Sitter här och försöker hålla tillbaka tårarna...
rfb, jag beklagar verkligen din väns bortgång...
Jag var där, kom dit strax efter olyckan. Ambulansen och Brandbil var redan på plats och helikoptern var på gång. Polisen hade inte ännu kommit fram. Kurvan var skymd, där olyckan skett även 1:e bilisten som låg bakom Micke bekräftade detta. Men som sagt det kvittar, olyckan är tyvärr ett faktum.
Jag har aldrig varit så här nära en mc-olycka förr och jag hoppas att jag slipper stöta på fler i framtiden. Även om jag inte kände Micke så tog jag åt mig, han var en hojåkare precis som jag, vi hade något gemensamt, oavsett om det är en Custom, Offroad, Sporthoj, Touring whatever -vi åker, det är hojåkandet vi gillar. Den fina dagen tog sin vänding och jag kände mig tom och sorgsen. Hjälp fanns på plats och vi skulle vara mer till besvär än nytta. Vårt sällskap bestämde sig för att vända och åka hemåt via Tumba istället. Hela vägen hem snurrade tankarna nedstämt.
Som sag hojbröder och hojsystrar där ute, kör med förstånd. Välj det säkra före det osäkra. Försök låta bli att säga att ni skall åka sista turen, sista repan eller sista rejset.... Det är dålig Karma. Det är inte första gången "sista repan" är på tapeten. Åk tills det inte går att åka längre eller ställ bara av hojen, eller hur ni gör.
Nåväl Micke, må du Vila i Frid och vaka över din familj. Mina tankar går till familj och anhöriga.
/Stefan