Dödlig mc-olycka utanför Borås

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Hoztic skrev:
2108630 Idag var det dags igen, jag blev verkligen ledsen av att se en till så snabbt inpå:
http://aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,67283447_852__,00.html
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=271534
Tyvärr en av dom där onödiga olyckorna :(
Vila i frid! Skänker en tanke till familj och vänner! Jag skänker faktiskt en tanke till bilisten också. Även om det må vara delat ansvar så kan han/hon inte ha det lätt just nu. Jag kan nästan höra ljudet av metall som skrynklas ihop fort, och känna hur bilen slås undan :(
Ta det lungt där ute, kör ALDRIG om vid korsningar! :krama


Delat ansvar kanske det är. Eftersom det är alla ansvar att det inte blir olyckor i trafiken.

Men felet rent juridiskt är bara bilistens. Och jag hoppas att dom inte kan sova gått på lång tid. För det kommer knappast den dödes anhöriga att göra.
Det är förbjudet att svänga vänster om det kan innebära fara för andra trafikanter. I så fall skall en högersväng göras till mindre trafikerad väg. Där man sedan vänder för att köra tillbaka till stället man skulle svängt på och då göre en ofarlig högersväng i stället.

Har själv krockat med en bil som svängde vänster. Och även om tom jag själv tycker att omkörningen inte var den bästa. så blev det enbart bilistensfel.
Och jag fick lagen förklarad av både polis och försäkringsbolag.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Redan flera dödsolyckor på MC och jag har inte ens tagit fram hojjen ännu... Oavsett vems felet var i den här olyckan så ska man som motorcyklist se alla bilister som fiender/älgar/motsvarande i trafiken... helt oberäkneliga. Kör försiktigt!

V.I.F
 
Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Socrates skrev:
2109467 Finns en bild på BTs hemsida HÄR (Bild på fordonen)

Edit: Vet fortfarande inte vem det var, men man kommer nog få höra det på jobbet idag.


Bilden antyder en rödsvart R1 modell 02-03.

VIF. :(

/O
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag vet inte hur ni andra kör, men jag undviker att köra om där jag vet att det finns anslutande vägar eftersom vad som helst kan hända där. Mopedister/traktorer/gångtrafikanter/bilar mm kan få för sig att dom hinner ut på vägen eller över vägen innan bilen kommer, men dom ser inte mig där jag kommer i 140 km/h och i full färd med att köra om. Sedan kan ju även fordonet som man ligger bakom få för sig att svänga vänster...
 

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
BMW S1000RR
tjo

Detta var en av mina bästa kompisar som hick bort..
För att avsluta alla spekulationer kan jag berätta att det inte gick särskilt fort.
Det var inget större väg bilen skulle in på utan en liten asfalterad bit. troligtvis skulle bilen göra en U-sväng på vägen. Vittnet en bilskollärare var med på begravningen och berättar också att det inte gick särskilt fort utan det var snarare en avrättning från bilen sida..

Dom kom alltså från samma håll..

Vila i frid malek.. jag älskar dig
 

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 640 -02
Anjoner skrev:
2172008 Detta var en av mina bästa kompisar som hick bort..
För att avsluta alla spekulationer kan jag berätta att det inte gick särskilt fort.
Det var inget större väg bilen skulle in på utan en liten asfalterad bit. troligtvis skulle bilen göra en U-sväng på vägen. Vittnet en bilskollärare var med på begravningen och berättar också att det inte gick särskilt fort utan det var snarare en avrättning från bilen sida..

Dom kom alltså från samma håll..

Vila i frid malek.. jag älskar dig


Beklagar sorgen
 

Jossan

www.rr-jossan.se
Gick med
18 Mar 2006
Ort
Stockholm, Älvsjö
Hoj
Aprilia RS 125
Det är skrämmande många olyckor hittils i år och det känns inte bättre med alla olyckor som har slutat med dödlig utgång!

V.I.F
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top