Tror dessvärre (även om jag själv inte vill inse det) att efterfrågan är mindre än vad vi "insatta" tror/vill tro. Innan jag skaffade hojkort (för nästan 2 år sedan) gillade jag varken Roadracing eller tänkte särskilt mycket på hojar men nu när jag skaffat egen motorcykel och blivit inbiten fantast så tycker man ju att hoj är skitkul.
Som tidigare inläggare sagt så krävs det nog en kombination av rese/mc/reportage för att få fram ett intressant program/programserie.
Glöm inte att när du tänkt ut en idé så har oftast någon annan redan tänkt tanken.
Vill inte låta negativ men så är det tyvärr.
Ska dock med detta sagt försöka bidra med lite brainstorming:
*resor med mc till kända roadracingstjärnor såsom Rossi, Lorenzo, Pedrosa, Nicky Hayden, Ben Spies osv. där man vid ankomst gör intervju och reportage om deras mc-liv. Kanske köra en sväng med kändisarna osv.
*resor med mc till olika banor världen över.
*reportage om Isle of Man
*reunion-träffar, kanske återse sina gamla barndomsvänner, reser dit med mc och intervjua dem (iof vet jag inte om det är så relevant).
*olika tester av däck, ställ, handskar, hjälmar, mc-relaterat material osv.
*Jämförelse mellan bilar och motorcyklar.
*Åka till olika sevärdigheter, Kinesiska Muren, Pyramiderna, Lutande Tornet i Pisa osv...
*Göra reportage om andra fordon som är kraftfulla, flygplan, sportbilar, f1 osv.
Mycket kan man göra men det är nog budgeten som sätter stopp.