Dåligt med rookie-rejsers till salu?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Har en polare som letar en rookierookie-hoj under 30000 och jag har kikat runt lite.

Är det dåligt med hojar ute eller har jag missat något viktigt annonsforum när jag kollar blocket, SH och roadracing.se??

(Ni ser första raden va? Under 30000 innebär att alla tips om hojar för 30001 kr eller mer är helt ointressanta)

Frågan är väl vad man ska göra med den. Ska man rejsa så är det inget alternativ om man inte vill komma 10 varv efter alla andra men om man ska ha det som hobby och köra bandagar med licensare utan att tävla i R1000/R600 så kan man ju köpa en riktigt billig orginalare eller en krashad och bara montera av allt och köpa ett krashkåpsset för 1000 spänn och lägga på.

Att hitta en vettig rookie hoj för race för under 30kkr går inte.....skulle jag tro

Da killed suka är till salu, nu med 01 ram samt 02 tusenmorot, ful men funkar bra, det mesta av ditt fulmek är fixxat.

29.999:- pok med extrafälgar, nylackade extrakåpor och allt.

Bifogat

• IMG_8234.jpg
    IMG_8234.jpg
    116.2 KB · Visningar: 99
Ok, jag plockade uppe ett gammalt favvo-ord och skrev rookierookie utan att förklara vad jag menade.

Det är helt uppenbart så att det finns hojar för under 30 tusen bla en gixxer1000 02 och vem tror på fullt allvar att den inte räcker för uppklassning...

Men framföralllt "rookierookie". En billig, hyfsad hoj som funkar för onsdagsträningar och att känna på om man vill göra en hård satsning.

Drömhoj är orginalmotor och kittad fjädring med lite godis på sidan. Hojarna finns och jag vet jag ska tipsa min polare om, men jag bara undrade om det inte borde finnas fler nånstans. En säsong är slut och några rookies som ska lägga av/klassa upp borde det ju finnas.

Da killed suka är till salu, nu med 01 ram samt 02 tusenmorot, ful men funkar bra, det mesta av ditt fulmek är fixxat.

29.999:- pok med extrafälgar, nylackade extrakåpor och allt.

Mitt fulmek??
Ramen var ok, och motorn i bitar. Jag har svårt att se fulmekandet, men minnet är bra men kort :D

Vad är kvar av min hoj:va

Last edited:
Frågan är väl vad man ska göra med den. Ska man rejsa så är det inget alternativ om man inte vill komma 10 varv efter alla andra men om man ska ha det som hobby och köra bandagar med licensare utan att tävla i R1000/R600 så kan man ju köpa en riktigt billig orginalare eller en krashad och bara montera av allt och köpa ett krashkåpsset för 1000 spänn och lägga på.

Att hitta en vettig rookie hoj för race för under 30kkr går inte.....skulle jag tro
Det beror väl på i vilket stadie av sin karriär man är också? När jag jämför mina tider på Anderstorp så har jag samma tider som långsammaste teamen i REC-finalens bästa tider. Och då har jag bara kört där typ två halvdagar, och då ihop med gatåkare. Jag skulle säkert köra fortare på en 08'a, men jag känner att det är mina spärrar och kunskaper som är gränsen, inte hojen. Jag är dessutom tokgrön i racingsammanhang, och vet att jag har en lång, och antagligen kraschfylld, väg framför mig innan jag ens börjar bli halvduktig. Då vill jag hellre lära mig på en billigare hoj. Dessutom tror jag att jag lär mig mer på att kämpa med lite sämre chassi, lite tröttare motor osv än att köpa modernare hojar som bjuder på mycket från början.

Mja....
Nu är ju inte till 100% materialet som avgör i RR.
Låg med min Fireblade 99a på en 8e plats på Sviestad förra året innan banan tog slut 1,5 varv innan mål.

Man behöver inte köpa en nybyggd fullkittad hoj för 250,000pix för att köra Rookie.
Kommer man 10 varv efter i ett sprintlopp så bör man ses sig om efter en ny sport att satsa på.

Att börja med en hoj för 30 papp är helt rätt tycker jag.

Det går köra fort på nästan vad skit som helst, och alla hojar efter... tja, 97-98 nångång är rätt ok om dom inte är helt slutkörda. Tidig R6a borde fortfarande kunna hävda sig.

själv har jag annonserat efter en banhoj, vill helst ha en som går att regga ellrer redan e inreggad, då jag kommer att få det lite tajt med licenstagningen till våren, då kan det vara skönt att kunna ställa på å försäkra den så att man iaf kan köra gatgrupp på bandagar, iom att vi ska till gotland nästa år samt att jag bor nära falken:yoparty... ska dock bli av med trajjan först så att jag får loss pengar men det bör inte bli ngt problem trots att man har har fått påringningar av några riktiga muppar, varav senast igår, rullade ut hojen, putsade till den en sista gång allting var klart. klockan hade passerat avtalad tid men killen kommer inte:va ringer upp honom å kollar om han hade tänkt att komma men helst plötsligt har hans intresse minskat, KUNDE HAN INTE RINGT Å HOJTAT TILL LITE TIDIGARE så man vet läget, va fan e det med folk:huvet

Försökte i somras bli av med en oreggad R1:a från -98, körd ca 1600 mil. Standard med kraschkåpor förutom slipon. Inte en käft som var intresserad. Fick slumpa bort den för 19 000. Själv körde jag låga 48:or på falken med en likadan hoj för ett par år sen. Det är ju ingen vinnarbajk men visst funkar det, framförallt om man ska köra ERF.

Vi lägger ner teamet och har en R1:a -98 till salu (reggbar).

Den har fått lite stryk men går som fan, portad topp, rejskammar, wilbersfjädring (den är helt fantastisk, låg-högfart inställning), wawe bromsskivor samt Brembo bromspumpar. Vi har allt extra som behövs till den.
Säljes med á priser på alla tillbehör. Bara för din kompis att höra av sig och vi ska inte ha ut fantasipriser.

Man behöver inte köpa en nybyggd fullkittad hoj för 250,000pix för att köra Rookie.
Kommer man 10 varv efter i ett sprintlopp så bör man ses sig om efter en ny sport att satsa på.

Att börja med en hoj för 30 papp är helt rätt tycker jag.

En racehoj för under 30kkr som än konkurenskraftig i R klassen är svårt och när jag svarade tråden var det inte utvecklat vad hojen var till så jag drog slutsatsen att den just var en konkurenskraftig Rookie hoj som var vad som söktes. Nu är det inte så och då kan jag självklart omvärdera mitt svar.

Att hitta en perfekt hoj att börja på och att ha på bandagar är som jag oxå skrev en helt annan sak. Kan hitta mängder med alternativ och även orginalare som efter en uppkittning via begagnatmarknaden ändå hamnar under 30kkr och ja då har man absolut en vettig hoj inget snack.

En racehoj för under 30kkr som än konkurenskraftig i R klassen är svårt och när jag svarade tråden var det inte utvecklat vad hojen var till så jag drog slutsatsen att den just var en konkurenskraftig Rookie hoj som var vad som söktes. Nu är det inte så och då kan jag självklart omvärdera mitt svar.

Att hitta en perfekt hoj att börja på och att ha på bandagar är som jag oxå skrev en helt annan sak. Kan hitta mängder med alternativ och även orginalare som efter en uppkittning via begagnatmarknaden ändå hamnar under 30kkr och ja då har man absolut en vettig hoj inget snack.

Rookierookie skrev han! :D

själv har jag köpt ett kåpset på ebay så att jag kan ta ut den gammla 595:an på bana i sommar.... tror den räcker för mig något eller några år... billigast och smidigaste alternativet för mig

själv har jag köpt ett kåpset på ebay så att jag kan ta ut den gammla 595:an på bana i sommar.... tror den räcker för mig något eller några år... billigast och smidigaste alternativet för mig
Va inte så säker på det! Till gamla gixxrar och rettor kan man hitta reservdelar i vilken racebuss/Ica-butik som helst, och det passar lite mellan olika årsmodeller mm. Och förr eller senare går man omkull, antagligen första passet dessutom, och då kan det vara bra att lätt å snabbt (läs snabbt å billigt) kunna få tag på delar! :fakta Och en 595'a är väl inte direkt nån dussinghoj?

hur mkt fick du pröjsa för det kåpsetet? det billigaste jag hitta till min t595 var utropet på 6000:-

Va inte så säker på det! Till gamla gixxrar och rettor kan man hitta reservdelar i vilken racebuss/Ica-butik som helst, och det passar lite mellan olika årsmodeller mm. Och förr eller senare går man omkull, antagligen första passet dessutom, och då kan det vara bra att lätt å snabbt (läs snabbt å billigt) kunna få tag på delar! :fakta Och en 595'a är väl inte direkt nån dussinghoj?

stämmer bra, våra maskiner har fan karaktär asså:tummenupp har dock bestämt mig för att bli en i mängden så därför e den till salu och en japansk banhoj skall inhandlas, så snart blir man en i mängden:)

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...