Dör när jag lägger i växel

Status
Ej öppen för fler svar.
varför är ni så otrevliga och inte berättar vad det är?
det där borde kunna vara brytaren till stödet..

Jag tror det kan vara brytaren till stödet. Kolla den.

P.s Lyssna inte på alla andra här om brytaren till stödet. Dom driver bara med dig d.s

Last edited:
Prova att inte vrida av tändlåset varje gång du lägger i växel. Annars kan det vara brytaren till stödet. :fakta

pile-on.jpg

Sidostödsbrytaren? :)

helt seriöst så KAN det ju också bero på en sliten/taskigt justerad koppling. Prova att varva lite när du lägger i växeln. Är det skillnad när den är varm lr kall?

På fullaste allvar så har jag haft problem med brytaren till stödet, den fungerade som en "huvudbrytare". Så istället för att bara låsa med mc-lås och styrlås kopplade jag in brytaren till stödet när jag lämnade hojjen, så gick den inte alls att starta :) Så om det inte framgått, så kolla brytaren vid stödet.

Sitter här och slösurfar...mitt på blanka söndagskvällen och får se den här tråden. Då vill ju jag absolut bidraga med nåt av värde.... Så - Mitt hetaste tips är att du kollar kontakten till stödet.:tummenupp

Probs!

Hade själv liknande problem när jag satt ihop racehojen från molekyler till hyffsat fungerande mc. Vid själva igångstartandet så dog den när jag skulle åka i väg. Hade då inget stöd imonterat varpå kontakten förblev öppen och juicen stannade där. Lödde sen i hop kablarna å vips vart det snurr i spisen. Så bygla kontakten, bara då ser du ju om det är kontakten som spökar. Alla är vi barn i början :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!