Dödsstraff ??

pogo skrev:
Många som avrättat endast 1 person får samma straff som de som avrättat 100. Borde det inte skilja lite i straff?

Hänger inte riktigt med vad du menar här men...

Eller beror det på vem du dödar? I så fall så betyder det att människor är olika värda! Motsäger inte det vad alla säger, att alla människor är lika värda?!

Säger alla det? Inte jag. Alla icke grovt kriminella godhjärtade människor är dock lika värda. Tar du en inbrottstjuv på bar gärning i ditt hem får du givetvis medalj i stället för straff om du dräper honom, så ja, det beror på vem man dödar.

Edit:
Dessutom får misstag ej ske, om en person ska dömas till döden ska bevisen vara så starka att de inte ens går att iscen sätta.
"Domaren" ska enligt min mening alltså utgå från att bevisen är fejkade och försöka motbevisa detta, går det inte till 100% kan inte dödsdommen utdelas!
Läs: http://se.indymedia.org/newswire/display/24122/index.php

Ja, 100% säkerhet måste det vara som sagt och visst skulle några fall vara det.
Annars måste vi iofs inte ha dödsstraff, det går bra med livstids enormt hårt och gärna farligt/hälsovådligt straffarbete också. Bara samhället TJÄNAR pengar på det och vi utrotar ondskan med alla medel i långa loppet.
Men jag respekterar och lyssnar gärna på andra lösningar som leder till att grov kriminalitet minskar kraftigt.

Ett första steg är ju att sluta dalta å det grövsta med svinen åtminstone.
Men tycker man det är bra som det är så lägger man sin röst på vänstern nästa år igen såklart.

Gothmog skrev:
Ja, 100% säkerhet måste det vara som sagt och visst skulle några fall vara det.

En 100% säkerhet går aldrig att uppnå i något system, varesig det gäller rättssäkerhet, datorsystem eller processflöde eller whatnot. Det enda man kan göra är att sträva efter så hög säkerhet som möjligt. Vad detta innebär i praktiken är att det kommer slinka igenom fall där oskyldiga avrättas. Är det acceptabelt?

Nej, det är inte acceptabelt. Men straff får ju oskyldiga idag med tyvärr.
Antingen har man daltarstraff vilket blir bra för både svin och oskyldiga.
Eller så har man straff som ger svin det de förtjänar, och tyvärr oskyldiga.
Jag står fast vid att det måste vara 100%, annars vill jag inte ha det.

Jag säger bara hur det borde vara, inte att det är genomförbart. Än...
I vissa fall borde det dock gå åtminstone på sikt, och redan nu går det ju om personen har erkänt i alla fall.

Världen kommer tyvärr bara att bli sämre och sämre om man inte avlägsnar ondskan från samhället. Att identifiera den är ju det som kan vara väldigt svårt. Att ta hand om den när man väl hittat den är dock väldigt enkelt.

pogo skrev:
Jo, du har rätt! Det skall ses som en vison...

Det du säger om "kvinnor och barn" har för övrigt inte med saken att göra...
Du tror väl inte man räddar kvinnorna och barnen före männen bara för att de är mer värda? Nej, de är de svagare, har mindre makt att försvara sig, det är allt!

Jasså enligt en lebb jag känner så är minsann kvinnor lika starka som män, skulle det vara på något annat sätt är det bara en social konstruktion.

Men visst du har lite rätt i just det påpekandet. Dock sker det prioreteringar inom vården, så är det bara. Hur många liter blodgivarblod var det nu man pumpade genom Anna Lindh tex..var det drygt 200liter eller.

ah17 skrev:
Jasså enligt en lebb jag känner så är minsann kvinnor lika starka som män, skulle det vara på något annat sätt är det bara en social konstruktion.

Men visst du har lite rätt i just det påpekandet. Dock sker det prioreteringar inom vården, så är det bara. Hur många liter blodgivarblod var det nu man pumpade genom Anna Lindh tex..var det drygt 200liter eller.
Hum, jo, Anna-Lindh är nog värd mer än mig...

Sen så är det väl också så att kvinnor inte är lika starka som män? :P
Rätta din kompis! ;) hehe

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!