Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha!!Sulan 08 skrev:Plötsligt blixtrade det till, en motorcykel blåste förbi i dödsförakt, snabbt bortflyende med minst dubbla hastigheten, framhjulet hade synbara problem med att hålla markkontakt
Konstigt att denna farbror duktigt ser denna motorcykel igen trotts att den höll MINST DUBBLA farten . Undrar hur snabbt farbror duktig har kört då .
Twosaint skrev:Diskussion i lokaltidningen
http://www.allehanda.se/ordetfritt/2270
Kan vi inte sänka sidan eller liknande, det har ju gjorts förr på SH
Svara på en enkel fråga då, varför tror du att du är snabbastGazza skrev:Man kanske skulle ta en sväng dit upp visa dem var skåpet skall stå.
kjellf skrev:Debattartikeln är kanske inte helt med sanning överensstämmande men det är ganska naturligt. Han som skrev den var säkert mycket upprörd.
Det som gör mig mest upprörd när jag läser denna tråd är att nästan ingen funderar på motorcyklisternas roll. Precis som Silver skriver har var sak sin plats. Buskörning i bilköer eller där det finns barn är alltid FEL.
KjellF
Långa farbron skrev:"Citat"
Det är ingen hemlighet att yrkeskategorin hjärnkirurger är de som mest av alla vill förbjuda motorcykeln, jag tror föräldrar är en annan grupp som tycker samma sak."Slut citat"
Enl vad jag har förstått så har väl motorcyklister oftast mindre skallskador än vid andra olyckor.
Dock borde ortopederna var en utsatt grupp.
Twosaint skrev:Debatt är bra svar ja, finns många hojåkare som kör som idioter.
Men hade du bott i denna kyrkliga trångsynta stad hade du fått frispel över allt dom vill förbjuda.
Vi har en som är aktiv inom IOGT-NTO som sitter och beslutar om utskänkningstillstånd.
blom skrev:cleaner (2005-07-01 01:17:44)
och behöver han verkligen vara så rädd när han sitter i en lastbil på 60 ton när han möter en mc på 250kg
blom skrev:fan vad han får ligga i för att köra alla sina behörigheter dagligen. och behöver han verkligen vara så rädd när han sitter i en lastbil på 60 ton när han möter en mc på 250kg
Freelancer skrev:Hört talas om att jobba på åkeri? Då kan man få köra alla möjliga fordon.
Jag tror inte det var mötet lastbil - mc han menade med sitt inlägg, utan mötet lastbil - personbil kontra mötet mc - personbil. Beteendet som lastbilschaffuör resp. mc-åkare är likadant i dessa situationer.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |