dåliga lågvarv!!

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
vet att det egntligen handlar om sporthojjar här men provar ändå :D! var ute å åkte på min husabergare 501 i helgen å upptäckte att den går dåligt på lågavarv typ gånggasen,vill likssom tjyvstanna vid krypkörning :( !känns ungefär som att köra med lite choke om ni fattar, så jag misstänker att den går lite fett, vill inte varva ut riktigt på växlarna heller!har gjort ren fuggen å kollat bestyckning å det är std bestyckat så det borde väl va ok?är det nån som har nåra ideer :bow ?alla svar tas emot med öppna armar :nicka !
 
Höj tomgången?

/a
 
UrbanTiger skrev:
1. Tvätta luftfiltret
2. Återkom om det håller i sig
gjort ren filtret, ingen skillnad!provat flyttat ner nålen, gick ännu pissigare,provat flyttat upp nålen blev inge bättre :( funderar om det kan va nåt me tändningen men då borde den väl inte gå alls :va !såg att trotteln va nersliten där den ligger emot tomgångsskruven så det är svårt att justera in fuggen riktigt med tomgångs o blandningskruven,ska nog beställa en ny trottel å se om det blir nån skillnad :confused: kan det kanske va nåt med motorn,slitna ventiler,dåliga ringar eller nåt??mera ideer tack :Bugar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top