Dåligt minne.

Nursey skrev:
2629707 Som många redan sagt. Stress förstör minnet något otroligt. Jag har blivit i det närmaste dement de senaste två åren pga just stress. Hjärnan känns som en tvättsvamp ibland. Läskigt..så nu tar jag tag i det.

Man kan hjälpa hjärnan lite genom att ta Omega 3. Finns i 32 000 miljoner olika tappningar men en som är bra och prisvärd är Pikasol (finns på Apoteket och i hälsokostaffärer) Det är lite drygt att ta flera kapslar per dag (jag tröttnade på det ganska snabbt) men dom som jag känner som fortsatt:tungan , har märkt förbättring.
Den sort jag äter måste vara lite mer koncentrerad då... för jag klarar mig med en om dagen (vilket tom en nästan helt minneslös person som jag klarade av i början). Pga stress har jag iofs fortfarande relativt dåligt minne, men det är bättre än förr...

Glöm inte att ju mer saker man gör desto mer saker finns det att glömma.
:va

Ähh glöm det

Bättre formulerat, en person som har många träningar, flera hobbies och ett rörigt jobb har mer att komma ihåg = fler saker möjliga att glömma = upplever sig själv som glömsk.

zilog skrev:
2628918 Jag har samma problem, men jag vill mer beteckna det som tankspriddhet. Problemet tror jag alltså är att jag inte bryr mig eller koncentrerar mig tillräckligt på det som sägs för att det ska sätta sig på djupet. Saker som intresserar mig tillräckligt har jag inga problem att minnas.
Så är det för mig med, har grymt minne för saker jag finner lustigt eller är intresserad av, eller nja tex tjejers namn fastnar ALDRIG.
Och att säga något till mig när jag druckit 2-3 öl är totalt bortkastat, ska ha en vit månad å se om det hjälper, känns som jag blir mindre å mindre intelligent. :3freak

General E skrev:
2630073 Glöm inte att ju mer saker man gör desto mer saker finns det att glömma.
:va

Ähh glöm det

Bättre formulerat, en person som har många träningar, flera hobbies och ett rörigt jobb har mer att komma ihåg = fler saker möjliga att glömma = upplever sig själv som glömsk.
Om man glömmer vad man har glömmt då?

Last edited:
Visst man kan säkert göra en del för att "träna" upp minnet...
Eller så kan man helt enkelt lära sig leva med det...

Jag skriver lappar på allt jag ska göra... Allt jag ska handla osv.. Ställer mobilens alarm/påminnelse om det är riktigt viktigt... Ber nära och kära omkring mig att påminna mig ofta...

Sen får man sig många glada skratt åt sig själv och sitt "goda" minne.... (jaa okej man bjuder ju andra på en hel del garv också men det är helt okej.)

Kia skrev:
2630279 Visst man kan säkert göra en del för att "träna" upp minnet...
Eller så kan man helt enkelt lära sig leva med det...

Jag skriver lappar på allt jag ska göra... Allt jag ska handla osv.. Ställer mobilens alarm/påminnelse om det är riktigt viktigt... Ber nära och kära omkring mig att påminna mig ofta...

Sen får man sig många glada skratt åt sig själv och sitt "goda" minne.... (jaa okej man bjuder ju andra på en hel del garv också men det är helt okej.)

Ja du verkar uppenbarligen tro att andra har dåligt minne i vilket fall.
Vi vet faktiskt att du och Gabor är tillsammans och att ni knewllar hej vilt hursomhelst och närsomhelst.

Skriv nu upp detta på en lapp och sätt vid skärmen så du ej behöver påminna oss igen.

Tack.

Jonathan. skrev:
2630686 Ja du verkar uppenbarligen tro att andra har dåligt minne i vilket fall.
Vi vet faktiskt att du och Gabor är tillsammans och att ni knewllar hej vilt hursomhelst och närsomhelst.

Skriv nu upp detta på en lapp och sätt vid skärmen så du ej behöver påminna oss igen.

Tack.
HAhaha, fyfan! riktigt bra :D:D :rofl

Jonathan. skrev:
2630686 Ja du verkar uppenbarligen tro att andra har dåligt minne i vilket fall.

Tack.

Nog för att jag gillar att kn*lla Gabor hej vilt, hur och närsomhelst.... men fattar ändå inte vad det har med den här disskussionen att göra?? :va :va

Joo jag skrev ju just att jag hade äckligt dåligt minne och skrev lappar till allt... (fast inte just att kn*lla då, det påminner Gabor mig ständigt om ändå..) :huvet
Sen får nära och kära påminna mig om resten... har ju faktiskt fler nära än Gabor...

Men kul ändå att ni uppmärksammat mina inlägg... :tummenupp Jag tackar, bockar och bugar för det... :Bugar

Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen, än Alzheimers och glömma var man ställde den.

Hela säsongen har jag tankat på mitt hydrokort, nästan varje dag, kört väl'en 2000 mil på hoj 2006 och kanske 2000 mil med bil. Tankade sist för 3 dagar sen, idag skulle jag tanka men kom inte ihåg koden, så jag fick åka hem på ångorna :huvet börjar bli lite nojjig....

Sover massor, stressar inget osv.

:huvet

IronMike skrev:
2633773 Hela säsongen har jag tankat på mitt hydrokort, nästan varje dag, kört väl'en 2000 mil på hoj 2006 och kanske 2000 mil med bil. Tankade sist för 3 dagar sen, idag skulle jag tanka men kom inte ihåg koden, så jag fick åka hem på ångorna :huvet börjar bli lite nojjig....

Sover massor, stressar inget osv.

:huvet

En blackout e alltid kul... brukar me få stå o tänka va fan koden e ibland.. inte kul när man ska tanka påväg hem från jobbet kl 5-6 på morron o har 5 mil hem kan ja lova.. man blir lite :gnissla innan man kommer på koden...

Fick problem med minnet rejält när jag jobade mitt sista år på en högstadieskola. Mitt ansvar och uppgifter hade minskat rejält då de hade fått studiegrupper med riktiga pedagoger osv. Jobbet blev bara tråkigare och tråkigare, kände mig dålig som fan för att jag nästan inte gjorde någonting. Kunde för- och efternamn på 250 elever, vissa telenummer till ungarna och även till päronen... under tiden tappade jag bort namn mer och mer men när jag nästan inte kom ihåg mina närmsta elever så sa jag upp mig från jobbet- Det vart för jobbigt för mig.

Så det behöver inte alltid bero på stress, även depression eller liknande saker kan ställa till det.

AndreasNo skrev:
2633777 En blackout e alltid kul... brukar me få stå o tänka va fan koden e ibland.. inte kul när man ska tanka påväg hem från jobbet kl 5-6 på morron o har 5 mil hem kan ja lova.. man blir lite :gnissla innan man kommer på koden...
jag har fortfrande inte kommit ihåg koden :huvet :huvet :huvet :huvet :gnissla

Va för mediciner o så ska man käka för o trimma skallen?

Har tvingat grannflickan att släpa me mig till gymmet nu iaf, o de borde generera i lite bättre ätande o allmänt välmående igen vilket borde öka på minnet lite...

Sitter o påminner mig själv hela tiden om att jag ska hjälpa kollegan flytta o dricka upp hans öl på lördag...men om det blir som de brukar så kommer jag vakna på lördag o ha glömt bort det ändå :huvet :gnissla

Skrämmade minne man har...

eller vakna på söndag med minnes luckor av annan anledning :huvet

AndreasNo skrev:
2633806 Va för mediciner o så ska man käka för o trimma skallen?

Har tvingat grannflickan att släpa me mig till gymmet nu iaf, o de borde generera i lite bättre ätande o allmänt välmående igen vilket borde öka på minnet lite...

Sitter o påminner mig själv hela tiden om att jag ska hjälpa kollegan flytta o dricka upp hans öl på lördag...men om det blir som de brukar så kommer jag vakna på lördag o ha glömt bort det ändå :huvet :gnissla

Skrämmade minne man har...

jocke i köping skrev:
2633804 glömska KAN vara ålders relaterad ,,, Hrmm jag vet med säkerhet,, när nu folk påminner mig om saker jag glömt :D
så gammal är jag inte...men jag tror jag kommer ihåg koden idag, ska testa imorrn. annars blir jag orolig. använt kortet dagligen, fram till igår, men igår gick det bara inte :gnissla

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick