Dödsolycka med stulen hoj i GBG

heggeli skrev:
Om min hoj blev stulen skulle jag bara bli glad om tjyvjä**n dog i en singelolycka.

Fel.

Du skulle bli glad om tjuven haffades och du fick tillbaka din hoj utan en skråma.

Varför:
- Du slipper självrisken
- Försäkringspremierna påverkas inte
- Polisen bevisar att de har ett existensberättigande
- Samhällskostnaden för en utredning kring olyckan + all annan kostnad för obduktion, ambulansutryckning, bårbilsutryckning etc. undvikes och Ringholm behöver således inte höja din skatt.

Så är det!

gladh

gladh skrev:
Fel.

Du skulle bli glad om tjuven haffades och du fick tillbaka din hoj utan en skråma.

Varför:
1. - Du slipper självrisken
2. - Försäkringspremierna påverkas inte
3. - Polisen bevisar att de har ett existensberättigande
4. - Samhällskostnaden för en utredning kring olyckan + all annan kostnad för obduktion, ambulansutryckning, bårbilsutryckning etc. undvikes och Ringholm behöver således inte höja din skatt.

Så är det!

gladh

1. Allt har ett pris. Detta är billigt.

2. Om han överlever snor han snart 10 nya hojar.

3. Polisen har redan förmycket att göra.

4. Ringholm höjer skatten av ren onska och inte av praktiska orsaker.

Så är det :D

heggeli skrev:
1. Allt har ett pris. Detta är billigt.

2. Om han överlever snor han snart 10 nya hojar.

3. Polisen har redan förmycket att göra.

4. Ringholm höjer skatten av ren onska och inte av praktiska orsaker.

Så är det :D

Aha, argumentationsfajt :D

1. För det priset kan du köpa brembobromsar, stålomspunnet, Öhlinare eller varför inte dendär styrdämparn som du så länge suktat efter.

2. Inte gör han det. Tack vare den ypperliga rehabilitering på våra anstalter kommer han att bättra sig, bli en mönstermedborgare och bjuda dig på tårta för att han varit en så hemsk individ. Tårta, det är gott det.

3. Visst har polisen mycket att göra, men eftersom din hoj är stulen kommer fortkörningarna i ditt område att vara obefintliga. Och då har de ju tid att jaga tjuven.

4. Det är häftigt att betala skatt (m. Sahlin) :cool: Och alla vill vara coola, så vad gnäller du om :fakta

gladh

Alla har rätt till sitt liv.
De som blir av med sin hoj har rätt till tårta :tummenupp :hej

Så är det (citat, mattias)

gladh

Torsk

Jag tycker synd om folk i denna tragiska historia.

1.Killen som körde på honom, det är aldrig kul att uppleva sånt
2. personen som ägde hojen, hopas han var bra försäkrad
3. Den som behövde sanera efteråt
4. Möjligtvis anhöriga till inblandade

Men inte FAN tycker jag synd om killen som dog.
Varför skall man göra det, mycket kan man hitta på men det finns vissa saker man inte gör enligt min mening.

Hur kan man inte tycka synd om killen som dog? Ni likställer ju en mc stöld med dödsstraff. Nu var säkert inte han guds bästa barn i och för sig. Men han kanske inte gjort något värre än snott en bil ibland och nu fått för sig att sno en mc. Klart att man skulle bli asförbannad och ledsen om man blivit av med hojjen. Men att säga att (underförstått) han förtjänade att dö? Finns ju betydligt värre saker. Personligen skulle jag gärna införa dödstraff i sverige. För människor som mördat andra har förbrukat sin rätt att leva själv som jag ser det. T ex stureplansmördarna.
Våltäcktsmän borde man skära kuken av så att de aldrig kan göra om det. Pedofiler, skulle straffas av barnens föräldrar på ett sätt som känns bäst för föräldrarna även ifall det leder till att pedofilen dör en smärtsam död. Men att en kille snor en hoj och sedan ska dö. Det kan jag inte instämma i.

Säker många av er som någon gång snattat i godisaffären....skulle det då vara rätt åt er om ni blev av med handen dagen efter...nä? eller?

Last edited:
köp av stulna grejer kan man åka dit för.. det finns numer inte heller nåt som heter god tro som har funnits tidigare... det togs bort vid årsskiftet.. så om du köper något så har du skyldighet att ta reda på om det är stulet eller inte.

detta är helt rätt enligt min mening... om du då ska köpa te.x ett playstation spel. måste du begära kvitto på att han har köppt produkten (spelet) annars kan du åka dit på det.. inte bra..

nu till tårtan.. om min hoj blev stulen så hammnar min självrisk på 6000:- på en hoj som jag kan få kasnke på sin höjd 14 000:- för när jag säljer... då vill jag nog ha en tårta istället för å pröja 6000kr i själv risk..

Wälll... Det blir ett misstag han (tjuven?) inte upprepar :D
Det enda som stör mig lite är att tidningarna skriver "motorcykelist" som överskrift, sanninga är Mc-tjuv (jfr "bil-tjuv" i dom fallen)

Hade det varit min mc som smällt och att tjuven dog...skulle jag inte bry mig ett piss om honnom ! hatar tjuvar

Värsta jag vet är människor som inte kan skilja på ditt och mitt!

Är man 40år och gör något sådant så är man förmodligen yrkeskriminell eller pundare då normala mäniskor i den åldern slutat med slyngelfasoner som att själa för länge sedan. Vilket gör att man knappast kan tillskriva detta till ett "ungdomens misstag". Således rör det sig om en person som fick det han förtjänade och sämhället mår bättre av utan.?

Last edited:
Hightuned skrev:
Är man 40år och gör något sådan så är man förmodligen yrkeskriminell eller pundare då normala mäniskor i den åldern slutat med slyngelfasoner som att själa för länge sedan vilket gör att man knappast kan tillskriva detta till ett "ungdomens misstag". Således rör det sig om en person som fick det han förtjänade och sämhället mår bättre av utan.?.

Instämmer! :tummenupp

Svårt att hålla med om att någon som stjäl en MC förtjänar döden... Iof så har jag aldrig fått min egen snodd.

MEN jag som flera andra funderar en del när man läser något i tidningen, vad som helst. T.ex. så kanske cykeln vad snodd och han som nu körde den var den riktiga ägaren som av en slump såg sin cykel med nyckeln i tändningen? Troligen inte men man vet aldrig och framförallt inte baserat på en liten notis...

igelhammar skrev:

att han hade stulen hoj innebär ju att han säkert inte kört bana och på sin höjd har ett sketet a kort och då kan man fan inte hantera hojen i stressade situationer
Å nej, jag har inte kört på bana! Innebär det att jag är sämre än sämst, en ustött apa som knappt borde få ratta en trehjuling tillsammans med dagisbarn och att jag omedelbums måste sälja min hoj och skänka intäkterna till närmsta Motorbana till förmån för alla överjävligt skickliga superduperförare som i sin oändliga coolhet och praktiskt taget oöverkomliga duktighet på att framföra hoj åker runt på banan och är äckligt självgoda?

Jag säger inget om att man inte bör köra bana då man säkerligen (åtminstone vissa) kan lära sig mycket och bli en säkrare förare, men bespara mig "vi-som-köra-bana-är-så-äckligt-bäst"-attityden.

Och hur i helvete kan du förresten dra slutsatsen att han aldrig kört bana utifrån faktumet att han körde ihjäl sig?! :p Även banförare kan köra ihjäl sig, både i trafiken och på bana. Trist men sant.

Bara för att man klämt ett par varv på närmsta bana och tror att man är en lokal Rossi så gör det en inte odödlig i trafiken....

Last edited:
sgtpepper skrev:
Å nej, jag har inte kört på bana! Innebär det att jag är sämre än sämst, en ustött apa som knappt borde få ratta en trehjuling tillsammans med dagisbarn och att jag omedelbums måste sälja min hoj och skänka intäkterna till närmsta Motorbana till förmån för alla överjävligt skickliga superduperförare som i sin oändliga coolhet och praktiskt taget oöverkomliga duktighet på att framföra hoj åker runt på banan och är äckligt självgoda?

Jag säger inget om att man inte bör köra bana då man säkerligen (åtminstone vissa) kan lära sig mycket och bli en säkrare förare, men bespara mig "vi-som-köra-bana-är-så-äckligt-bäst"-attityden.

Och hur i helvete kan du förresten dra slutsatsen att han aldrig kört bana? Även banförare kan köra ihjäl sig, både i trafiken och på bana. Trist men sant.

Hahaha, klockren komentar!. :tummenupp

han kanske provkörde sin polares hoj som han inte viste var stueln ?

tycker att ni dömmer utan att ha någon som helst form av fakta!!!!!

det kanske var ägaren som hittat sin hoj och åkt dit och hämtat den ! och var på väg hem för att ta tillbaka sin anmälan
ni kan väll för i helvete tänka lite innan ni skriver massa skit!!!!

om det nu hade visat sig att det var en respekterad medlem på sporthoj och att det kom fram att det faktiskt var hans hoj så tror jag att dom flesta hade editerat sina inlägg !

väx upp för fan ! och hur kan man tycka att det är rätt åt folk som dör låter som att ni hade kunnat aggera bödel på torget om det var en mctjuv som åkt fast !
som jag brukar säja mycket snack och lite hockey!

R.I.P
Tragiskt med killen som dog, tycker dock inte man ska göra antydningar på att han var kriminell, knarkare,missbrukare eller var påverkad vid olyckan förrän man fått reda på fakta(om det nu skulle komma fram).....Om isf är det bara att lära av hans dyra misstag...Speciellt inte "piska" skiten ur en hoj man inte är van vid.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back