Dödsstraff, på vad?

Dödsstraff, för vad?

• Antal röstningar
    0

MangeO

Med dubbla överliggande allt
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Två klassiska gubbhojjar, VTR1000 & DRZ 400 (E)
Ponera att vi skulle införa dödsstraff. Vilka brott tycker ni skulle ha en date med skarprättaren med i straffskalan?

Personligen lutar jag åt onödiga brott typ skadegörelse, nedskräpning å sånt. Jag menar mord tex kan det ju finnas anledning till. Man kanske var hotad, eller verkligen, verkligen hatade personen ifråga jättejättemycket. Stjäla kan man ju teoretiskt sett tvingas göra för att överleva osv. Men slänga colaburkar i skogen eller slå sönder en bussholk är man fan aldrig tvungen att göra så...

Last edited:
Dom som ger sig på barn tycker jag har förverkat sina mänskliga rättigheter. När vuxna kan misshandla, döda, våldta barn, då finns det inget som dom kan göra för att bli förlåtna. Är visserligen många som inte tycker så, men personligen skulle jag inte tveka att döda för att skydda mina barn.
Våldtäktsmän vetefan vad man ska göra med, men nåt måste göras åt det packet.
Annars tycker jag att straffet ska ge kännbart, fängelse är kanske inte alltid bästa sättet. Det ska vara i relation till det man gjort.
En jag känner lite ytligt har en sambo som blev misshandlad så halva huvudet krossades av tre unga killar. Bästa straffet för dom vore ju faktiskt att tvingas sköta om honom gratis så länge han behöver vård. Dom har förstört hans liv så då kan dom betala med offra sin tid och sin framtid.
Nu fungerar ju inte brottslingsskyddande Sverige så, för dom som begår brott är det ALLTID synd om...

Missvims skrev:
2561772 Dom som ger sig på barn tycker jag har förverkat sina mänskliga rättigheter. När vuxna kan misshandla, döda, våldta barn, då finns det inget som dom kan göra för att bli förlåtna. Är visserligen många som inte tycker så, men personligen skulle jag inte tveka att döda för att skydda mina barn.

Även våldsförövare är någons barn/har egna barn.

MangeO skrev:
2561710 Ponera att vi skulle införa dödsstraff. Vilka brott tycker ni skulle ha en date med skarprätteren med i straffskalan?

...

Lunarstormare.

Missvims skrev:
...
Nu fungerar ju inte brottslingsskyddande Sverige så, för dom som begår brott är det ALLTID synd om...

Jo. Vart är svergie påväg?!

Last edited:
MangeO skrev:
2561710 Ponera att vi skulle införa dödsstraff. Vilka brott tycker ni skulle ha en date med skarprätteren med i straffskalan?

Personligen lutar jag åt onödiga brott typ skadegörelse, nedskräpning å sånt. Jag menar mord tex kan det ju finnas anledning till. Man kanske var hotad, eller verkligen, verkligen hatade personen ifråga jättejättemycket. Stjäla kan man ju teoretiskt sett tvingas göra för att överleva osv. Men slänga colaburkar i skogen eller slå sönder en bussholk är man fan aldrig tvungen att göra så...

Tycker nog inte att det är en bra idé. Risken finns att någon bli oskyldigt dömd vilket är tillräcklig anledning att inte införa det.
Men det klart, psykon som bara mejar ner folk på öppen plats med en massa vittnen skadar inte att bli av med. Lite väl skonsamt för dem men vi slipper betala deras "hotell" och sjukvård. Speciellt med tanke på att sjukvården inte fungerar ändå, så att de går ut och gör samma sak igen.
Våldtäckt tycker jag inte. Oftast är det bara väldtäcksmannen och offret och det finns tyvärr skruvade personer som ljuger om sån´t.:dummer

Jag tycker ju egentligen inte om dödsstraff. Risken att oskyldiga döms, hur liten den än må vara, räcker som skäl för att inte införa det. Men om de nu skulle införas iallafall:va .
Dels tycker jag att det borde krävas att boven tas på bar gärning, typ med mattkniven på väg genom tunnelbanesätet, för att straffet skulle kunna utdömas och sedan tycker jag att det kan finnas en poäng med att man i ett samhälle kan komma undan med grova brott. Det kan lätt bli aningen Orwellskt annars och det tror jag inte är bra för folks mentala hälsa. Därför anser jag att de brott som ska straffas hårdast är de "onödiga" brotten, och sen är det ju så jävla irriterande med pajjade tunnelbanevagnar och sophögar ute i skogen.:mad:

Gustav1 skrev:
2561839 Någon som har koll på vad en avrättning i USA kostar?

Antagligen ganska mycket.
Vi kanske skulle kunna ha en budgetvariant? När de får dommen kommer någon in och ger dom ett litet nålstick och så kan de köra iväg dom till graven direkt :va
De kanske skulle kunna gräva den i väntan på dommen ifall om att...

Du glömde fildelningen! :mad: :tuttar

Herrigud fildelare har ju högre straff än våldtäktsmän i vissa länder (snart kanske här)

//Stenberg

Last edited:
Tycket att pedofileri ska vara dödsstraff det är det VÄRSTA brott som kan begås!:mad:

Flesh skrev:
2562019 Tycket att pedofileri ska vara dödsstraff det är det VÄRSTA brott som kan begås!:mad:

Tycker inte du det är värre att tortera 2 barn till döds, än att våldföra sig sexuellt på dom?

Och det blir ju helt orimligt att sätta dödsstraff på skadegörelse, det är trots allt bara materiella ting.

Och skulle vi nu i en låtsasvärld vara så dumma att vi införde dödsstraff, hade det väl blivit för de grövsta brotten.

lorkan skrev:
2562039 Tycker inte du det är värre att tortera 2 barn till döds, än att våldföra sig sexuellt på dom?

Och det blir ju helt orimligt att sätta dödsstraff på skadegörelse, det är trots allt bara materiella ting.

Och skulle vi nu i en låtsasvärld vara så dumma att vi införde dödsstraff, hade det väl blivit för de grövsta brotten.

för det första tror jag att denna tråd är någon form av fLeJmbaiJt :gnissla

För det andra har lorkan rätt i det han skriver, nämligen att så fort vi inför dödsstraff för skadegörelse så värdesätter vi materiella ting högre än ett människoliv. :huvet

Missvims skrev:
2561772
En jag känner lite ytligt har en sambo som blev misshandlad så halva huvudet krossades av tre unga killar. Bästa straffet för dom vore ju faktiskt att tvingas sköta om honom gratis så länge han behöver vård.

Bra idé! Om jag fick rullstolsstryk så skulle det vara perfekt om förövarna kom och badade mig också, det skulle kännas som en upprättelse.

Bengan skrev:
2562060 Brott mot rikets säkerhet.
Det här riket har ju ingen säkerhet, som att påstå att någon trampar på Bingos värdighet ungefär. :lol

Last edited:
Markus skrev:
2562343 Bra idé! Om jag fick rullstolsstryk så skulle det vara perfekt om förövarna kom och badade mig också, det skulle kännas som en upprättelse.

Var ju lite en tanke bakom om att dom skulle förstå vad dom ställt till med. Jag tror ju inte att förövarna skulle må så himla bra av att få vara den personens alltiallo och bli tvugna att möta släkt, vänner och andra som också blivit lidande av misshandeln dagligen.
Det skulle aldrig fungera eller tillåtas, men personligen skulle jag nog njuta av att låta den som gett mig rullstolsstryk skulle få jobba arslet av sig några år framöver utan lön.

duckie skrev:
2561797 Även våldsförövare är någons barn/har egna barn.

Är det en ursäkt alltså????

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!