Döden på bulten-drabbade mig.

Säger det igen.. när jag såg olyckan var det skrämmande att komma så nära verkligheten. Men vad hjälper det.. när jag var ute idag hakade jag på en annan "idiot" och så var det full rulle igen.

Att en bandag skulle minska olyckorna vete fåglarna. Många kommer från banan och i sitt undermedvetna så vill de tro att samma förutsättningar råder på gatan.. något som allt som oftast är långt ifrån sanningen.

Beklagar sorgen. Starkt skrivet. Hoppas att du kan ta dig igenom det du upplevt. Livet är bara för hemskt ibland. Tycker att du fattat ett bra beslut. Finns mycket annat man kan göra för att förverkliga sig själv och har man en familj som sitter hemma och väntar så förstår jag ännu mer.

En vän till mig omkom för två år sedan och gatåkat har aldrig blivit sådär riktigt roligt efter det. Känner 50% glädje ch 50% obehag.
Som du skriver, det är inte värt. Har många gånger funderat på att lägga ner efter att ha tagit farväl av min vän på bårhuset. Jag hoppas att ingen skall behöva se mig så för den synen försvinner aldrig från näthinnan.

Man skall leva och ha kul men för mig är det gränsfall till att det är värt riskerna man faktiskt tar och då tänker jag inte på mig själv utan de människorna som man lämnar efter sig.

Hur många har man inte sett eller hört krascha denna säsong?
Håller mig till banorna i fortsättningen.

Mina tankar går till din vän Micke, familj och vänner

Last edited:
R.I.P. ,tankar till de anhöriga och till dig som startade tråden. Oerhört tragiskt när det händer.

Har en kompis som överlevde en avträngning i augusti utanför norrtälje. Legat på Karro sedan dess med bruten ryggrad och knäckta nackkotor. Han kommer att förbli invalid från bröstkorgen.

Några går vidare , en del blir kvar som skadade för resten av livet.

Vi får aldrig glömma våra vänner, nära och kära, när vi är ute och kör.

Trots att man nu mera är mer än vuxen så brukar jag kunna få tårar i ögonen av sådana här trådar, men det är sällan dom trillar hejdlöst innan jag har läst färdigt :(

Letar förtvivlat efter något att säga som skulle kunna hjälpa på något sätt, brukar alltid ha något på tungan, men allting är bara tyst och tomt...

Försök att stötta och hjälpa Mickes familj så mycket du kan och orkar, men krama också om din egen familj och gläd dig åt att ni faktiskt finns där. Det är så fruktansvärt kort tid man får vara tillsammans, och när var eller hur det förändras, ja det vet man som väl är inte.

Ser snart inte vad jag skriver för alla tårar nu, tankar till er alla, nära, kära, vänner, barn..

V.I.F Micke!

Last edited:
Svårt att finna ord. Lider verkligen med dig och anhöriga.

Kom just hem från att besökt min bäste väns grav då det i helgen var 3 år sedan han gick bort i en mc-olycka. Var knappast munter när jag kom hem och en sån här tråd blir man inte gladare av.

Ta hand om närstående och glöm inte att ta hand om dig själv. Det är viktigare än man tror.

/Lucky9

det är inte kul att läsa om alla olyckor som drabbar oss, och man tänker på anhöriga och vänner... sen finns det ju andra som blir lika inblandade. nämligen dom som kommer till en olycksplats. ibland så är det hela familjer med små barn, undrar hur dessa mår? ingen som pratar om dem!!!

som någon redan skrivit.. för jävlig läsning just för att den är så verklig, men får sig verkligen en tankeställare, å jag som inte ens tagit kortet ännu..

extremt dum fråga men jag antar att "bulten" är någon trevlig väg nånstans, stämmer?

Starkt skrivet och jag vet vad du går igenom lider med dig och Mickes
anhöriga.Den 10 sep så var det 3 år sedan en god kamrat till mig fick
ett allt för hastigt slut.Satt med tankarna inge mera hoj men så nää
fan det här ska inte få förstöra ngt som jag verkligen älskar men jag
har efter hans olycka medvetet dragit ner på mitt tempo när vi är ute
och kör och försöker att tänka några steg längre vad det gäller omkörningar
osv.Jag förstår dit beslut till fullo.

Livet är så kort och många ggr orättvist när det drabbar ngn man tycker om
och älskar.Jag tror att vi överlag är dåliga på att tala om för våra familjer och
vänner hur mycket vi tycker om dom.Jag vet att jag iaf är det.

Beklagar det inträffade, starkt gjort av dej att berätta om detta. Mycket gripande skrivit...

Vila i frid Micke

m.v.h

Mike

V.I.F Tankar går till anhöriga och vänner. :(

Verkligen tragiskt....
Stor klump i halsen när jag läser det du skriver om din vän......starkt skrivet....varma tankar till er nära och hans kära.........

Sköt om er...........

Tungt är det,har förlorat många vänner på detta sätt genom åren.
Dom var en del av det som va så härligt med hojåkning.

Det känns lite splittrat att ta hojen till kyrkogården för att minnas en stund,men det hjälper ju inte att låta bli att åka hoj heller,livet är ju här o nu.

Lider med dig,sånt här påverkar en resten av tiden man har kvar här.

Realitycheck

Man behöver en realitycheck imellanåt.

Tyckte dock att jag redan fått min idag efter att varit OERHÖRT nära att krocka med vänstersvängande bil när jag ligger i omkörning i 180 km/h.

Sådana erfarenheter liksom att läsa om Mickes öde tvingar en att välbehövligt tänka igenom vad man pysslar med egentligen. Det är väldigt kul att köra motorcykel och lätt att bli absorberad av körningen. Fokus på nuvarande och nästa kurva. Spårval, fart och mer fart. Fokuserandet på det roliga gör att det är väldigt lätt att glömma bort att det är oerhört farligt också. Lätt att tränga bort.
Men till slut står man ändå där. Måste tänka igenom vad som är viktigt. Hur mycket risk man är beredd att ta, och hur stora konsekvenser man är beredd att ta. Vad är det egentligen värt.
Förhoppningsvis gör man det innan man hamnar i en tall. :död

Vila i frid Micke. Du är långt ifrån den förste och absolut inte den siste. :(

Mycket fint skrivet Tobbe "rfb"! Vi blir rörda till tårar! Våra tankar går

till er och till Mickes familj. Ni vet var vi finns om det är nåt.. vad som!

Många kramar Ida & Fredde

Quem dii diligunt, adolescens moritur

Requiescat in pace

Sitter här och försöker hålla tillbaka tårarna...

rfb, jag beklagar verkligen din väns bortgång... :(

Jag var där, kom dit strax efter olyckan. Ambulansen och Brandbil var redan på plats och helikoptern var på gång. Polisen hade inte ännu kommit fram. Kurvan var skymd, där olyckan skett även 1:e bilisten som låg bakom Micke bekräftade detta. Men som sagt det kvittar, olyckan är tyvärr ett faktum.

Jag har aldrig varit så här nära en mc-olycka förr och jag hoppas att jag slipper stöta på fler i framtiden. Även om jag inte kände Micke så tog jag åt mig, han var en hojåkare precis som jag, vi hade något gemensamt, oavsett om det är en Custom, Offroad, Sporthoj, Touring whatever -vi åker, det är hojåkandet vi gillar. Den fina dagen tog sin vänding och jag kände mig tom och sorgsen. Hjälp fanns på plats och vi skulle vara mer till besvär än nytta. Vårt sällskap bestämde sig för att vända och åka hemåt via Tumba istället. Hela vägen hem snurrade tankarna nedstämt.

Som sag hojbröder och hojsystrar där ute, kör med förstånd. Välj det säkra före det osäkra. Försök låta bli att säga att ni skall åka sista turen, sista repan eller sista rejset.... Det är dålig Karma. Det är inte första gången "sista repan" är på tapeten. Åk tills det inte går att åka längre eller ställ bara av hojen, eller hur ni gör.

Nåväl Micke, må du Vila i Frid och vaka över din familj. Mina tankar går till familj och anhöriga.

/Stefan

Last edited:
vif
men kan någon tala om hur är bulten är det någon racebana eller bara en jäkligt fin väg? va e de som gör att ni kör varv där som någon uttryckte sig

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT