Efter att ha sett på filmen så tycker inte jag ditt hjul snurrar dåligt/konstigt.
Då kan du få se mitt som jag köpte på bike mcdemontering och som jag självklart var för lat för att montera fören efter nu ett halvår senare. Det kändes ju tungt att köra med i början men det sliter nog i sig haha annars så får jag väll byta lager i skiten.
Men om bromsarna låg åt hårt så kolla dom.
Lätt att göra själv.
Vet inte om du redan fått instruktion om hur men annars öppna locket, pressa tillbaka kolvarna försiktigt så du inte trycker ut bromsvätskan ur behållaren så det skvätter på lacken. Antar att du inte har riktiga verktyg för att pressa kolvarna men det fungerar med polygrip, lägg bara nått plant hårt i mellan kolven och polygripen och gärna oket med så slipper du repa lacken

sen pressar du försiktigt tillbaka det. så du kan sätta dom på skivan igen.
Sen monterar du bara dit oken pressa upp tryck och om du behöver fylla på mer vätska gör det när du ser nivån sjunker när du pumpar.
När bromsen tar fint och bli stum så testa släpp och sen snurra på hjulet.
Testsnurra, är det jävligt trögt att snurra hjulet så kärvar kanske dina ok men troligen är du bara nojig över ingenting.
Skulle oken va kassa ta hjälp av en kunnig att fixa dom, om det är större fel vilket jag inte tror men då kan du köpa ett par bättre begagnade för en billig slant.
Dräller ju av ok på ebay och alla mcskrotar mm.
sorry för att jag inte kunde fatta mig kortare hade långtråkigt och sorry om jag skrev nått nån annan redan skrivit.
Skål lycka till och ha en bra dag