Dödspiloter

Hahaha.. :tummenupp

:huvet Inte konstigt att "dra ut fullt på fyran", "livsfarliga hastigheter" etc dyker upp i texterna om referensen är en transalp med wobbelproblem.. :arsele

Lite som tant Agda i en Saab 99 som tycker att fokl är GALNA och "alldeles från vettet" när de kör hutlösa 140 kilometer i timmen (på motorväg)!

Nästan lite gulligt faktiskt...

Exakt..kanske dax för Herr Willy wheel o kika på nån lite mer lättkontrollerad hoj som han har koll på..

ex: http://www.blocket.se/vi/11530045.htm?ca=11_s :tummenupp

Vad trött man blir på personangrepp. Inga vettiga inläg i debatten. Fler än jag som tycker att det liknar SH på den gamla "onda" tiden? Dvs. när det var ett gäng fuck-you-vi-kör-som-fan-var-vi-vill som hotade att skriva nån annanstans (och ingen brydde sig).

Vad trött man blir på personangrepp. Inga vettiga inläg i debatten. Fler än jag som tycker att det liknar SH på den gamla "onda" tiden? Dvs. när det var ett gäng fuck-you-vi-kör-som-fan-var-vi-vill som hotade att skriva nån annanstans (och ingen brydde sig).

Jo, men många av Göteborgarna har ju skaffat ett eget forum.

Vad trött man blir på personangrepp. Inga vettiga inläg i debatten.

Vilken är debatten? Om man ska känna sympati med de som dör av för hög hastighet eller inte? Om man ska låta bli att köra förbi folks hus vissa tider på dygnet? Om man bara ska köra fort på motorvägen eller om det är ok att gasa på vissa mindre vägar också?

Det har aldrig varit nån debatt i den här tråden för att hålla 30- o 50-sträckor samt att hålla hastigheten i samband med bebyggelse, det är ingenting att debattera. Det gör man ändå. Att trådskaparen sen tror att alla drar förbi hans hus i 542 km/h på fullvarv på fyrans växel, det har mest med hans önskan att slippa hojar att göra, inte att de kör för fort.

Jo, men många av Göteborgarna har ju skaffat ett eget forum.

:rofl :rofl

Last edited:
När det kommer en literhoj utanför "min" 70 väg och vrider på rullen så
ställer sig varenda hårstrå på kroppen. Det låter ju helt underbart.
Det är lika sommrigt som jordgubbar och nyklippta gräsmattor!
Så ni som åker förbi infarten till Björkhaga kan väll låta lite extra,
inte för min skull utan för att bidra till sommaren!
Ibland måste man åsidosätta furnuft för att känna sig lite levande!

Håller med, låt lite mer vid björkhaga tack.

KungLudde är ju tydligen för tillfället hojlös, kanske därav bitterheten..

Nix, inte bitter:tummenupp ! Jag väntar på rätt moppe!

Dock har jag svårt att känna sympati för människor som själv orsakar sina skador oavsett vad det gäller. (Kom nu inte med att det inte behöver vara ens eget fel om man skadar sig bara för att man kör fort. Det är oftast farten som orsakar dom dödliga skadorna).

Halsa en liter vodka på en kvart för att sedan ligga i sina egna spyor och klaga på hur dåligt man mår är bara patetiskt! Spy och ta det som en man:D.
Samma gäller för dom som kvaddar i singelolyckor. Har du kört för fort så får du ta konsekvenserna. (OBS: som är orsakade av för hög fart alltså, inte rullgrus, vilt och annat).

Robinfuru.

Vad är det du inte förstår att det är föbjudet att köra 200+ på 70 väg

Vad tror du skulle hända om alla började skita totalt i lagarna som finns på vägarna, tex trailerdragare som drar burnouter i stan håller 150-170 genom sammhällen eller vapeninnehavare som börjar skjuta lerduvor i lekparkerna eftersom banorna för skytte är nedlagda..

Tror du att det är så jävla skoj att höra o se mellan 50-100 bågar per dag som laddar skiten ur bågen utanför där du bor, Och dom hörs faktiskt över hela stan om ni inte vet det.

Men jag kan ta en Harley med raka rör och köra utanför erat hus från morgon till kväll så får vi se hur länge ni tycker det är roligt,,
Eller varför inte börja skjuta lerduvor utanför ditt sovrumsfönster,, förbjudet??? ja visst men du skiter ju i lagarna alltså kan väl jag göra likadant.

Vad tror du händer om samma sak händer på en vägsträcka där merparten kör under 100 och du kommer i 250.

Visst det är inge skoj att köra rakt fram men köp en cross då och kör i skogen så får du avreagera dej lite. :tummenupp

http://www.utryckning.biz/?c=117&a=2025

Jag tycker du ska flytta!!! du får skylla dig själv om du köper hus vid en så bra väg som det verkar vara där du bor...synd att vi inte bor i samma stad, då hade jag tagit omväg till jobbet varje dag (0630)...

Jag förstår faktiskt inte riktigt vart du vill komma...

Du skriver om hur folk beter sig som skit, att dom är egotrippade och att dom är otrevliga. Samtidigt vill du att dom ska respektera dig och lyssna på vad du har att säga?!?! :va

Någon/några skrev om "att dom som kör så fort får skylla sig själva". Jag håller med, men det betyder inte att jag inte håller med deras agerande. Lägger jag handen på en varm platta får jag skylla mig själv (det är ingen annans fel). Men det betyder inte att det var en olycka (jag är väl inte korkad nog att göra det med flit).

Lagar är till för att skapa ordning i sammhället (dom behövs). Men det finns lika många viljor som det finns människor och det kommer aldrig gå att få alla att acceptera allas viljor, då dom ofta skiljer sig åt. Lagar är ett fåtal människors viljor och dom få som bryter mot dom, är dom som tycker annorlunda.

Det du borde inse är, att din erfarenhet skiljer sig från andras och mina från dina. Jag kanske kommer till samma slutsats som dig en dag (ung som jag är). Men något som jag vet, som du inte verkar lärt dig än, är att du kan inte banka in vett i någon skalle. :huvet

Då till slutklämmen. När nu så många försökt hota, "skrika" och banka in sina åsikter i varandra, vill jag lära ut något ur mina erfarenheter:

Behandla barn som vuxna och vuxna som barn!

Natti natt mina små gullungar! :pannkyss

Visst ska jag ta svängen över bussvägen mot haga centrum oxå ;) kan ju lägga björkhaga i däckrök med iofs 30 där inne men är det bakhjulets hastighet eller fordonet som ska åka i 30 ;);)

Du klagar på att andra brytar mot lagen...
Väljer du själv vilka lagar du vill följa?
Det är olagligt bränna däck på allmän väg.

Last edited:
SUCK...

jag tror mkt tjaffs kan förklaras med envishet samt att många ger utlopp för andra aggressioner, tar ut det tämligen anonymt bakom sin dator i trygga hemmet. Ta bara en tråd där en tjej säger hej i "jag är ny tråden" ... svar som "tjabba slyna, vill du knulla" - är det någon som beter sig så i verkliga livet?

VÄL ute på gatan, på gruppkörningar etc, där man träffar somliga av nick'sen, så är det bara kamratskap och ha trevligt, åka hoj och surra. Alla av samma material, lika inställning osv. Personer som skrivit de mest nitiska inläggen, som fortsatt med pm, och hotfulla påhopp - möter man på gatan, skakar hand, "hej, tjena, fan va kul bla bla bla, den där kurvan asså... nåja men de va schysst, aha ok, några planer för sommaren annars" - så ser oftast snacket ut. Inte fan är det folk som dyker upp å drar ett citat å ber en fara åt helvete rakt i nyllet.

Hur kan det gå så snett på ett forum? Kanske som jag sa längst upp, citerar mig själv (ganska töntigt jag vet..) men "mkt tjaffs kan förklaras med envishet samt att många ger utlopp för andra aggressioner, tar ut det tämligen anonymt bakom sin dator i trygga hemmet"

Vad tror ni?

Robinfuru.

Vad är det du inte förstår att det är föbjudet att köra 200+ på 70 väg

Vad tror du skulle hända om alla började skita totalt i lagarna som finns på vägarna, tex trailerdragare som drar burnouter i stan håller 150-170 genom sammhällen eller vapeninnehavare som börjar skjuta lerduvor i lekparkerna eftersom banorna för skytte är nedlagda..

Tror du att det är så jävla skoj att höra o se mellan 50-100 bågar per dag som laddar skiten ur bågen utanför där du bor, Och dom hörs faktiskt över hela stan om ni inte vet det.

Men jag kan ta en Harley med raka rör och köra utanför erat hus från morgon till kväll så får vi se hur länge ni tycker det är roligt,,
Eller varför inte börja skjuta lerduvor utanför ditt sovrumsfönster,, förbjudet??? ja visst men du skiter ju i lagarna alltså kan väl jag göra likadant.

Vad tror du händer om samma sak händer på en vägsträcka där merparten kör under 100 och du kommer i 250.

Visst det är inge skoj att köra rakt fram men köp en cross då och kör i skogen så får du avreagera dej lite. :tummenupp

http://www.utryckning.biz/?c=117&a=2025

Kör du hoj överhuvudtaget? =/

En vän till mig var nyligen med om en olycka men det berodde inte på farten... Låt de som är unga vara unga och ha kul och köp inte hus liggandes 20m från en 70väg!

Nog är det 70vägarna man skll hålla till på.
Men:
Finns ingen anledning att köra över 200!
Går det att köra fortare, så är man på fel väg.

Nu är jag över trettio.
Ganska mycket..
Låg gärna på fullt skaft när jag var yngre.
Som nämnts tidigare, så var det svårt att hitta hojar som gjorde 300 då (tidigt -90tal).
Körde dock en på den tiden som tangerade (på mätaren).
GSX1100, lagom trimmad (1230cc, portad topp, nersvarvade skaft på större ventiler, hög kompression, street/strip kammar - lämnade 174 häst).
Körde lite bana.
Plötsligt inser man vilken djävulsk bromssträcka man har egentligen har från 200+, även med "värstingbromsar"!

När jag ligger och pressar på 70vägar nu, så är jag mån om att köra snyggt i stället.
Kör som om jag låg på gränsen, men långsammare.
Snygga spår och perfekt timing så är jag nöjd!
Drar ofta ordentligt ut ur kurvorna, men släpper när kurvan är slut.
Är liksom ingen mening att gasa på rakorna..
Dessutom så har jag snabbare varvtider (på bana) nu...

Ok, försök till ett "seriöst inlägg"

Tror inte att det är hastigheten i sig som är det som irriterar så mycket utan mer att killen bor med sin familj nära vägen...Innan jag fick knodd så hade jag helt klara inställningar om vad som gick bra och vad som inte gick bra att göra...det "värsta" jag gjorde var en gång då kompisgänget var ute och tour:ade på 70-vägar och vi blåste förbi ett hus där halva familjen stod på ena sidan vägen vid deras postlåda och andra halvan stod inne på gården. Hade nån av deras ungar bestämt sig att springa över till endera sidan skulle det gått åt h-vete. Då tänkte man inte speciellt mycket på det men om lilknande situation skulle hända nu och något skulle hända någon av knodden skulle jag utan att tveka jaga efter och se till att "öga för öga" skulle gälla...

Det jag försöker få fram är att man ändrar en djävla massa värderingar när man får knodd. Självklart åker jag fortfarande ALLDELES för fort men numera håller jag ned hastigheten där det finns kåkar med ungar intill vägen...Ni som inet har ungar ännu kommer fatta varför sen...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT