Dålig service?

Skum!

Ludde-man skrev:
vilken firma va det ?? betala inte
Ok, nu ska jag berätta vad som hände.
Jag åkte ner till firman idag för att hämta ut styrdämparen. Jag var inställd på att vara trevlig och inte brusa upp.
"Hej, jag vill hämta styrdämparen" sa jag.
"Ok, ska hämta den" så gick han och hämtade den.
"Skulle du kunna förklara för mig vad som är gjort? fråga jag.
Då ilskna han till direkt och sa "Ska du börja nu igen, jag har ju fixat styrdämparen åt dig och vill ha betalt för det"
"Jo, men varför funkade den inte efter första inlämningen då? fråga jag.
"Men då skiter vi i det röt han" och döm om min förvåning när han slängde ner den i paperskorgen!
"Lugna ner dig lite, jag vill bara veta vad som är gjort" sa jag.
"Jag har ju lagat den åt dig, fattar du inte det!" sa han då och plockade upp den ur papperskorgen.
"Jo, men jag tycker inte att jag ska behöva betala två gånger för att få den lagad" sa jag då.
"Men fixar du allting direkt när du får in ett jobb en kund då eller? fråga han då
"Jo, jag fixar det första gången så att kunderna blir nöjda" sa jag lite spydigt.
och fortsatte "Då lägger jag den där den hör hemma" och så slängde han i den i papperskorgen igen. Jag hade nästan svårt att hålla mig för skratt. Men han var arg och även lite hotfull när han stod och viftade med styrdämparen i högsta hugg så jag vågade inte visa nåt. Jag kände då att det inte gav nåt alls och prata vidare med han.
"Lugna ner dig, och ge hit dämparen, du ska få dina pengar" sa jag då.
Sen betalade jag och gick därifrån för att aldrig någonsin mer komma tillbaka dit. Var lite chockad av bemötandet och tänkte samtidigt "siste idioten är nog inte född ännu".
Jag har försökt återge det så som jag kom ihåg allt.

Firman jag pratar om är AB Delta Motorcyklar och ligger i Falkenberg, hemsida http://www.deltamc.se
Det är den äldre gubben med glasögon som har bemött mig på detta viset, dom andra som jobbar där har varit trevliga.

Jag kan inte rekommendera nån att få nånting fixat där för risken är att ni får åka tillbaka och blir beskyllda för att det var ert eget fel.

Man får ju lust o åka dit o ställa en liten fråga om en inlämning på te x gaffelben lr nåt o sedan fråga snubben om dom har för vana att förvara kunders dyra mc-delar i papperskorgar, mkt oseriöst, tack för varningen mvh peter

ps sweedie, lås inte denna tråden nu ds

R1der skrev:
Ok, nu ska jag berätta vad som hände.
Jag åkte ner till firman idag för att hämta ut styrdämparen. Jag var inställd på att vara trevlig och inte brusa upp.
"Hej, jag vill hämta styrdämparen" sa jag.
"Ok, ska hämta den" så gick han och hämtade den.
"Skulle du kunna förklara för mig vad som är gjort? fråga jag.
Då ilskna han till direkt och sa "Ska du börja nu igen, jag har ju fixat styrdämparen åt dig och vill ha betalt för det"
"Jo, men varför funkade den inte efter första inlämningen då? fråga jag.
"Men då skiter vi i det röt han" och döm om min förvåning när han slängde ner den i paperskorgen!
"Lugna ner dig lite, jag vill bara veta vad som är gjort" sa jag.
"Jag har ju lagat den åt dig, fattar du inte det!" sa han då och plockade upp den ur papperskorgen.
"Jo, men jag tycker inte att jag ska behöva betala två gånger för att få den lagad" sa jag då.
"Men fixar du allting direkt när du får in ett jobb en kund då eller? fråga han då
"Jo, jag fixar det första gången så att kunderna blir nöjda" sa jag lite spydigt.
och fortsatte "Då lägger jag den där den hör hemma" och så slängde han i den i papperskorgen igen. Jag hade nästan svårt att hålla mig för skratt. Men han var arg och även lite hotfull när han stod och viftade med styrdämparen i högsta hugg så jag vågade inte visa nåt. Jag kände då att det inte gav nåt alls och prata vidare med han.
"Lugna ner dig, och ge hit dämparen, du ska få dina pengar" sa jag då.
Sen betalade jag och gick därifrån för att aldrig någonsin mer komma tillbaka dit. Var lite chockad av bemötandet och tänkte samtidigt "siste idioten är nog inte född ännu".
Jag har försökt återge det så som jag kom ihåg allt.

Firman jag pratar om är AB Delta Motorcyklar och ligger i Falkenberg, hemsida http://www.deltamc.se
Det är den äldre gubben med glasögon som har bemött mig på detta viset, dom andra som jobbar där har varit trevliga.

Jag kan inte rekommendera nån att få nånting fixat där för risken är att ni får åka tillbaka och blir beskyllda för att det var ert eget fel.

Shit alltså! Vilken idiot!
Tycker definitivt att du skall snacka med konsumentstrådgivaren om detta! Det är ju för tusan skandal att slänga våra dyra mc-delar i papperskorgen!

Kontakta och sätt dit gubben!

Varbergs kommun
Adress: Konsument Varberg Informationstorget 43280 VARBERG
Besöksadress: Ö. Långgatan 24
E-post: konsumentradgivning@kommunen.varberg.se

Telefontider: Må-To 09.30-11.00
Telnr: 0340-88000
Faxnr: 0340-697025

McFille skrev:
Shit alltså! Vilken idiot!
Tycker definitivt att du skall snacka med konsumentstrådgivaren om detta! Det är ju för tusan skandal att slänga våra dyra mc-delar i papperskorgen!

Kontakta och sätt dit gubben!

Dold bandspelare verkar vara alltmer nödvändig numera..t o m när man besöker en vanlig butik..

Jag skulle gjort som så. Bett att få delen och en faktura på kostnaden. Om dom inte har skylt eller har informerat om att det är Kontant Betalning som gäller har du rätt att få minst 7 dagar betalningstid. Då hade du fått grejen utav dom och sen vägrat betala. Dom kan inte behålla delen tills du betalat för det räknas som egenmäktigt befarande och är straffbart. Dom får inte under några omständigheter hålla din hoj t.ex som pant. Det är bara att ringa efter snuten och be dom förklara det för honom. Visst det kan vara nötigt om dom begär inkasso men gå då isåfall till KO och be deras jusrister ringa till firman och förklara.

R1der skrev:
"Ska du börja nu igen, jag har ju fixat styrdämparen åt dig och vill ha betalt för det"
...

"Då lägger jag den där den hör hemma" och så slängde han i den i papperskorgen igen.
...

WTF! :brinnerup

Jag har alltid (alla tre-fyra gångerna) blivit bra bemött på Delta.
Gubben måste ha börjat KNARKA. Eller kommit in i klimakteriet.

Iofs så håller de väl mest på med såna där sandlådehojar med knoppar på däcken. De blir kanske nervösa av riktiga motorcyklar.

sikken dåre WTF

He he har lust och jävlas tillbax (man gör inte så mot en hojbroder)

Paroxyst skrev:
Jag skulle gjort som så. Bett att få delen och en faktura på kostnaden.

Kan säga så här, gick inte att diskutera med han, betala eller dra var typ budskapet :)

R1der skrev:
Kan säga så här, gick inte att diskutera med han, betala eller dra var typ budskapet :)

Han har nog aldrig fått något tror jag:)

Nej men allvarligt, säg att du inte hade betalat de där 350 :-
Hade han då kunnat behålla dämparen och sålt den till någon annan kund??

Förresten; läcker dämparen fortfarande?

Man upphör aldrig att förvånas.

/Jonathan

R1der skrev:

.

Jaha! Denna gubbe verkar inte inse att hans företag kommer få konvekvenser efter ett sådant humör. Packningarna till Öhlins dämparen ska klara rätt mkt stryk. På de första modellerna så fanns det ingen ventil som gjorde att dämparen kunde fortfarande röra sig även vid helt stängt tillstånd. Då hände det att en del skulle ha roligt med sin kompis och körde full komp "skruvade in ratten helt" varpå de körde omkull. Efter det så har de en ventil som gör att man kan fortfarande rör på den. Packningarna går rätt snabbt och byta men det är svårare att lufta dämparen. Finns ingen anledning att betala i efteråt ytteligare pengar för att ska åtgärda ett fel som de inte lyckats med från början!

Är nog ganska säker på att gubben har fått ett snack av sina medarbetare för de vill ju inte förlora förtroendet hos sina trogna kunder. R1der du försökte in i det sista utan att säga deras namn vilket är bra men när gubben fick en andra chans så tycker jag att det var rätt att lägga ut deras namn! :tummenupp

Du menar Bengt på delta?? Han har då alltid varit trevlig förut... Aldrig haft problem med honom. Iof så var det ett par år sedan jag var där sist. Han måste ha fått någon knäpp på gamla dar.

är det någon som har en mailaddress till idioten som vi här på SH kan mobba dom lite så att han fattar att han har gjort fel.. vore inte det nått.. om han blev helt och hållet mailbombad med en massa frågor ang inlämning av delar och om man får tillbaka dom lagade eller inte...

fattar inte riktigt hur man kan agera så som han..

jag kan juh säga att om jag hade suttit i dina kläder hade jag gått och hämtat den i papperskorgen och gått därifrån och hållt fingret...

:yoparty

Jag skulle kontakta Öhlins och säga till dem att jag har fått problem med en av deras produkter och vände mig till en auktoriserad verkstad för att lösa problemet. Berätta hela storyn och fråga dem om de verkligen tycker att deras för övrigt mycket väl fungerande produkter (för de är av hög kvalitet) ska associeras med ett sådant mottagande och "yrkesskicklighet"...

För Öhlins namn dras med i skiten.

Förhoppningsvis kommer Öhlins att fråga dem vad f-n de håller på med.

/J

Jonathan skrev:
Han har nog aldrig fått något tror jag:)

Nej men allvarligt, säg att du inte hade betalat de där 350 :-
Hade han då kunnat behålla dämparen och sålt den till någon annan kund??

Förresten; läcker dämparen fortfarande?

Man upphör aldrig att förvånas.

/Jonathan

Vet inte vad som hade hänt om jag inte hade löst ut den, dock hade ju han den hos sig och visste ju att jag ville ha den så jag kunde ju inte göra mycket mer än att ifrågasätta hela grejen.

Det roliga nu är ju att det inte blir nån körning förens till våren och skulle den läcka då så vet jag inte vad jag ska göra. Blir bara trött på det.
Jag får väl stå och jucka lite med styret för att se om den läcker. Läcker den då kommer väl han att påstå att jag tappade den från bilen och att en långtradare körde över den. :D

robb skrev:
är det någon som har en mailaddress till idioten som vi här på SH kan mobba dom lite så att han fattar att han har gjort fel.. vore inte det nått.. om han blev helt och hållet mailbombad med en massa frågor ang inlämning av delar och om man får tillbaka dom lagade eller inte...

fattar inte riktigt hur man kan agera så som han..

jag kan juh säga att om jag hade suttit i dina kläder hade jag gått och hämtat den i papperskorgen och gått därifrån och hållt fingret...

:yoparty

Jag är en ganska lugn och sansad person ( :) ) så jag kände inte att det var läge att gå innanför disken när nån står och kokar av ilska. Vet ju inte vad folk kan ta sig till när de är så förbannade.

R1der skrev:
Vet inte vad som hade hänt om jag inte hade löst ut den, dock hade ju han den hos sig och visste ju att jag ville ha den så jag kunde ju inte göra mycket mer än att ifrågasätta hela grejen.

Det roliga nu är ju att det inte blir nån körning förens till våren och skulle den läcka då så vet jag inte vad jag ska göra. Blir bara trött på det.
Jag får väl stå och jucka lite med styret för att se om den läcker. Läcker den då kommer väl han att påstå att jag tappade den från bilen och att en långtradare körde över den. :D

Sätt ena ändan i skruvstädet och dra dämparen fram å tillbaka, det är så de kollar på fabriken om det finns några luftbubblor kvar i dämparen. Prova dig fram i de olika lägena. Om det finns luft fortfarande så ska du reklamera att de gjort ett dåligt jobb!

Robb ---> Det behövs nog ingen mailbombning, Nu är det mot en viss person och inte hela butiken då vissa tydligen inte brukar ha problem med dem annars. Han får nog veta det på något annat sett hur han bemött en kund.

R1der skrev:
Jag är en ganska lugn och sansad person ( :) ) så jag kände inte att det var läge att gå innanför disken när nån står och kokar av ilska. Vet ju inte vad folk kan ta sig till när de är så förbannade.

nej jag vet.. just därför hade jag gått in (skitförbannad).. hade han sedan gjort nått så vet i fan om jag inte hade sopat till skiten! kanske inte slått ner honom men frågat va fan han LIIIDER av va?? :huvet

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8