Dålig service hos yamaha järfälla

skyfarter

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
YAMAHA FZ6S
Dålig service hos yamaha Kallhäll

Jag köpte en ny motorcykel hos yamaha förra året. jag fick 100mila servicen med på köpet , när jag skulle boka tid så var det ingen som svarade på mail jag fick ringa 3 gånger innan jag fick tag i någon som kunde ta min bokning.

Ni har en skruv med bricka lossnat som håller upp plasten under avgasröret där nummer plåten sitter, jag var och beställde en ny skruv med bricka för 6-7 veckor sedan men har inte fått den ännu. Jag skulle ta den på reklammation. Han som tog emot beställningen verkade lite små loj, han menade bla att man inte brukar få såna saker på reklammation. Men skruvar ska väl inte lossna på en ny hoj eller? men han tog emot beställningen i alla fall, men någon skruv har jag inte fått efter 6-7 veckor

Är det någon mer som har fått dålig service hos jamaha i järfälla?

Last edited:
Jag har iofs aldrig köpt en hoj därifrån men dock väl servat och köpt reservdelar där.

Tycker det har fungerat som det skall. Inga konstigheter eller krusiduller.
Har fått allt jag skall ha inom rimlig tid och dom har alltid ringt upp mig och medelat att saken finns för avhämtning.
Samma sak med servicen. Gjord som den ska göras.

...jag var och beställde en ny skruv med bricka för 6-7 veckor sedan men har inte fått den ännu. Jag skulle ta den på reklammation.

Är det någon specialskruv eller? Udda gängning?

I annat fall borde du kunna köpa den i vilken järnhandel som helst för en bråkdel av vad en sån skruv skulle kosta hos Yamaha.

Jag köpte en ny motorcykel hos yamaha förra året. jag fick 100mila servicen med på köpet , när jag skulle boka tid så var det ingen som svarade på mail jag fick ringa 3 gånger innan jag fick tag i någon som kunde ta min bokning.

Ni har en skruv med bricka lossnat som håller upp plasten under avgasröret där nummer plåten sitter, jag var och beställde en ny skruv med bricka för 6-7 veckor sedan men har inte fått den ännu. Jag skulle ta den på reklammation. Han som tog emot beställningen verkade lite små loj, han menade bla att man inte brukar få såna saker på reklammation. Men skruvar ska väl inte lossna på en ny hoj eller? men han tog emot beställningen i alla fall, men någon skruv har jag inte fått efter 6-7 veckor

Vilka jävla gnällkukar det finns... :huvet
Har du ringt och frågat om den kommit!?

Köp en egen skruv för någon krona.Själv orkar jag aldrig besvära ÅF med
mindre skitgrejer.Det blir mer strul än det är värt.

Vilka jävla gnällkukar det finns... :huvet
Har du ringt och frågat om den kommit!?

Man kommer ju inte fram på telefon, då är det lite svårt att ställa en fråga

Är det någon specialskruv eller? Udda gängning?

I annat fall borde du kunna köpa den i vilken järnhandel som helst för en bråkdel av vad en sån skruv skulle kosta hos Yamaha.

Det är en skruv med en bricka ,tror det är lite svårt att få tag i brickan på en vanlig järnhandel. Det verkar vara lite svårt att få reservdelar från dom så jag får väl göra någon special lösning. Men det är inte så kul att köpa en ny hoj och sen inte få tag i reservdelar

Last edited:

Hade en FZ6N förra året som jag köpte där!

Skulle ingå montering av ett GPR system på 100mila servicen, deal som gjordes då hojjen köptes.

100 mila service gjordes o efter 4 timmar fick jag besked att de inte kunde få dit systemet........Skulle dessutom få 10% på systemet!

Nu blev det varken system eller montering! Åkte till Yamahacenter i Haninge ( dom e`bra ) o köpte ett leo vince o montera själv, tog 1,5 tim att göra! Upptäckte då även att de nästan runddragit vissa skruvar under servicen!

Köpte min R1 i sept-06 ( av privatperson), ringde till YC/Järfälla för att kolla vad de ville ha för ett oljebyte! Lämmna ditt namn o ärende på svararen så ringer vi upp!

Jo tack!

De har inte ringt än! ( men om ni läser detta så är oljebytet redan gjort! )

Köp en egen skruv för någon krona.Själv orkar jag aldrig besvära ÅF med
mindre skitgrejer.Det blir mer strul än det är värt.

Köper man en ny hoj tycker jag man kan begära en viss grundläggande service. Det handlar om attityd om man inte ens bemödar sig att svara, låt vara att svaret blir att man inte har tid, att kunden får komma in personligen mm.

Om samma attityd finns på andra håll i org. kan det ju bli rätt otrevligt. En bricka idag, en missad drevbult imorgon.

Handlare/personal som är nonchalanta, som tycker att jag ska vara tacksam för att de finns och inte tvärtom, lägger jag inte en krona hos.

Jag lyckades komma fram på telefon igår , hon som svarade bad mig vänta , jag väntade en 15 minuter och hon kom tillbaks och bad att få mitt nummer så skulle hon ringa upp, efter några timmar så ringer jag upp igen. Lyckas komma fram men hon kan inte hitta min beställning, så jag får lämna mitt nummer ingen för någon annan ska ringa upp mig i morgon. Jag ringde idag igen eftersom ingen har ringt, kom fram till någon som inte visste någon och fick lämna mitt nummer igen för han skulle kolla vilken skruv det var, utan att ta mitt namn eller vad det var för hoj.

Det verkar rätt kört det är bara att inse att jag inte kommer att få någon skruv.

jag brukar få vänta ganska länge i bland när jag beställer delar från just yamaha center, nu senast 4 veckor på kolvringar till en thunderace.. de hade kommit bort i Amsterdam.. När de bara har ett märke tycker man ju att de kan ha delar hemma på lager!

stefan

Jag har väntat 7 veckor på en skruv och bricka. Det är nog bara att skita i dom och försöka få tag i det någon annanstans.

Det var tydligen ett misstag att handla hos dom, tyvärr.

2910326 Jag har väntat 7 veckor på en skruv och bricka. Det är nog bara att skita i dom och försöka få tag i det någon annanstans.

Det var tydligen ett misstag att handla hos dom, tyvärr.
Kontakta mascot-motor. De är sanslöst bra när det gäller yamaha-prylar.

Tycker det är uselt med handlare som uppträder på det sättet. Många MC-handlare verkar tro att det är vi som kunder som ska tacka dem när vi handlar hos dem. Bra att sånt där tas upp så man vet vilka handlare man ska undvika. När jag köpte min hoj så hade jag bestämmt mig för vilken jag ville ha redan innan, men åkte runt till olika handlare för att se vilka som var mest intresserade av att sälja. Flera ställen kom det inte ens fram någon och frågade om man vill ha hjälp, det går fet bort. Men sen på MC-varuhuset fick jag ett riktigt bra bemötande och då blev det affär. Sen att vissa på deras reservdelsförsäljning inte vet någonting om bra kundbemötande är en annan fråga...

Mc-handlarna tycker jag måste jobba med kundbemötandet och vara mer kundvänliga gällande öppettider, tillgänglighet per telefon m.m. Man missar många kunder annars...
Var förresten på Yamaha i Haningen för en tid sen, håller med något tidigare inlägg, de är riktigt bra! Kul! Vi får inte glömma att skicka lite ros ibland också.... :-)

Ta kontakt med ägaren eller platschefen, och förklara din situation lungt och sansat, så skall du se att det löser sig och att skruven och brickan snart kommer tillrätta. Om inte, så vänd dig direkt till Yamaha importören och dra hela historien igen.

Dålig servis anda.

Jag fick erbjudande att börja arbeta på YC Järfälla som butks chef. Var där i 1 dag. Sen kom jag inte dit igen. Vilket skämt! Jag ska inte smutskasta Yamaha, men när jag startade upp min Mc firma och ville flytta in i en lokal brevid YC Järfälla fick chefen där spratt! Han hotade att han skulle göra allt för att sänka firman för att jag skulle bli en konkurrent till honom.
Nu sitter jag i Eskilstuna och njuter av att slippa deras typ av idioti att arbeta osv.
Sedan den dagen kommer YC Järfälla aldrig få handla tillbehör från oss.

Till dig med skruven, jag håller med de andra. Köp i en järnhandel.
:mad:

Tycker det är uselt med handlare som uppträder på det sättet. Många MC-handlare verkar tro att det är vi som kunder som ska tacka dem när vi handlar hos dem. Bra att sånt där tas upp så man vet vilka handlare man ska undvika. När jag köpte min hoj så hade jag bestämmt mig för vilken jag ville ha redan innan, men åkte runt till olika handlare för att se vilka som var mest intresserade av att sälja. Flera ställen kom det inte ens fram någon och frågade om man vill ha hjälp, det går fet bort. Men sen på MC-varuhuset fick jag ett riktigt bra bemötande och då blev det affär. Sen att vissa på deras reservdelsförsäljning inte vet någonting om bra kundbemötande är en annan fråga...

Mc-handlarna tycker jag måste jobba med kundbemötandet och vara mer kundvänliga gällande öppettider, tillgänglighet per telefon m.m. Man missar många kunder annars...
Var förresten på Yamaha i Haningen för en tid sen, håller med något tidigare inlägg, de är riktigt bra! Kul! Vi får inte glömma att skicka lite ros ibland också.... :-)

Min erfarenhet av Yamaha i Haningen är att dom är betydligt piggare, det var där jag prov körde innan jag dum som jag var köpte i Kallhäll.

Last edited:
Jag då har man ringt 3 gånger och fått lämna mitt telefon nummer utan att dom har ringt tillbaks.

Bra service!

trist bemötande. men skruvar och skit lossnar hela tiden på både nya och gamla hojar. med en motor stumt monterad i ramen så blir det så. tar du och går över alla skruvar varje gång du sörjer kedjan så bör det inte hända men annars så vänj dig.

skrämmande dålig service i vilket fall..
Visst knalla iväg och köp skruven på skruvkungen " siverth skruv lindhagens plan stockholm " där har dom allt i skruv..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti