Dålig service?

motardnisse skrev:
Robb ---> Det behövs nog ingen mailbombning, Nu är det mot en viss person och inte hela butiken då vissa tydligen inte brukar ha problem med dem annars. Han får nog veta det på något annat sett hur han bemött en kund.

Joo.. det kan nog vara sant.. men men.. man borde iaf markera för gubben att det är nått fel på honom.. så kan man fan inte bete sig när man står i butik.. KUNDEN HAR ALLTID RÄTT! :tummenupp
 
Mitt råd är att ta kontakt med Öhlins direkt och fråga om det är så de vill att sina kunder skall bli bemötta. Och om det är rätt av en handlare, som jag förmodar skall vara sk. auktoriserad, endast skall fixa till den på ett annat ställe när du har bett dem att fixa styrdämparen så att den går att använda.

Den här typen av handlare skall vi motorcyklister bojklotta, är min inställning, så sprid ut till dina vänner hur du har blivit bemött så inte de råkar ut för samma sak.

Vill du gå vidare med ärendet kan du alltid ta kontakt med Allmäna Reklamationsnämnden.

Vissa kanske tycker att jag tar i för kung och fosterland för sketna 350 kr. Men det är inte pengarna det är frågan om utan att nästa kund inte skall bli lurad eller bli väldigt dåligt bemött, vilket det låter som om du har blivit.

Nu är det väl så här dock att om man skulle välja att tala med handlaren så har de säkert en annan version att berätta. Konstigt vore annars för om det har gått till på det sätt som du redogör för så är det få handlare som inte VET att de har agerat felaktigt.

Visst de skall inte bedriva någon välgörenhet men samtidigt skall de göra bra jobb och misslyckas de, vilket händer alla människor, så SKALL de lämna garanti på arbetet. Vad är det annars för något värt att lämna in till en auktoriserad verkstad?

// Niklas
 
Ofattbart så dåligt bemötande en del ger, varför inte hålla sig ifrån all kundkontakt om man inte har någon som helst social förmåga?

Jag menar även om du som kund nu skulle vara en idiot så ska inte en person du anlitat och betalt stå och bete sig på det viset, du har all rätt att ifrågasätta varför du ska få betala backjobbet.
orden "fixar du allting direkt när du får en kund?" avslöjar hela skiten som ruffel och båg ställe imho, ett seriöst företag står för sina backjobb och jag gissar att denna är en riktig klåpare som kanske tom struntade i jobbet första gången, tro mig sånt folk är inte helt ovanligt, de tror man kan bedriva verksamhet på sina egna villkor.

Du skulle ha gått ut när han slängde dämparen om inte bara för att se hur han skulle bete sig då när han slängt din egendom för flera tusen i soporna.

Men det kanske var lika bra att betala, den där kan väl bli hotfull kan man gissa och verkar ju ha grava personliga problem som man kanske inte vill veta mer om.
Nu blev du iaf en erfarenhet rikare och han en kund fattigare och förhoppningsvis begriper alla som läser detta och finns i det området vem det är så de noga undviker företaget.
 
Last edited:
Tobbe_N skrev:
Du menar Bengt på delta?? Han har då alltid varit trevlig förut... Aldrig haft problem med honom. Iof så var det ett par år sedan jag var där sist. Han måste ha fått någon knäpp på gamla dar.

Jag måste medge att jag blev mäkta förvånad när jag läste vilken firma det var. Och än mer förvånad när jag läste beskrivningen på VEM det var du hade hämtat dämparen av.

För min erfarenhet, från tidigt sent 80-tal och fram till mitten av 90-talet är endast positiva från Delta Mc. Vet inte vad som hänt eller varför han beter sig så.

En berättelse har alltid två sidor och nu delger du oss den ena av dem. That´s it!

Edit: Stavfel

// Niklas
 
Avarage skrev:
Jag måste medge att jag blev mäkta förvånad när jag läste vilken firma det var. Och än mer förvånad när jag läste beskrivningen på VEM det var du hade hämtat dämparen av.

För min erfarenhet, från tidigt sent 80-tal och fram till mitten av 90-talet är endast positiva från Delta Mc. Vet inte vad som hänt eller varför han beter sig så.

En berättelse har alltid två sidor och nu delger du oss den ena av dem. That´s it!

Edit: Stavfel

// Niklas
Vad skulle den andra sidan vara?(annat än att du menar att killen blåljuger på forumet förstås)
Det här rör sig ju om en oseriös firma, troligen fuskas det grymt med jobben om inställningningen är att man inte behöver fixa kundens grejor första gången, att ens tänka på att anlita företaget är ju vansinne.
För mig ger ju killens berättelse ett sant intryck iaf, så det skulle inte spela nån roll hur jag blivit bemött där förut, sånt ska helt enkelt inte premieras.
 
Last edited:
McFille skrev:
Shit alltså! Vilken idiot!
Tycker definitivt att du skall snacka med konsumentstrådgivaren om detta! Det är ju för tusan skandal att slänga våra dyra mc-delar i papperskorgen!

Kontakta och sätt dit gubben!


Med konsummetrådgivningen ??? inte ens Konsumment ombudsmannen kan sätta dit någon,deras beslut är bara vägledande och har ingen lagakraft så vida det inte blir beslutat i rättegång.Dom kan väl på sin höjd lägga upp han på sin svarta lista.
 
Poacher skrev:
Vad skulle den andra sidan vara?(annat än tat du menar att killen blåljuger på forumet förstås)
Det här rör sig ju om en oseriös firma, troligen fuskas det grymt med jobben om inställningningen är att man inte behöver fixa kundens grejor första gången, att ens tänka på att anlita företaget är ju vansinne.
För mig ger ju killens berättelse ett sant intryck iaf, så det skulle inte spela nån roll hur jag blivit bemött där förut, sånt ska helt enkelt inte premieras.


Jag lägger inga värderingar i det. Jag konstaterar bara att de har en kund, eller fd. kund, som är grymt missnöjd. Och vad kundens berättelse belangar är det fullt förståerligt.

Men jag försöker vara objektiv i min bedömning om andra människor och lyssnar givetvis på vad andra människor har för erfarenhet. Till sist och syvens är det dock jag själv som fattar beslut om jag skall ogilla en individ eller inte och i så fall varför.

Fakta som jag känner till i detta är:
- Kunden är grymt missnöjd och berättar en berättelse som påvisar ett minst sagt felaktigt beteende av Mc-firmans personal.

- Jag känner inte personligen kunden.

- Min personliga erfarenhet av personalen i fråga är motstridig kundens erfarenhet.

- Min erfarenhet är 10 år gammal

Sedan är det upp till var och en att bilda sin egna uppfattning. Jag handlar inte där ändå sedan nästan 10 år pga. att jag har flyttat. Och tyvärr har vi stora bekymmer med vissa mc-firmor här i Gbg-området också. Jag har dock hittat rätt vad avser den hjälp jag behöver och är mycket nöjd med den hjälp jag får där.

// Niklas
 
Gamla meriter betyder inte ett skvatt för mig, jag är mycket känslig för sånt här, det finns andra handlare.

Känner själv till mc-handlare som var bra förr och sedan börjat ljuga och slarva, det betyder inte att jag ändå låter det gå.

Sopm sagt jag är nog extremkänslig i sånna här frågor, får jag bara en aning om att det är dumheter på gång så klipper jag direkt med den handlaren.
 
1. In med info och recension av firman på www.CINT.se där konsumenter har möjligheter att specificera ett betyg och ange kritik för firmor och produkter.

2. Gör firman medvetna om denna tråd och ge dom möjlighet att besvara kritiken.
 
Poacher skrev:
Gamla meriter betyder inte ett skvatt för mig, jag är mycket känslig för sånt här, det finns andra handlare.

Känner själv till mc-handlare som var bra förr och sedan börjat ljuga och slarva, det betyder inte att jag ändå låter det gå.

Sopm sagt jag är nog extremkänslig i sånna här frågor, får jag bara en aning om att det är dumheter på gång så klipper jag direkt med den handlaren.

Riktigt så svart/vit är inte jag dock. För mig är det tillåtet att göra misstag bara man står för det i efterhand och är beredd att gottgöra på ett eller annat sätt.

Nu pratar jag dock generellt och inte specifikt om just händelsen som denna tråd handlar om.

// Niklas
 
Kommentar ang Riders styrdämpare: en förklaring kanske behövs för att utomstående och "Rider" skall förstå händelserna. Detta återkommer jag med i kväll då jag har bättre tid så inget blir fel, för hittills har ni bara läst om en version. Hälsningar Bengt på Delta
 
Delta racing skrev:
Kommentar ang Riders styrdämpare: en förklaring kanske behövs för att utomstående och "Rider" skall förstå händelserna. Detta återkommer jag med i kväll då jag har bättre tid så inget blir fel, för hittills har ni bara läst om en version. Hälsningar Bengt på Delta


Sporthoj.com har makt! :yoparty

Ett dåligt bemötande, oavsett om det kommer från en handlare eller någon annan, blir väldigt synligt på ett stort forum.
 
Delta racing skrev:
Kommentar ang Riders styrdämpare: en förklaring kanske behövs för att utomstående och "Rider" skall förstå händelserna. Detta återkommer jag med i kväll då jag har bättre tid så inget blir fel, för hittills har ni bara läst om en version. Hälsningar Bengt på Delta

Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg
 
Jag vill gärna höra förklaringen till varför dämparen slängdes i papperskorgen?
Även om allt är som herr Delta nu säger så borde du inte gjort så tycker jag.

Det kanske var en dålig dag.

Sen funderar jag varför det kostade 500 att först täta den med gängtätning och sen 350 spänn för det riktiga jobbet eller stämer inte det?

Bra att du vågade bemöta det hela iaf.
 
Jag har självklart ingen aning om vad som hände i butiken och borde således vara tyst, men...


Du tycker ditt inlägg rättfärdigar ditt agerande med papperskorgen och hot om att inte lämna ut dämparen?

herregud!
Får man in något och ska fixa det så lämnar man inte ut det förrän det är HELT fixat och verkligen inte med motivering: "det kanske funkar nu, ut och testa"

Om jag lämnar in min hoj för att fixa en punka och får tillbaka den läckandes så är det klart att jag blir besviken och inte vill betala för samma arbete igen, eller hur?
 
Delta racing skrev:
Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg

Har ni fortfarande för vana att förvara kunders dyra mc-delar i papperskorgar??


Poacher skrev:
Orden "fixar du allting direkt när du får en kund?" avslöjar hela skiten som ruffel och båg ställe imho, ett seriöst företag står för sina backjobb och jag gissar att denna är en riktig klåpare som kanske tom struntade i jobbet första gången.


Hälsningar en seriös MC tjej
 
Delta racing skrev:
Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra

Jag kommer inte ihåg nåt av att du sa att huset behövde bytas, det kanske du sa men eftersom det tog så lång tid så har jag inget minne av det så det säger jag inget om. Det där med att prova och köra kändes ju inte så säkert om du nu hade sagt det.

Delta racing skrev:
Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Jag hade väldigt väldigt gärna lyssnat om du hade velat berätta vad du hade gjort och sagt det som du skrev ner nu. Men du ville ju varken föklara eller prata om det :va . Du var mest arg och allmänt otrevlig när jag vare nere och hämtade dämparen. Det är ju synd att det krävs nåt sånt här för att få en förklaring. Hade ju varit mycket smidigare både för mig och dig om du hade förklarat allt lugnt och sansat direkt på plats.


Delta racing skrev:
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg
Jag tycker du har skött det hela väldigt illa, bara det att du slängde delen i papperskorgen 2 gånger, hur kan man förklara nåt sånt, kan du ens det? Jag var varken otrevlig eller arg, jag ville bara ha reda för vad jag betalade som alla kunder vill. Du kunde skött detta mycket bättre och jag tycker du är skyldig mig en ursäkt, jag har nämnligen inte gjort nåt fel. Sen om du hade mycket problem och aggressioner mot dämparen i sig kan ju inte jag som kund rå för. Vissa servicar är ju jobbigare än andra, ibland får man känna och sätta sig in i kundens situation för att kanske ge extra bra service. Jag jobbar själv med kunder varje dag så jag vet hur man bör bete sig för att behålla dom och det är inte på det sättet som du uppvisade. Det är möjligt att du inte ville ha mig som kund och det har du ju lyckats rätt bra med :)
 
Om du hade läst inlägget ordentligt så hade du sett att det inte var leveranstiden som är problemet, utan ert rent ut sagt för jävliga beteende!
Att brusa upp och slänga kundens dyra delar i papperskorgen rättfärdigas verkligen inte av nedanstående förklaring...

Nä, en ursäkt hade varit på sin plats!

Delta racing skrev:
Packboxarna fanns inte att tillgå vid första reparationen coh då styrdämparen var allmänt blöt i ena änden av en vurpskada som slitit bort så mycket material att delar av o-ringen saknades och till och med pluggen var nedsliten en aning tätade jag den med bästa gängtätningen vi har och den var tät vid mina tester. Påtalade vid utlämnandet att huset borde bytas men prova att köra. Några veckor senare kom "Rider" tillbaks med dämparen som onekligen läckte vid packboxen och då var faktiskt pluggen tät trots att ingen o-ring var där. 8 sept beställde jag packboxar av Scott/Öhlins. Den 4 november kom dom (nästan 2 mån leveranstid), monterades och jag ringde och meddelade att allt var klart. Packboxarna kostade 200:- + lite merarbete blev 350:- det var ju inte jag som varken vurpat eller kört med dämparen så jag ville ha betalt och det hade ju blivit en merkostnad om jag fått tag i packboxarna vid första tillfället. Så totalt blir summan samma som om vi gjort allt direkt men till det behövdes delar som alltså inte fanns just då.
Lång leveranstid berodde alltså inte på oss. Kunden bör lyssna på vad det är som kostar innan man går ut och skriver ensidiga anklaganden i massmedia.
Med förhoppning att någon läsare förstår innebörden av detta hälsar jag till alla motorcykelåkare från Bengt på Delta i Falkenberg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top