Död husaberg fs 650 -05

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hej!

Jag har en husaberg som har känt för att lägga av... Här kommer storyn från början:

Hojen besiktigades i början på april och inför besiktningen så servade jag den med ventiljustering, ny olja samt nytt tändstift. Var inga som helst problem att starta den efter detta. Så jag åkte till bilprovningen (godkänd utan anmärkning tom :))

Så långt allt frid och fröjd. Här börjar problemen... Samma kväll tänkte jag att jag skulle ut och åka en sväng och upptäcker då att hojen är stendöd. Den tände inte en enda gång. Sen dess har jag inte lyckats få liv i den.

Jag började med att kolla ventilspelet, hade inte ändrat på sig. Efter det kollade jag att tändstiftet ger en fin gnista, vilket det gjorde. Dock blir jag lite osäker då jag testade att spraya startgas i luftburken men den tänder fortfarande inte, Är inte det väldigt konstigt, om man ser att det blir en fin gnista på stifitet?

En annan sak jag reagerar på är att trots att jag har försökt starta med choken i, så är stiftet snustorrt när jag kollar det direkt efter? Detta tyder ju på att den inte får någon bensin och då kanske det är läge att riva isär förgasaren och göra rent.

Kan det vara så att tändstiftet ger gnista när man har det uppe, men att det inte fungerar när det sitter i motorn? Eftersom den inte reagerar alls på startgasen.

Så den stora frågan är ju: Är det tändningen eller är det förgasaren? Att den inte tänder på startgas tyder ju på att den inte ger någon gnista, trots att man ser en fin gnista när man har det ute, samt att stiftet är sprillans nytt. Men samtidigt så borde ju stiftet bli surt efter man har försökt starta med choken, vilket tyder på att den inte får någon bensin.

Någon som har några ideér?

MVH Anders

Hehe om det hade vart så väl.. men den ger gnista som sagt, så tyvärr inte :brinnerup

Har du soppa i tanken? :tungan

Kommer det fram soppa till förgasaren?
Kommer det soppa när du gasar? (från accpumpen)
Finns det soppa i flottörhuset?

Rengöring av förgasaren låter som en bra idé. Då har du dessutom något att göra ikväll. :D

Har du soppa i tanken? :tungan

Kommer det fram soppa till förgasaren?
Kommer det soppa när du gasar? (från accpumpen)
Finns det soppa i flottörhuset?

Rengöring av förgasaren låter som en bra idé. Då har du dessutom något att göra ikväll. :D

Det finns soppa i flottörhuset, så det kommer soppa till förgasaren. Om jag gasar så baktänder den (gjorde en gång iaf...) men inget mer. Så låter inte helt otroligt att något munstycke har satt igen sig? Får nog tyvärr vänta med rengöring tills imorgon dock :)

Det finns soppa i flottörhuset, så det kommer soppa till förgasaren. Om jag gasar så baktänder den (gjorde en gång iaf...) men inget mer. Så låter inte helt otroligt att något munstycke har satt igen sig? Får nog tyvärr vänta med rengöring tills imorgon dock :)

Är nyfiken på hur/om du fick ordning på detta, lust att delge? :)

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard