Dåligt med MC-TV-program, göra nåt åt det?

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag idén.

Det är nog svårt (omöjligt) att få till pengar för att göra ett pilotavsnitt.
Däremot om folk är engagerade och lägger ner lite tid en sommar kan man lyckas göra något ganska bra utan några direkta pengar.

Jag kan lösa allt som behövs i teknikväg, men det är ju ganska mycket mer än så tyvärr...

Finns det någon tänkbar programledare som kör mc?
 

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
kvidinge
Hoj
-06 hayabusa
Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag idén.

Det är nog svårt (omöjligt) att få till pengar för att göra ett pilotavsnitt.
Däremot om folk är engagerade och lägger ner lite tid en sommar kan man lyckas göra något ganska bra utan några direkta pengar.

Jag kan lösa allt som behövs i teknikväg, men det är ju ganska mycket mer än så tyvärr...

Finns det någon tänkbar programledare som kör mc?

Robert Gustavsson är en inbiten mc entusiast, så även Persbrant även om dom inte är progledare.. dock har dom väl ngn form av inflytande?
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag idén.

Det är nog svårt (omöjligt) att få till pengar för att göra ett pilotavsnitt.
Däremot om folk är engagerade och lägger ner lite tid en sommar kan man lyckas göra något ganska bra utan några direkta pengar.

Jag kan lösa allt som behövs i teknikväg, men det är ju ganska mycket mer än så tyvärr...

Finns det någon tänkbar programledare som kör mc?

Spontant, Robert Gustafsson :)
Om han skulle vilja göra nåt seriöst...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag idén.

Det är nog svårt (omöjligt) att få till pengar för att göra ett pilotavsnitt.
Däremot om folk är engagerade och lägger ner lite tid en sommar kan man lyckas göra något ganska bra utan några direkta pengar.

Jag kan lösa allt som behövs i teknikväg, men det är ju ganska mycket mer än så tyvärr...

Finns det någon tänkbar programledare som kör mc?

En pilot, slår det väl ut ett program i månaden under barmarkstiden (då ändå alla kanaler kör repriser) samt en eventuell förlängning om det slår väl ut.

Lägg fram det lite snyggt, och Robert Gustafsson vill säkert vara med.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
I Sydafrika hade de en TV kanal med mycket motor relaterat. I utbudet fanns bland annat ett mc- program där man provkörde olika typer av motorcyklar och tog upp andra tips gällande körteknik och säkerhet.

Marknaden för en svensk motsvarighet är nog rätt liten, men man tycker att det borde finnas en marknad för ett internationellt program som går att sälja in i fler länder inte helt olikt Top Gear. Det bör vara ett underhållningsprogram med intressanta testar inbjudna gäster gärna någon mer känd för allmänheten som har motorcykel som intresse. Det skulle nog locka fler än bara renodlat mc- intresserade tittare.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Mycket bra initiativ, misstänker att det finns ett behov där ute för något som detta.

Lycka till!

/ Jens
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag tror definitivt inte på Robert Gustafsson då han är nischad på komedi vilket jag ser som negativt för ett seriöst mc-program.
Däremot ser jag honom gärna som en gäst i programmet.

Nej, programledaren skall vara som Peter(?) i Motorjournalen, skall finnas en utrstrålning och ett brinnande intresse. Någon sådan borde gå att hitta på t.ex. Bike´s redaktion eller liknande... typ Magnus (red).

Men jag gillar idén skarpt och skulle definitivt titta på alla avsnitt oavsett kvalité samt se till att kompisar skulle se det...
Spontant kanske man kan få SMC att vara med på något hörn också.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Bra gjort! hoppas nån nappar för jag vill gärna ha ett sådant program att se:)
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag tror definitivt inte på Robert Gustafsson då han är nischad på komedi vilket jag ser som negativt för ett seriöst mc-program.
Däremot ser jag honom gärna som en gäst i programmet.

Nej, programledaren skall vara som Peter(?) i Motorjournalen, skall finnas en utrstrålning och ett brinnande intresse. Någon sådan borde gå att hitta på t.ex. Bike´s redaktion eller liknande... typ Magnus (red).

Men jag gillar idén skarpt och skulle definitivt titta på alla avsnitt oavsett kvalité samt se till att kompisar skulle se det...
Spontant kanske man kan få SMC att vara med på något hörn också.

Jag håller med där. Och varför inte använda "Peter(?) i Motorjournalen"? Han kör ju båge och är en bra seriös programledare.
 

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Ort
kvidinge
Hoj
-06 hayabusa
Jag tror definitivt inte på Robert Gustafsson då han är nischad på komedi vilket jag ser som negativt för ett seriöst mc-program.
Däremot ser jag honom gärna som en gäst i programmet.

Nej, programledaren skall vara som Peter(?) i Motorjournalen, skall finnas en utrstrålning och ett brinnande intresse. Någon sådan borde gå att hitta på t.ex. Bike´s redaktion eller liknande... typ Magnus (red).

Men jag gillar idén skarpt och skulle definitivt titta på alla avsnitt oavsett kvalité samt se till att kompisar skulle se det...
Spontant kanske man kan få SMC att vara med på något hörn också.

Ligger något i det du säger, kanske som gäst men programledare ska nog vara en garvad guru. Kanske kan bolla ide'n, med bike tidningen el liknande krönikor. Dom sitter på mycket material.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag håller med där. Och varför inte använda "Peter(?) i Motorjournalen"? Han kör ju båge och är en bra seriös programledare.

Absolut, men jag tror han blir dyr då han redan är etablerad... därför tänkte jag mig någon på t.ex. en tidningsredaktion som är sugen på att synas framför kameran.
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Ja, det krävs nog någon mer seriös än Robert Gustafsson.

Trådskaparen skrev ju några programpunkter på första sidan, vilka skulle man kunna tänkas vilja se?

* Test av nya modeller
* Mek-/garagetips
* Körskola/tips för körning
* Resor/tips på vägar
* Reportage på hojrelaterade tillställningar

+ Vad mer?

Helst skulle man vilja att det sänds under de månader med barmark, men början på vårkanten va?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Robert Gustavsson är en inbiten mc entusiast, så även Persbrant även om dom inte är progledare.. dock har dom väl ngn form av inflytande?

Olle sarri el vad han heter:vapatrik Budda några exempel, även en av killarna i 5:ans renoveringsprogram, kommer inte ihåg vad det heter nu..men inte gotlänningen den andra, gjorde ett gästspel när de testade sporthojar i något motorprogram om det var motorjournalen. Han skulle säkert kunna bidraga med något, en annan linslus är fd skidåkaren Per Elofsson som gillar hojar:tummenupp
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ligger något i det du säger, kanske som gäst men programledare ska nog vara en garvad guru. Kanske kan bolla ide'n, med bike tidningen el liknande krönikor. Dom sitter på mycket material.

Apropå material så tror jag att det vore bra att komma igång så snart som möjligt så man kan göra reportage på körskolor om hur de tror kommande säsong kommer vara, prata med någon på SMC samt Transportstyrelsen angående Risk1 o 2, göra ett besök på ett besök på ett Supersport lopp och då snacka med Alex Lundh som är en svensk framgång (eftersom han kör SS), kanske göra en följetångsgrej med att följa en person som skall ta hojkort... hänga med på lite lektioner och sånt och intervjua om saker som varit svårt och inte.
Sen givetvis lite inslag från Pro Superbike, ERF osv osv... men också knuttekulturen i Sverige, touringfolket osv.

Nu har jag bara rabblat upp sånt som kan ge en hel del material och det är sånt jag bara kommit på nu när jag skrivit... finns rätt mycket material som skulle kunna attrahera fler tittare än bara de med a-kort.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top