Dålig service hos yamaha järfälla

Kul att denna tråd kommit upp,det verkar som om detta genomsyrar hela
Stockholmsregionen "stora" mc-handlarna dvs.Ava,Sthlms.mc-varuhus,mfl. tror att vi kunder ska be om ursäkt för att just vi ska få komma in i deras fina
lokaler å störa dom när dom håller på med att plocka i hyllorna och pratar i
telefonen.
Jag har slutat handla på Ava-mc sista inköpet var ett skinnställ för 12tkr.
dom prutade inte en krona på stället och när jag frågade om jag kunde få ett
hakskydd till en Shoei hjälm på köpet som förövrigt kostade 99 spänn så fick
jag som svar att vi har så dåliga avanser på just på dom här ställen så vi kan varken pruta eller skänka med något på köpet.
Stöd dom små handlarna istället som vet att det är viktigt med personlig kundkontakt och vänligt bemötande,reapriser är inte allt,jag kan tänka mej att betala någon krona extra i utbyte mot att jag ska få ett vänligt bemötande.:tummenupp för Fürsten och SWT som lovade att man kan komma in och ta en kopp och snacka lite skit,den mentaliteten borde dom
större handlarna ta till sej,för om dom fortsätter i samma stil så kommer deras idag största förhoppningar att besannas inga STÖRANDE kunder som frågar dumma sker och tar upp deras dyrbara tid.
Jag vill även ge en eloge till MC Bolaget för deras fina/proffsiga bemötande.

Har tyvärr inte heller några positiva erfarenheter av Yamaha Center i Järfälla,
Köpte en ny R1 -05 där och när jag jag kom för att hämta den så var batteriet stendött (ingen leverans kontroll här inte:mad: )....
När jag senare hämtat hem den från första servicen så läckte den olja som ett såll från kopplingskåpan och jag skulle till Gotland Ring 2 dagar senare o åka bana, Bränner dit, tokig som fan och skäller och får till svar att dom inte har någon mek som kan fixa det (han har tydligen slutat). Det blev bara till att riva det själv o fixa, dom hade knäckt metallpackningen till kåpan och det hade dom givetvis inte nån ny hemma heller.....

Kommer jag att vända mig till dom igen??? NÄÄÄÄ, ingen större risk!!!!!

Har tyvärr inte heller några positiva erfarenheter av Yamaha Center i Järfälla,
Köpte en ny R1 -05 där och när jag jag kom för att hämta den så var batteriet stendött (ingen leverans kontroll här inte:mad: )....
När jag senare hämtat hem den från första servicen så läckte den olja som ett såll från kopplingskåpan och jag skulle till Gotland Ring 2 dagar senare o åka bana, Bränner dit, tokig som fan och skäller och får till svar att dom inte har någon mek som kan fixa det (han har tydligen slutat). Det blev bara till att riva det själv o fixa, dom hade knäckt metallpackningen till kåpan och det hade dom givetvis inte nån ny hemma heller.....

Kommer jag att vända mig till dom igen??? NÄÄÄÄ, ingen större risk!!!!!

Jag förstår inte varför man har så dålig service, förlorar man inte på det? Är det inte bättre att fixa det man säger att man ska göra. Om dom inte vill beställa någon skruv så kan väl dom säga det eller?

En annan sak som jag funderar över ,vad händer om motorn på min hoj skulle paja, dom kommer antagligen inte att fixa det. Kommer garantin att gälla hos någon annan handlare?

Last edited:
Jag förstår inte varför man har så dålig service, förlorar man inte på det? Är det inte bättre att fixa det man säger att man ska göra. Om dom inte vill beställa någon skruv så kan väl dom säga det eller?

En annan sak som jag funderar över ,vad händer om motorn på min hoj skulle paja, dom kommer antagligen inte att fixa det. Kommer garantin att gälla hos någon annan handlare?

Garantin gäller hos vilken Yamaha handlare som helst så det e bara o åka till ett annat ställe:tummenupp

Haninge=Himmel men Järfälla=Helvete

YC Järfälla kan bara aktersnurror, de kan knappt byta mc-olja.

Yamaha TDM 850 har torrsump, alltså skall TVÅ skruvar lossas för att tömma oljan. Gissa hur många de lossade .... En!
Byter sedan det olja själv.

Kollade lite i verkstaden, fullt med aktersnurror, det är vad de kan.

YC HANINGE däremot !
SUPERBRA !

En superbra affär om man ska kolla på kläder och sånt är MC-Poolen i Sumpan.

Japanska skruvar har lite annan gängning (stigning) = japangäng.

Stöd dom små handlarna istället som vet att det är viktigt med personlig kundkontakt och vänligt bemötande,reapriser är inte allt,jag kan tänka mej att betala någon krona extra i utbyte mot att jag ska få ett vänligt bemötande.:tummenupp

Det finns en liten firma i Borlänge, som säljer ett ej japanskt mc-märke och mopeder, som inte är ett dugg bättre än dom stora firmorna...

Efter att under ett och samma år ha köpt TRE fabriksnya hojar, fyra uppsättningar mc-kläder, massor av Trium... -Förlåt, Märkes-prylar som T-shirts, muggar, nyckelringar, en klocka, tre jackor, mm. mm. , hjälpt dom lite i butiken och på verkstaden, och ställt upp på lite annat smått och gott, bla. monterat alla mina tillbehör till hojarna själv, etc. så har jag på omvägar hört att det tex. gnälldes över att jag var i DERAS verkstad och monterade tillbehören som DOM egentligen skulle ha gjort...

Men det är bara så att dom firmor som inte är ödmjuka och servicevänliga gräver sin egen grav.

Jag personligen älskade min Triumph Sprint ST som jag köpte ny av dom förra våren, men när det nu var dags att byta bort snedsteget med custom-hojen så var det nog faktiskt den firman i Borlänge som givit mig avsmak för märket som gjorde att valet istället föll på en ny Blackbird istället.

Det är bara så himla synd. För firman i sig ligger bra till, har en mycket duktig mekaniker som tyvärr idag har tröttnat på ägarnas snålhet och dumhet och som nu bara gör sitt jobb och inget mer, relativt bra priser på sina prylar, bra märken på kläder och tillbehör, osv.

Dom kunde har hur bra rykte som helst om dom bara var villiga att se kunderna i ögonen istället för att bara titta ner i deras plånböcker... :(

Efter att ha försökt att komma fram på telefon och dom aldrig ringde upp när man hade lämnat telefon numret, så skickade jag en länk till den här tråden i tisdags, dan efter ringde dom från Yamaha i Kallhäll och berättade att dom hade skruven och bricka och att den hade legat hos dom i 4 veckor. Idag fick jag ett brev med en skruv och bricka i, problemet var att både skruven och brickan var fel. Jippi fan va bra, efter 2 månader och ett antal telefon samtal så får man fel grejer.

När jag beställe så var jag där hos dom och hade med mig exakt den skruv och bricka jag ville ha, och jag dessutom pekade ut den var det satt på en mc dom hade inne, men ändå lyckas dom skicka fel!!!!.

Och till er som tycker att jag ska åka till en järn handel och köpa ,så kan jag berätta att jag har varit hos Sifvert Skruv AB och dom hade inte det jag ville ha, hade dom haft det hade jag köpt från dom.

Nu har det löst sig ändå, jag var hos Yamaha i Hanninge idag och dom har nu beställt från central lagret så jag ska få skruven och brickan på onsdag.

Last edited:
När ni skriver Järfälla så antar jag att ni menar Yamaha Center som ligger i Kallhäll, eller?

YC i Järfälla är mindre bra, groteska leveranstider och dessutom får man ofta fel prylar. Tur man inte kör Yamaha längre.

Reservdelskillarna på Din MC är däremot värda lite beröm, vad man än beställer för icke-lager-varor finns prylarna att hämta dagen efter, man får tom. ett SMS. Det blir inte bättre än så.

När ni skriver Järfälla så antar jag att ni menar Yamaha Center som ligger i Kallhäll, eller?
Japp.

/A

Det finns bra lustiga personer här inne.
Först har vi tomasni... killen åker från Järfälla till Haninge för att köpa 3 liter olja, detta sparade han 15kr/ per liter på, dock är inte bensin pengar inräknat......
Sedan har vi Adrenalin......
"Gnäller" på att batteriet var dött på hans bike när han skulle hämta den, vilket är tråkigt. Det är ju lite synd att han inte berättar att det var hans polare som gjort leverans servicen på hans hoj. Sedan var det packningen som var trasig, återigen djävligt tråkigt. Att dom inte hade någon meck som kunde hjälpa honom när han upptäckte det kan ju ha att göra med att verkstan stänger klockan 17, han glömde även att skriva att han fick hjälp med Biken på en lördag då inte heller verkstan har öppet.

Hmm,
För mig som kund spelar det mindre roll vem som skulle ha gjort leverans servicen, grejen var att den inte var gjord.... Sen att kompisen envist stog på sig att ställa upp o hjälpa till med att riva och åtgärda problemet provisoriskt trots mina påtryckningar att det inte enligt mig var han problem skall han ha en stor eloge för, för iom. detta så kunde min helg genomföras som det var planerat.
När vi nu pratar om bortglömda detaljer så kan jag dessutom tillägga att när jag hämtade ut den efter det att dom hade åtgärdat den provisoriska lagningen så funkar inte kopplingen över huvudtaget( när man la i en växel så var det som om inte kopplingen var indragen, hojen skuttade fram och dog), jag går in och påpekar det och killen bakom service disken säger att han hade märkt att "den drog lite" trots att kopplingen var indragen och "att dom kunde vara så"...!!??, att dom tydligen var känsliga på oljan . Man skulle tydligen använda Motul´s olja om jag inte missminner mig, Så det var bara att lämna kvar den ytterligare en dag för att få det åtgärdat...
Tråkigt alltihop tycker jag, och jag håller fast vid min uppfattning ang. vad tråden från början handlar om....

Hmm,

text

och jag håller fast vid min uppfattning ang. vad tråden från början handlar om....

Hej
Jag håller med, har haft stora problem med Yamaha Center i Kallhäll. De måste hata sin kunder oc h har ingen koll. Handla eller lämna inte in era grejer till dom för då får du för dyra pengar dålig reparation och service. :huvet

/G

Hej,

Har under mina år som motorcykelåkare kommit i kontakt med ett flertal firmor i Stockholmsregionen. Visst är det mycket som skulle kunna bli bättre, men de flest har ändå en del positiva egenskaper.

AVA har ju diskuterats flitigt, och efter att ha köpt min första hoj där och fått problem med reklamationer köper jag ingenting där av principskäl. De har dock en del mycket kunnig personal, inte minst den äldre killen på utrustningsavdelningen. Fick en halvtimmes undervisning av skinn, skinnställ och olika tillverkare. Tummenupp där!

Det finns en del handlar jag skulle vilja pusha lite extra för: Aprilia-center i Haninge! Suverän service och extremt trevlig personal. Fick rabatt på ett ställ när jag försökte pruta till mig ett par solbrillor, vilket de inte hade. Fick även hjälp att lasta hojen och en gratis rem att fästa det hela med. Jag kommer handla där fler gånger!

Din-MC i rotsunda har även de varit mycket trevliga och hjälpsamma. Köpte senaste cykeln därifrån. Fick massor av rabatt på hela utrustningssortimentet under hela vintern samt ett lås gratis.

Freewheel MC - saligt är deras minne. Hovlevrantörer till mina tidigare trajjor.

/frezon

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...