Dåligt vrid ZX9R -98

Folkezx9r skrev:
2183397 Aha...Ok...Synd ! Annars kunde vi kört ikapp en dag ! :D

det är väl inte omöjligt, är du medlem i ninjaclubsweden.com? där snackas om en ninja träff i sommar, förra sommaren var den i gränna jag kunde tyvärr inte åka då men i år :yoparty då möts vi i från hela landet å :fyllisar
 
Warlock skrev:
2183405 det är väl inte omöjligt, är du medlem i ninjaclubsweden.com? där snackas om en ninja träff i sommar, förra sommaren var den i gränna jag kunde tyvärr inte åka då men i år :yoparty då möts vi i från hela landet å :fyllisar

Japp ! Är med där , men är inte inne där särskilt ofta. Har samma nick där ..... Hade Suzuki o Honda efter -96:an , så man platsade inte riktigt då.. :D .
Får in o kika lite på den där träffen... Där finns garanterat mycket kunskap om slöa -98:or.. :tummenupp
 
Folkezx9r skrev:
2183415 Japp ! Är med där , men är inte inne där särskilt ofta. Har samma nick där ..... Hade Suzuki o Honda efter -96:an , så man platsade inte riktigt då.. :D .
Får in o kika lite på den där träffen... Där finns garanterat mycket kunskap om slöa -98:or.. :tummenupp

jodå kunskap finns men du får ställa frågan för sidan blev hackad för ett tag sen :mad: så allt som fanns där gick förlorat å håller på att byggas upp igen "the hard way"
 
Warlock skrev:
2183431 jodå kunskap finns men du får ställa frågan för sidan blev hackad för ett tag sen :mad: så allt som fanns där gick förlorat å håller på att byggas upp igen "the hard way"

Ok...Ska göra så. Gutt ! Då har man ngt att göra inatt... :) . Maskinen kaputt så tiden går ganska sakta... :tummenupp
 
strypning zx9r-95a

Folkezx9r skrev:
2174096 Såhär ligger det till....

Har en zx9:a -98. Startar som den ska , går liiiiiite oroligt på tomgång , men inget anmärkningsvärt. Går bra igenom hela registret o VERKAR :rolleyes: vara riktigt justerad i förgasarna. Toppfart som den ska ha....

O nu till problemet....

Varför i helvete orkar den inte resa sig på 2:an ????? Inte ens power wheelie på 1:an !!! :mad: . Visst...Man får upp den på 1:an med av/påslag o ett jäkla ryck , men det ska fan inte behövas...
Står som 55 Kw i regbeviset , men kollade trottlarna häromdagen o hålen är tätade.

Nej...Slangningstekniken är det inget fel på ! Hade en zx9:a -96:a tidigare o den gick lätt upp på slangen på bara gas på 2:an... Till o med den gamla Gixxer 750 -88:an gick att få upp på slangen på 2:an med av/på tekniken !!!

Ngn som har några fantastiskt bra o igenomtänkta förslag på vad i hela H.... det kan vara för tjosan med moppen ???


Har samma problem med min zx9r-95a. Kan någon förklara hur ja hittar trottlarna i förgasarna och var hålen är borrade?
/David
 
Lite intresserad om hur det har gått....
Skriv och berätta Löst? fortfarande problem, etc

/K
 
Har en ZX9R -95 som reser sig lite lätt på ettan och på tvåan om det är lite ojämt i marken.

Med polaren bakom styret gick den upp på ettan, tvåan och trean..

Misstänker att det är min mage som håller den nere :3freak

Fast kanske man skall ta en titt i fögasarna ändå.
 
min polare hade en -00:a den gick fan inte upp på tvåan utan koppling, helt omöjligt ja pröva själv.
bara att dreva ner..
 
läste mycket bike för ett panär jag va yngre. i den stog det att modell-98 o framåt hade mycket negativ fjädrigsväg just för den inte skulle resa sej i tid och otid. mer hjul i backen mer kontroll. det kanske är långsökt men om den går lika bra som dom som reser sej så kanske det är just det. eller om du väger mycket vem vet
 
Polaren har en ZX9R -98 och den tar sig inte upp på tvåan på gas på något sätt.

Hålen är tätade och den går bra i övrigt. Kanske helt enkelt en svårslangad hoj...?
 
precis..
en hoj är ej bbyggd för o wiiiiila..
kanske fabrikerna gjorde den mer vänlig för gata mm..
vikt flyttad? sving längre? motor lägre? sittplats lägre mer framåt, drevn olika. kan va 1000 grejer typ.
är väl lite olika modeller.
 
Har haft en -98 i två år.....Det är bara att gasa grabbar!!Det är långt till varvstoppet!!! :yoparty :yoparty :yoparty
 
Dags att dra upp en gammal tråd :)

Jag har en zx9r -98 och har samma problem som trådskaparen hade för 2 år sedan, att den hojen nämnligen knappt powerwheelar på 1:an. Efter att ha läst alla trådar här på SH som berör ämnet så har jag egentligen bara kunnat komma fram till tre saker.
1. ZX9R är väldigt framtung.
2. Fjädringen ska göra hojen snäll så att den inte drar iväg framhjulet mot himlen.
3. Hojen kan vara strypt. Men det har jag svårt att tro när den gör 280 km/h mätarfart.

Eftersom det har gått 2 år nu så kanske det finns mer erfarenheter om just detta?
 
jag fick upp min zx6r -99 i 270km/h och den har bara 102hk.
Den hojen var nästan omöjlig att dra upp på 2an. lyckade 3gr på 1år å då jävlar fick ja dra i styret. har bevis på film
Så en zx9r! hur kör ni?

Varvräknaren jo det händer ju inget fören 10,000rpm sen smäller det ju bara till.
 
Min reser sig på 1:an om man sitter rätt, om man dessutom dippar med gasen så gör den det redan vid 4000 varv. Däremot så är det svårare på 2:an, det kommer inga gratis powerwheelies där inte. Vad jag vet så var hojen helt original förra säsongen och endast bolt on monterat.

MVH
/Leo
 
Tjena...
jag åker på en zx9r 00:a, har höjt den bak och sänkt den fram 15mm på gafflarna för att få ner kraften i backen. o den gör man f....n inga power wheelies men däremot så går det jävligt mycket fortare än innan, man får kolla på hastighetsmäteran för att få en uppfattningom hur fort det verkligen går,sedan tappar man lite knuffkänsla när man styvar upp fjädringen kolla så att ovanstående inte är gjort på din, använd kopplingen o sen är det bara att hålla i:yoparty

ps; gör hojen 285 så lär ju inte problemet vara motorrelaterat.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top