Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Säger jag nej till att gå ned till golvet så har jag 40 dagars karens på A-kassan.
Riktigt roligt...not
Riktigt roligt...not
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wiseguy skrev:Säger jag nej till att gå ned till golvet så har jag 40 dagars karens på A-kassan.
Riktigt roligt...not
Hehe, det kanske vore något.Thundercat skrev:Snart finns det ett ledigt jobb på Stadium.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,761098,00.html
![]()
Na, cheferna verkar ju vara ganska griniga där.Wiseguy skrev:Hehe, det kanske vore något.
Jag menar... What the fuck!- Stadium tar avstånd för den här typen av verksamhet. Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv och det här är ju inte riktigt vad vi menar med det, säger Sussi Calås-Jonsson, informationsansvarig.
Wiseguy skrev:Jag har jobbat som TeamLeader (TL) i säkerhetskontrollen ute på Arlanda i 4 år (totalt 7 år hos Falck Security). Jag har trivts i rollen och min grupp och alla andra runt omkring har tyckt att jag har skött det hela bra.
För någon månad sedan så blev det dags för en omorganisation och alla TL var tvungna att söka om sina tjänster.
Ingen blev uppsagd, utan alla var bara tvugna att söka om sina tjänster.
Jag fick veta idag att jag inte skulle få en TL-tjänst. Jag var inte längre önskevärd i den rollen säger avdelningschefen.
Skälen var väldigt flytande och i dom fallen jag fick det specifierat så var det rena lögner som jag kunde motbevisa.
Fackrepresentanten var närvarande vid mötet men kunde inte ge mig något stöd. Han brukar göra som företaget säger, så även i detta fall.
TL-tjänsterna kommer nu tillsättas med, bland annat, folk som inte jobbat som det tidigare. Allt medans folk som har haft TL-tjänster tidigare kommer att få gå ned ett snäpp och arbeta "på golvet", med lägre lön och allt vad det innebär.
Dom personerna som får dom "nya" tjänsterna är kompisar med avdelningschefen och är kända för sitt r*vslickeri. Så det blir en ordentlig kompistillsättning av det hela.
Vad skall jag göra ?
Har ni något jobb över för mig ?
Jag är f*n desperat nu..
Lugn skrev:Fackligt aktiva är i min mening de absolut odugligaste du kan hitta på en arbetsplats. Anledningen att de är fackligt involverade är antagligen för att intresset för deras normala arbete dalat och att de genom facket sett sin chans att sitt kvar på sin breda röv, med bibehållen lön, delta i låååånga kurser, seminarier och annat fackligt dravel som aldrig kommer en driftig person till nytta. Att de sedan inte tillför ett skit till verksamheten spelar mindre roll eftersom de "värnar om kollektivets bästa" och självklart därför alltid ska vara otillgängliga och aldrig behöva ställas till svars för ett jävla dugg. Personligen tror jag att de är lika hatade av ledningen och endast är där för att det blivit ett måste.
- Men de förhandlar ju våra löner och tillbringar 6 månaders "hårda förhandlingar" för att åstadkomma en 2% ökning.
Visst gör dom det, men om alla istället fått förhandla sin lön själva så skulle kanske just du fått en bättre lön, istället för att klumpas ihop med bottenskiktet och därmed få samma höjning som de.
Jag arbetar numera på en arbetsplats utan facklig representation och livet är underbart enkelt här. Skötsam och duktig personal premieras och ges möjlighet till avancemang, samtidigt som ointresserad personal står kvar i lön och rang.
Kom gärna med ett motargument. Någon?
PS. Inte svar på din fråga, men jag kunde inte låta bli...
Wiseguy skrev:Jag har jobbat som TeamLeader (TL) i säkerhetskontrollen ute på Arlanda i 4 år (totalt 7 år hos Falck Security). Jag har trivts i rollen och min grupp och alla andra runt omkring har tyckt att jag har skött det hela
UltraMarine skrev:Motargument: - du har fel, du bara hittar på och du inbillar dig.
Markus skrev:Den där argumentationstekniken kommer från någon fackligt anordnad utbildning gissar jag.
Ja, med tanke på att folk har ringt hem till mig och kommit fram till mig och sagt det sen jag fick reda på det här. Det är inte bara några stycken som gjort det heller, det är ganska många nu, telefonen gick varm igår.duckie skrev:Är du verkligen säker på det?
Det var en kollega som är vald till ordförande i fackklubben här.UltraMarine skrev:Fackrepresentanten var det en kollega eller från förbundet?
Låter inte som det går rätt till hos er - vänd dig till fackförbundet (dvs inte den lokala killen ) och fråga vad som gäller.
Inom industrin är det inte tillåtet att låta anställda söka om sina jobb och absolut inte med minskad lön!
Det finns ju fler bolag än falck.
Markus skrev:Den där argumentationstekniken kommer från någon fackligt anordnad utbildning gissar jag.
UltraMarine skrev:närå kommer av kunskap, erfarenhet och kritiskt tänkande.
Din då?
Markus skrev:Argumentationstekniken eller åsikterna?![]()
Wiseguy skrev:TL-tjänsterna kommer nu tillsättas med, bland annat, folk som inte jobbat som det tidigare. Allt medans folk som har haft TL-tjänster tidigare kommer att få gå ned ett snäpp och arbeta "på golvet", med lägre lön och allt vad det innebär.
Dom personerna som får dom "nya" tjänsterna är kompisar med avdelningschefen och är kända för sitt r*vslickeri. Så det blir en ordentlig kompistillsättning av det hela.
Vad skall jag göra ?
Har ni något jobb över för mig ?
Jag är f*n desperat nu..
Wiseguy skrev:Ja, med tanke på att folk har ringt hem till mig och kommit fram till mig och sagt det sen jag fick reda på det här. Det är inte bara några stycken som gjort det heller, det är ganska många nu, telefonen gick varm igår.
Det var en kollega som är vald till ordförande i fackklubben här.
Ringde upp det "stora" facket och där var intresset ganska svalt. Dom hänvisade bara till våran ordförande. Jag försökte påpeka att han inte direkt var objektiv när han satt där och höll med. Men inte ens det var intresse. Det var bara att "skicka in en redogörelse in hit, så får vi se ifall det är av något vi kan göra något åt" och att "på dagens arbetsmarknad kan arbetsgivaren göra i princip vad dom vill".
Wiseguy skrev:Kan inte göra något sådant, prata med media. Är bunden av tysnadsplikt när det gäller saker som kan skada företaget. Alla anställda får skriva under sådant när dom börjar här.
Bryter man mot det blir man ersättningsskyldig........
Jag vet att jag kommer att få TL-lön i 4 månader till sen blir det vanlig lön. 4 månader är den uppsägningstid jag har från företagets sida.$noop skrev:Bara en fråga, kan dom verkligen sänka din lön hur som helst???
Jag arbetar numera på en arbetsplats utan facklig representation och livet är underbart enkelt här. Skötsam och duktig personal premieras och ges möjlighet till avancemang, samtidigt som ointresserad personal står kvar i lön och rang.
UltraMarine skrev:Åsikter?
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP