Dåligt drag vid låga varv efter fall

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Vasa, Finland
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
Förra veckan föll min MC omkull på en sandplan :(
Kåporna sprack etc. Men efter den här incidenten tycker jag att jag har dåligt bottendrag.
Bubblar ovanligt mycket. Kan stöten göra något åt förgasarinställningarna eller något liknande?
Ifall detta är möjligt kommer ju förstås försäkringsbolaget på sin bekostnad :yoparty att låta mig bänka den å rejetta eller var nu felet ligger...Mycket tacksam för svar...
 
JWC skrev:
Förra veckan föll min MC omkull på en sandplan :(
Kåporna sprack etc. Men efter den här incidenten tycker jag att jag har dåligt bottendrag.
Bubblar ovanligt mycket. Kan stöten göra något åt förgasarinställningarna eller något liknande?
Ifall detta är möjligt kommer ju förstås försäkringsbolaget på sin bekostnad :yoparty att låta mig bänka den å rejetta eller var nu felet ligger...Mycket tacksam för svar...

Jettningen kan det inte påverka och det låtar osannolikt att det skulle påverka synkningen, men det kan ju givetvis inträffa.
Det som är troligast är väl isåfall att någon av flottörerna har hängt sig.
Eller att du har fått skit i någon avluftningsslang till tanken.
Går den bättre om du öppnar tanklocket när motorn är igång?

//Anders.
 
Törnberg skrev:
Jettningen kan det inte påverka och det låtar osannolikt att det skulle påverka synkningen, men det kan ju givetvis inträffa.
Det som är troligast är väl isåfall att någon av flottörerna har hängt sig.
Eller att du har fått skit i någon avluftningsslang till tanken.
Går den bättre om du öppnar tanklocket när motorn är igång?

//Anders.

Saken är ju den att den faktist inte går så dåligt...Men den har börjat bubbla en del vid gaspådrag från låga varv..
Kan testa med öppet lock, men tror inte man märker nån skillnad...Ska kolla upp det iaf..Tack för svaret!
 
Vid stillastående märker man ingen skillnad...motorn varvar helt ok..
kunde inte testa med öppet lock igår pga regnväder...Borde kanske testa köra med öppet lock i såna fall. Analyserade dock lite igår..
Lägesrapport: :
Drar helt ok från 1:ans växel. Om man cruisar under 5500rpm i 2:an eller högre och drar full gas bubblar motorn bara och efter 3-4 sek börjar den sega iväg låååångsamt..
Mellan 5500-6500 varv bubblar den inte, men är ganska seg...vid 7000+ rpm drar den dock mycket bra, precis som före fallet...
:kocko
Några mera ideer om vad som kan orsaka detta? :confused: :confused:
 
Kanske är förgasarbryggan som har släppt, eller ett insugningsgummi som spruckit av stöten när hojen ramlade.

Edit: Så att hojen drar tjuvluft - får för lite soppa.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top