Dåligt med rookie-rejsers till salu?

komplett med tank fick jag för 360 pund med frakt hem till dörren.....
och vad det gäller reservdelar så är det inga problem på Ebay

så gå mot strömmen och kör engelskt......

och lucas elsystem.... asbra med snutäng eftersom hela världen blir svart:yoparty

letar med hoj men det går riktigt segt..
hade med tänkt mig något för runt 30 (+/- några tsn) se om man ska sattsa eller köra landsväg igen

Huruvida en cykel från kring millenieskiftet är konkurenskraftig eller ej känns som en märklig diskussion. Givetvis är den inte lika snabb som dagens cyklar och det krävs en rätt stor portion talang om man inte skall bli lite efter med den. Fast är man ny i racebranchen så lär man under den första säsongen inte vara begränsad av materialet oavsett.

Det jag är tveksam inför är hur många säsonger en cykel för 30kkr är körd. Visst är det bra med billig cykel men totalekonomin när man 2 träningar senare står med stort hål i motorn blir aningen lidande.

Har en kompis som har en R6-01 som gått i R600 till salu.
PM:a om intresse finns så kan jag vidarbefodra kontakt.

/
Jim G

Huruvida en cykel från kring millenieskiftet är konkurenskraftig eller ej känns som en märklig diskussion. Givetvis är den inte lika snabb som dagens cyklar och det krävs en rätt stor portion talang om man inte skall bli lite efter med den. Fast är man ny i racebranchen så lär man under den första säsongen inte vara begränsad av materialet oavsett.

Det jag är tveksam inför är hur många säsonger en cykel för 30kkr är körd. Visst är det bra med billig cykel men totalekonomin när man 2 träningar senare står med stort hål i motorn blir aningen lidande.

Konkurrenskraften sjunker naturligtvis med åldern.
Men det är många gånger en bra instegsnivå om man inte är bombsäker på att åka skiten ur en flång ny hoj.

Att köpa en ny hoj är ju ingen garanti för att det inte kikar ut saker ur blocket.
Samt garantin från leverantören försvinner den dagen det är en rejshoj.
Och ju nyare hojen är desto svårare och dyrare är det att hitta begagnade delar.
En nyare hoj tappar mer i värde per vecka än en patinerad 30papps raket.

Så att säga att det ena är bättre än det andra är ju lite svårt.

Vi kan dock alla vara överrens om att det kommer kosta pengar!:D

Att köpa en ny hoj är ju ingen garanti för att det inte kikar ut saker ur blocket.
Samt garantin från leverantören försvinner den dagen det är en rejshoj.
Och ju nyare hojen är desto svårare och dyrare är det att hitta begagnade delar.
En nyare hoj tappar mer i värde per vecka än en patinerad 30papps raket.

Så att säga att det ena är bättre än det andra är ju lite svårt.

Vi kan dock alla vara överrens om att det kommer kosta pengar!:D

Givetvis finns där ingen garanti att en ny cykel håller där finns -08 som rasat efter 50mil men kör man ex SS R6 från -00 så känns raset nästan garanterat....

Min reflektion av marknaden just nu är att man får betydligt mer för pengarna om man lägger 45-50kkr än 30kkr men har man inte pengarna så har man inte.

Givetvis finns där ingen garanti att en ny cykel håller där finns -08 som rasat efter 50mil men kör man ex SS R6 från -00 så känns raset nästan garanterat....

Min reflektion av marknaden just nu är att man får betydligt mer för pengarna om man lägger 45-50kkr än 30kkr men har man inte pengarna så har man inte.

Lite smygreklam:)
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23161

Mja garanterat behöver det inte vara men visst är risken större.
Och visst blir det mer pyssel.

Ja klart att man får friskare saker för 45-50 än för 30.
Men det är ju plånkan som styr.

finns ju en del 600cc hojar för runt 30 tsn men jag är mest sugen på 1000cc,
tanken med att köpa en hoj för 30 tsn är
* testa på banlivet med allt vad det innebär, det är ju inte bara hojen som ska köpas, däck och resor tillkommer bla.
*kommer endå kracha så lika bra att börja billigt hehe

Jag började min karriär men en -98 R1:a men körde bara med den ett race. Det är verkligen inte kul att bli frånkörd med hästlängder på raksträckor.
Mitt råd är att spara lite till och köp typ en R1 04-.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park