Dör vid gas pådrag.

så insat är jag inte, men den blårycker mer än normalt och bara börjar bluddra(spolar över) när man gasar och sen dör den, kan det var cyllen/kolven?

edit: det började efter en 3-4mil lång tur och sen börja det...
 
så insat är jag inte, men den blårycker mer än normalt och bara börjar bluddra(spolar över) när man gasar och sen dör den, kan det var cyllen/kolven?

edit: det började efter en 3-4mil lång tur och sen börja det...

Hur blir det om du höjer/sänker nålen?
 
luftfiltret är rengjort, men förgasare är jag väll inte så himla haj på... + att min pappa tycker det är för mycket att göra, med alla munstycken och inställningar.
 
nu har jag hittat problemet, med att den spolar över :gnissla köpte ett org tändstift som gick sönder efter 2mil, och som gjorde att det verkade som om den spolade över :huvet, men då jag prova det andra som satt i när jag köpte den, funkar den fint utom tomgången och 2t draget (2t draget beror på att tändstiftet är för kort, vet jag redan) men då är frågan vad kan orsaka tomgången :va spelar ingen roll om jag trycker i chocken den dör ändå, men man kan hålla igång den på ca 2000rpm.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top