Dåligt vrid ZX9R -98

Bänka den så du VET vad den ger. Där borde dom ju oxå se om förg är felinställda.
/u

Finns det inte strypta modeller som har annan kam också, är den inporterad så kan det nog vara så illa. Vet att de gjorde det i tyskland i varjefall.

Den är svensksåld så det BORDE väl vara rätt kammar ??....

Har precis varit ute o skruvat... Membranen är hela ! Har startat hojen med luftburken borta o trottlarna öppnar lika mkt.

Sitter inga strypbrickor mellan topp o förgasare. Höll upp trotteln med ett finger , vred upp spjället o lyste ner. Fritt flöde till insugsventilerna !

Svårt o komptesta när det är "dinky-toys" gängor.. :rolleyes:. Har ingen så liten gänga till min kompressionstestare.....

Suck..... :död ... Får väl ringa Olofström o beställa tid för bänkning..... :(

Sista trevaren... Ngn som har en zx9:a -98 alt -99 som går BRA ?? Vill ni isåfall kolla numret på CDI-boxen ?? Har lagt upp en bild o info om min box tidigare i tråden....

Jeg har 2 stk Kawasaki ZX9R-98 og begge har samme nummer på CDI boxen.

21119-1504
131800-7140 U
12V TNCF 35

Yngve skrev:
2182251 Jeg har 2 stk Kawasaki ZX9R-98 og begge har samme nummer på CDI boxen.

21119-1504
131800-7140 U
12V TNCF 35

Exakt samma som min box ! O dina -98:or går bra ? Power wheelie på 1:an o gasres på 2:an ??

Ricken skrev:
2174107 Hade du en 96:a som gick upp på 2:an?

Tjejens 95:a vill faan knappt power wheela på ettan...

är det nå strypning på dom oxå nånstans???
Jag hade en Zx6r förut..den drog lätt upp på ettan o segt på tvåan..zx9:an som jag har nu gör det på trean också..om än det är segt...men ettan o tvåan tvekar den inte det minsta..

peter69 skrev:
2183177 Jag hade en Zx6r förut..den drog lätt upp på ettan o segt på tvåan..zx9:an som jag har nu gör det på trean också..om än det är segt...men ettan o tvåan tvekar den inte det minsta..

Har rotat som fan idag , men hittar inga fel... :va. Blir väl en bänkning o se om det går att utläsa om den går för snålt eller vad det nu kan vara.... :(

Har du provat acca ikapp med nån som har en loiknande hojj?! Min reste på 2:an när jag köpte den men sen justera jag fjädringen å då vill den inte mer... enbart vid nå gupp å så...

Garret_Power skrev:
2183212 Har du provat acca ikapp med nån som har en loiknande hojj?! Min reste på 2:an när jag köpte den men sen justera jag fjädringen å då vill den inte mer... enbart vid nå gupp å så...

Njae... Har jag inte gjort... Känns ändå inte som om det är den där extra knuffen i den. Ska se om man hittar ngn att rejsa mot... :tummenupp

Ninja Racer skrev:
2181314 Finns det inte strypta modeller som har annan kam också, är den inporterad så kan det nog vara så illa. Vet att de gjorde det i tyskland i varjefall.

Jag har en -95:a tyskimport som lämnar 125hk på bakan inte strypt vad jag vet men inte en chans att den går att vrida upp på 2:an ens med neddrevning fram som nu är gjort blir fundersam nu :va när en massa säger att det inte skall vara nåra prob. stämmer verkligen detta :confused:

Warlock skrev:
2183266 Jag har en -95:a tyskimport som lämnar 125hk på bakan inte strypt vad jag vet men inte en chans att den går att vrida upp på 2:an ens med neddrevning fram som nu är gjort blir fundersam nu :va när en massa säger att det inte skall vara nåra prob. stämmer verkligen detta :confused:

Japp ! Det SKA gå ! Gick i alla fall med min -96:a.... endast slipon..

Folkezx9r skrev:
2183279 Japp ! Det SKA gå ! Gick i alla fall med min -96:a.... endast slipon..

Det verkar som jag fick nåt att göra i regnet :tummenupp måste kolla fuggarna nu. Tack för infon, förresten så toppade min 292 km/h i bänken med original drevning så din bör ju ligga där också tycker jag

Warlock skrev:
2183300 Det verkar som jag fick nåt att göra i regnet :tummenupp måste kolla fuggarna nu. Tack för infon, förresten så toppade min 292 km/h i bänken med original drevning så din bör ju ligga där också tycker jag

Var ute o testade lite idag efter jag skruvat... Hade den i 280 km/h mätarfart , sen tog rakan slut....men den hade nog ökat lite till...

Folkezx9r skrev:
2183306 Var ute o testade lite idag efter jag skruvat... Hade den i 280 km/h mätarfart , sen tog rakan slut....men den hade nog ökat lite till...

Med original drev så hade jag 285 km/h i mätarfart o ca:1000 varv kvar men den orkade inte mer, men nu med en kugge mindre fram så varvar den ur på 6:an fast då är mätarfarten 285, kanske skulle testa med original igen om jag hittar lite mer pulver i den :hihi hade varit kul o se mätaren nosa på 300 har en polare som hävdar att hans -95:a gjorde 300 på mätaren

Warlock skrev:
2183339 Med original drev så hade jag 285 km/h i mätarfart o ca:1000 varv kvar men den orkade inte mer, men nu med en kugge mindre fram så varvar den ur på 6:an fast då är mätarfarten 285, kanske skulle testa med original igen om jag hittar lite mer pulver i den :hihi hade varit kul o se mätaren nosa på 300 har en polare som hävdar att hans -95:a gjorde 300 på mätaren

-96:an jag hade gjorde 295 mätarfart.... Höll det mellan Ljungbyholm-Söderåkra en kväll för några år sen... :D. En sträcka på ca 3 mil... Den tickade ganska bra om avgassystemet efter det.. :D

Folkezx9r skrev:
2183361 -96:an jag hade gjorde 295 mätarfart.... Höll det mellan Ljungbyholm-Söderåkra en kväll för några år sen... :D. En sträcka på ca 3 mil... Den tickade ganska bra om avgassystemet efter det.. :D

Shit jag har just fått ett mission :D

Warlock skrev:
2183366 Shit jag har just fått ett mission :D

He he..... Du bor i Paradiset står det ??...Vilket Paradis är det ??... Inte Nybro väl ??

Warlock skrev:
2183393 Nix the one and only Mölnlycke strax utanför göteborg :yoparty

Aha...Ok...Synd ! Annars kunde vi kört ikapp en dag ! :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...