Dålig gnista GSXR 1100

Kåphult

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2011
Ort
Knäred
Hoj
1987,suzuki,gsx-r 1100
Jag har satt på ett nytt tändsystem Dyna 2000 med dynas tändspolar. Men jag får bra gnista till att börja med men efter en stund blir den sämre och försvinner helt. När jag stänger av tändningen och sätter på den igen får jag gnista ett tag igen. Någon som har en ide om vad det kan vara?
 
Varför har du bytt originalet mot ett Dyna system? Du kan bara köra med Dyna 3 ohms (eller mer) tändspolar. Bluddrar inte hojen runt varvtalet för maximalt vrid behöver du inte byta din nuvarande tändning.
 
Original tändmodulen pajade så jag köpte ett dyna. Jag har dynas 3 ohms tändspolar
 
Jag menar det är väl riktigt bra kräm i gnistorna på ett sånt där system, som små svetslågor liksom..
Och energin kan ju bara komma från ett håll, nämligen genom mycket ampere från batteriet.
 
Mät strömmen genom primärlindningen.
 
Har kopplat kabel direkt från bilbatteri och jordat i motorn så det borde vara ström så det räcker men ska mäta strömmen för säkerhets skull.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top