Gabor
Guest
Skicka PM istället om du vill kramas.
PM skickat till alla som jag vill krama..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skicka PM istället om du vill kramas.
Undrar hur många antal våldtagna barn som faller under de där tre procenten. Du kanske är mannen att uppsöka det lilla livet på sjukhuset och förklara hur Nisse kunde våldföra sig på henne för tredje gången. "Jo, du förstår lilla vän, den här farbrorn är egentligen väldigt snäll. Han behöver bara lite medicin. Du ska se att det går bättre nästa gång."Hur vet du att pedofiler återfaller ofta i brott? Med rätt medicinering finns det undersökningar som visat på en risk under 3% (Fagan et al. 2002). Dessutom finns det upplägg i stil med ROS som även det bidrar till relativt låg återfallsrisk utan medicinering. Men visst är det ett härligt emotionellt argument att ta fram!
Intentionen är nyckelordet.Var drar du gränsen? Ska en SH:are som kör ihjäl ett barn låsas in förr resten av livet eller inte?
Humor tamejfan!Han är indier va?![]()
Du påstod att återfallsrisken var hög, forskningen säger något annat.Undrar hur många antal våldtagna barn som faller under de där tre procenten. Du kanske är mannen att uppsöka det lilla livet på sjukhuset och förklara hur Nisse kunde våldföra sig på henne för tredje gången. "Jo, du förstår lilla vän, den här farbrorn är egentligen väldigt snäll. Han behöver bara lite medicin. Du ska se att det går bättre nästa gång."
Intentionen är nyckelordet.
Humor tamejfan!
Den forskning du refererar till (hämtad från pedofil.se?) säger inget om hur hög återfallsrisken faktiskt är. Den spekulerar snarare hur hög den kanske, eventuellt, om allt går som vi vill, i den bästa av världar skulle kunna vara.Du påstod att återfallsrisken var hög, forskningen säger något annat.
Den forskning du refererar till (hämtad från pedofil.se?) säger inget om hur hög återfallsrisken faktiskt är. Den spekulerar snarare hur hög den kanske, eventuellt, om allt går som vi vill, i den bästa av världar skulle kunna vara.
BRÅ har däremot redovisat hur det är i rapporten Sexuell exploatering av barn – vad döljer sig bakom sexualbrottsstatistiken?
"En femtedel av gärningsmännen har även vid minst ett ytterligare tillfälle lagförts för sexualbrott mot barn. Det bör emellertid påpekas att det rör sig om minst denna andel av gärningsmännen, eftersom de sexualbrott där det inte gått att utläsa om brottet riktats mot ett barn eller en vuxen inte räknats med. Det kan även noteras att det inte finns uppgifter om huruvida gärningsmannen anmälts vid andra tillfällen, men inte fällts, för sexualbrott mot barn."
Men minst 20 procent är kanske inte högt nog enligt dig?
För att du ska slippa skriva så anser jag givetvis att alla pedofiler ska få härja fritt! Det är ju synd om dem och eftersom jag inte vill låsa in alla på livstid så måste jag ju stötta dem.
...bara 3% återfaller.
Text....
Nepp, men arbetsläger är jag för. Låt asen städa motorvägar, skrapa tuggummi på gatorna och polera kloaker tills de trillar å pinn. Och bröd räcker som föda.
Jag anser Nej, men med ett undantag. Och det är när man i trådar på ett internetforum postar så stora bilder så att man i resterande inlägg måste scrolla åt sidan för att kunna läsa all text.
Ja, vem var egentligen puckot?
Jag blir så arg varje gång jag går in i tråden att jag inte ids scrolla upp och kolla.
Jag anser Nej, men med ett undantag. Och det är när man i trådar på ett internetforum postar så stora bilder så att man i resterande inlägg måste scrolla åt sidan för att kunna läsa all text.
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |