Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade samma fundering, men vikten lär man väl sätta i överkant när hjulet stannar. Detta eftersom den tyngsta delen på däcket rimligvis borde hamna i nederkant. Vikter lägger man väl på en och en tills dess dess att däcket inte har tendens till att snurra. Har jag rätt eller är jag helt ute och cyklar?![]()
Så har jag gjort de två gånger jag provat balansera själv.... Bra att sätta tyngderna med tape innan man fått allt rätt![]()
Jag köpte ett par på lelles.Var hittar man fälgskydden som visas i klippet?
Var hittar man fälgskydden som visas i klippet?
Var hittar man fälgskydden som visas i klippet?
Så har jag gjort de två gånger jag provat balansera själv.
Så kan man prova innan man klistrar permanent.
Funkade fint för mig.
Tje, det är väl inte så konstigt att han vill sälja sina egna grejer?bara skit snack det där han ville verkligen sälja sitt eget för det hännde mig med
Tje, det är väl inte så konstigt att han vill sälja sina egna grejer?
Att köpa däck online och sedan gå till lokale gummigubbe för att få det omlagt är ungefär som gå på ICA och köpa ett paket korv för att sedan gå till McDonalds och höra vad de tar för att steka korvarna.
Jag röstar för att trådstartaren lär sig att lägga om däck själv. På Biltema finns det däckjärn, balanseringsvikter, depåstöd och hjulbalanserare.
är här någon som vet om shinko eller maxxis är ok däck eller om det bara är skit, dom håller ju iallafall bra pris![]()
Prata med Bruno här på S-H om Shinko han har kollTänkte själv kränga på Maxxis men efter mycke läsande här å där så blev det Dunlop Q rr för mej
![]()
gå på ICA och köpa ett paket korv för att sedan gå till McDonalds och höra vad de tar för att steka korvarna..
ok tänkte bara för bakdäcken brukar hålla ungefär 250mil så tänkte att är dom ok kan man lika bra köpa däck för nästan halva priset
när det gäller shinko så köper du gummiblanding efter ditt behov. Shinko stealth 003 har gummiblandning "soft". förväntar man sig 1000 mil på dessa så tror man nog oxå på tomten. de ger maximalt med grepp, snabb uppvärmning.
Shinko Advanced 005 har "medium". detta passar utmärkt för gatåkaren/banåkaren som vill ha bra grepp och livslängd.
Shinko.se har ett jävulskt erbjudande på Shinko Raven. 1550:- för ett set
med dimension 120/70zr17 samt 180/55zr17 inkl. frakt.
Gummiblandningen är lite hårdare än på Advanced men fortfarande mjukare än på många av maxxis modeller. Passar utmärk på effektstarka maskiner som äter gummi där bana inte är prioriterat.
Dr.Bike;......... Så att man får sämre kvalitet är tjurspillning. ........[/QUOTE skrev:Det finns alltså inte däck som heter samma sak men har olika gummiblandning beroende på vilken marknad de är avsedda för?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |