuffa. Det är helt klart värt de fördömande kommentarerna från allmänheten och högre försäkringskostnader det medför.

Så fortsätt på det här viset, ni gör ett jättejobb för att förbättra situationen för oss alla.:Bugar

Med min matte hjärna så får jag det till. En 3 mil lång sträcka som körs på 14 min blir ca 130 km/h... Känns inte som om 130 är vad han håller som snitt i filmen, men sen så är det ju en bedömnings sak hur fort det går i snitt. Men snyggt kört var det iaf!

Flinade lite när jag läste artikeln :hihi

"Färden börjar på en gård i Munkfors. NWT har varit i kontakt med den man som bor där.

– Det är inte jag som kör, tyvärr.

Tyvärr?

– Det är schysst körning. Föraren är en bekant till mig. Men vem han är säger jag inte.
"

:rofl :rofl :rofl

Med min matte hjärna så får jag det till. En 3 mil lång sträcka som körs på 14 min blir ca 130 km/h... Känns inte som om 130 är vad han håller som snitt i filmen, men sen så är det ju en bedömnings sak hur fort det går i snitt. Men snyggt kört var det iaf!

Japp det stämmer, 130 km/h i snitt, så jag gissar på att det är längre än 3 mil.

Eftersom att jag har 3 mil till skolan och det brukar ta 20 min så borde jag vara Pökraider i min Saab 90

Skit vad jag känner mig grinig och tråkig när jag skriver detta...MEN är det bara jag som upplever att hojen verkar vara drevad? :rolleyes::va

Sköna slangningar i vilket fall som helst.

//KaliZ

trist å behöva säga det när det verkar vara så många mopedister här som är impade, men den här lirarn e ju en riktig klåpare.
så in i hästväg fel spår i så många kurvor så man börjar undra om snubben kört sträckan mer än en gång innan.
kanske säkrast om han/hon går en smc-kurs innan nästa fjant-försök görs?

Last edited:
Hehehe,från mina vägar för en gångs skull,roligare åt andra hållet då. :)

Lugnt och fint enligt mig,kontroll och med marginal,fikarunda? :)

Henrik

jodå sattee.......spårval- Wtf is that!? :va :huvet
Sämsta åkning ja sett på länge....

• Gilla
Reaktioner: eha
Skit vad jag känner mig grinig och tråkig när jag skriver detta...MEN är det bara jag som upplever att hojen verkar vara drevad? :rolleyes::va

Sköna slangningar i vilket fall som helst.

//KaliZ

:)är nog lika grinig o gammal jag med men jag är fullkomligt övertygad om drevning jag med ..är en av mina absoluta favoritvägar här hemma och kört den fruktansvärt många gånger på dom typ 16 år jag kört hoj och mätaren är ganska plussad känns det i vissa partier ...känns inte som farten motsvarar mätaren

Frågan är hur mycket torka tidningarna har när dom tar fram ett mc-klipp ifrån 2006 som kört ute i skogen.

Frågan är hur mycket torka tidningarna har när dom tar fram ett mc-klipp ifrån 2006 som kört ute i skogen.

Att NWT tar upp det är inte förvånande,är ju hett stoff här på vishan,mer förvånande att det står i kvällspressen då...

Henrik

Har kört Ulricehamn till Borås på 9½ min och det är 3.8 mil drygt, 50% motorväg och resten blandad, så 14 min känns väldigt mycket i den hastigheten...

Medelhastighet

Roade mig med att räkna ut farten på själva SS.

Tiden började ticka vid 2.14 när han svänger in höger på väg 241. Målgång vid 12.01.

Distans ska enligt eniro vara 26,4 km Snittfarten blir 162 km/h. Vid 7% felvisning (vilket jag hade på min gixxer) ska mätaren visat 173 km/h i snitt. Verkar det rimligt?

Tänk på att föraren har bättre sikt än kameran, samt att föraren troligen var mer koncentrerad än ni som glor på detta.
Men det räcker med ett misstag även om det inte är förarens misstag.

Men jag gillar filmen iaf :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...