döds olycka i jönköping

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
i natt har det hänt ..
mc olycka i göteborgs backen i jönköping han hade kört in i mitten räcket och avled på väg till sjukhuset...

Första gången jag har hört någon som kör in i mitträckena.
Dom är allstå lika dödliga som dom ser ut å vara

Tragiskt.

Uscha, dom där mitträckena är inge trevliga, jag blir alltid lite nojig när jag kör bredvid staket, räcken, murar osv, blir man trängd har man ingenstans att ta vägen. Enda trösten är väl att dom räddar fler liv än dom tar...
Skänker en tanke till anhöriga, RIP.

Fan vad tragiskt. Filerna är ju för smala, de skulle breddat vägen när de ändå byggde om den. Nu har penga-sparandet kostat ett liv. Blir förbannad, känns så onödigt. Stackars anhöriga...

Tragiskt, man ryser varenda gång man kör vid sidan av ett sånt här räcke. Hur fan har dom tänkt egentligen, nollvission my ass :kocko

Vegrecke.JPG

fan så trist...säsongen småputtrar fortfarande pga skitvädret och ändå får folk sätta livet till...tycker det är alldeles för tätt mellan de här trådarna nu..

Fan fan fan fan.. Kan bara inse att det är en svart vecka för MC-Sverige, och kanske framför allt Jönköping som mist två personer i motorcykelolyckor (om än dock olika typer av olyckor) denna vecka.

Letat efter information om händelsen på nätet men inte hittat något ännu. Nån som vet mer ingående vad som har hänt?

Till den förolyckade, V.I.F
Familj & anhöriga -- beklagar sorgen.

:( :( :( :( :(

Hittade det här nu
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33731&a=400577

Last edited:
Fan vad trist.

Inte kul o höra att folk kör ihjäl sig var o varannan dag..

Det gäller fan o passa sig!

Undrar av vilken anledning han körde av vägen..?

Jag kör där lite då och då och tänker varje gång att här kommer någon dö snart. Det MÅSTE finnas något bättre än wireräckena(?!?!).

Vila i frid.

/ Hannes

Tråkigt....Ofta det händer nuförtiden

Vart är den där bilden tagen med vajerräcken på sidorna?
Har jag aldrig sett tidigare....Tror jag :va

Från Höglandsnytt:
Vägverkets vajerräcke krävde en motorcykelförares liv i natt. En 20-åring från Västra Götaland gled i den s k Göteborgsbacken utanför Jönköping i regnvädret in mot vajerräcket och drogs omkull. Han omkom omedelbart.

Last edited:
Motarrrd skrev:
Tragiskt, man ryser varenda gång man kör vid sidan av ett sånt här räcke. Hur fan har dom tänkt egentligen, nollvission my ass :kocko

Vegrecke.JPG

Va, vajerräcke där! Säg att det är ett fotomontage! Det kan inte vara sant?

Vajerräckena på sidan av vägen sitter där för att undvika allvarliga olyckor med billister, de "slungas" tillbaka in på vägen.
Vi hojåkare är för få för att VV ska inse att de är farliga för oss.
Å andra sidan vet man ju inte hur det går om man kör ut i skogen istället.

Fy vad hemskt.. lider med familj och vänner...

Någon som vet vem det är ?

Vila i frid

// Carro :(

sandstream skrev:
Å andra sidan vet man ju inte hur det går om man kör ut i skogen istället.

Antagligen går det lika illa om man kör ut i skogen, skulle man komma över i mötande körfält finns risken att krocka med mötande trafik och då är det inne heller bra... Tänk också på att wiren hindrar mötande trafik att komma över i ditt körfält. Givetvis är riktig motorväg alltid bäst men det kostar fruktansvärt mycket mer än wireräcken. Om alternativet är att behålla en väg i nuvarnade (dåliga) skick eller bygga wireräcken tror jag det sistnämna är att föredra, fördelarna väger tyngre än nackdelarna. En jämförelse kan göras med bilbätet, det finns fall där folk överlevt tack vare att de slarvat med bältet men i nästan 100% av olyckorna är bältet till nytta.

Alltid lika tråkigt när någon omkommer på ett till synes meningslöst vis. Jag ska själv på begravning efter en mc-kompis idag så jag vet hur det känns... :(

Fy så tråkigt..usch det är redan för många mc olyckor.... ta det lungt i trafiken...

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...