då var stövlarna köpta ...

tobbeviking skrev:
När mina stövlar sprack i somras så la jag till stålars på reklamationen och köpte dessa.
http://www.oxtar.com/oxtar/uk/prodotti/catalogo/scheda_prodotto.php-type=racing&cod=7630-G.htm
Jäkligt bekväma stövlar som man inte leker indian i, dom knarrar sjukt mkt :hihi
Men jag är helnöjd och mkt av plasten är ju matt så det ser inte så plastigt ut.
//Tobbe

Jag försökte droppa silikon från den lilla flaskan som följde med och det hjälpte inte så då sprayade jag mer rikligt från CRC Silikon och det blev stor skillnad. Nu väcker man i alla fall inte grannarna när man går i trappen. :rofl

Ninjaboy skrev:
Jag försökte droppa silikon från den lilla flaskan som följde med och det hjälpte inte så då sprayade jag mer rikligt från CRC Silikon och det blev stor skillnad. Nu väcker man i alla fall inte grannarna när man går i trappen. :rofl
He he japp kan tro att det blir ett problem om man inte vill störa grannarna.
För dom är fasen inte tysta, jag ska testa dra på en teflonspray jag har ligger.
//Tobbe

brinckis skrev:
bågen kommer inte till sverige förrän 2005 och stället har jag ingen bild på. men stället liknar till viss del alpinestars racing replica ... se nedan
racinrep.jpg

men på mitt står det kawasaki på bröstet, armarna och ändan :yoparty
har även mitt namn på ryggen och så klart det obligatoriska hjälm logo på vänster brösn :yoparty

hojen är en sån har vacker skapelse:
w320h215_00008953.jpg

och min hjälm
ff388.jpg

handskar
wgn.jpg

Är detta din första hoj+utr. eller byter du allt när du byter hoj :confused:

Dino Velvet skrev:
Är detta din första hoj+utr. eller byter du allt när du byter hoj :confused:
ja detta blir min första hoj och utr. Jag föddes grön :yoparty så jag kommer inte överge Kawasaki och om jag skulle göra det så är det till en 170' MV och då har jag även råd till att köpa ny utr.

Störtskön tråd :rolleyes: Känns som jag vill spy lite grann....

Men varför köpte du inte de gröna SIDI-stövlarna som hade matchar hurmycketsomhelst mer än de helsvarta med röda fläckar på?

Jisses. Du kommer verkligen skämma ut dig själv på samma sätt som Volvo-raggare ofta gör. Men men, kul att du försöker locka fram ett gott skratt hos folk som ser dig.

Mavve skrev:
Men varför köpte du inte de gröna SIDI-stövlarna som hade matchar hurmycketsomhelst mer än de helsvarta med röda fläckar på?
först o främst var det för att holländaren tog mer än en vecka att svara mitt mail (han som sålde gröna) och med mitt tålamod så ville jag ha stövlarna igår. sen var det dels för de gröna var vertebra 2 och de svarta vertigo corsa. nyare modell och grymt nica enligt mig. de är också nu i efterhand mkt skönare än vertebra 2 ...

McB skrev:
Jisses. Du kommer verkligen skämma ut dig själv på samma sätt som Volvo-raggare ofta gör. Men men, kul att du försöker locka fram ett gott skratt hos folk som ser dig.
förstår inte varför jag skulle skämma ut mig ... men men säger du det så ... det bjuder jag på isåfall :banana

brinckis skrev:
förstår inte varför jag skulle skämma ut mig ... men men säger du det så ... det bjuder jag på isåfall :banana

Färgmatchning är coolt om man kör i MotoGP, men på gatan ser det bara löjligt ut. Men vill man se ut som en squid, en poser, en wannabe, så varför inte? När uppmärksamheten man får är viktigare än körupplevelsen är det något som inte står rätt till.

brinckis skrev:
först o främst var det för att holländaren tog mer än en vecka att svara mitt mail (han som sålde gröna) och med mitt tålamod så ville jag ha stövlarna igår. sen var det dels för de gröna var vertebra 2 och de svarta vertigo corsa. nyare modell och grymt nica enligt mig. de är också nu i efterhand mkt skönare än vertebra 2 ...

Finns ett par grön/vit/blåa jag vill ha och har velat ha det nu ett bra tag, men varför skynda?
Finns ett par balla handskar jag med vill ha men de jag har funkar och har gjort så ett bra tag så varför skynda?

Du har ju inte ens hoj så låt stövlarna eller annat ta sin tid. När du trillar och firman som tar hand om din hoj dröjer kommer du ju att slita sitt hår....
Allt har sin tid - skynda långsamt ;)

McB skrev:

Störtskönt :tungan :rofl :rofl :lol

Brinckis har fel, makkbe har rätt och så ÄR det.

Tack SH-ligan för att ni hindrade mig från att färgmatcha som värsta posern.(hoppas ni vet att jag köpte en blå zxr400 för att slippa färgmatchning :cool: )

Mavve skrev:
Brinckis har fel, makkbe har rätt och så ÄR det.
rätt o fel det får du stå för ... jag tycker inte det. jag matchar kläder när jag går ut och förstår inte varför man inte kan tänka på utseendet när man kör båge. Jag tycker att det ser fel ut att inte ha matchande utr till bågen ... som jag sagt tidigare så tycker jag det är som att ha en blå dörr på en röd bil ... ser fattigt ut. om man nu köper en ny grön hoj så behöver man inte dra ner hela intrycket med ett blått ställ .... eller svart (för svart dörr är inte mkt snyggare på en röd bil). Och detta står jag för .. men andra får ju tycka som de vill.

det också vissa som köper en ny hoj för 100'-130' och sen kör runt med sitt 5 år gamla slitna neon färgade ställ .... det är skandal för hojen. har man råd att köpa ny hoj har man råd att köpa ny utr.

brinckis skrev:
rätt o fel det får du stå för ... jag tycker inte det. jag matchar kläder när jag går ut och förstår inte varför man inte kan tänka på utseendet när man kör båge. Jag tycker att det ser fel ut att inte ha matchande utr till bågen ... som jag sagt tidigare så tycker jag det är som att ha en blå dörr på en röd bil ... ser fattigt ut. om man nu köper en ny grön hoj så behöver man inte dra ner hela intrycket med ett blått ställ .... eller svart (för svart dörr är inte mkt snyggare på en röd bil). Och detta står jag för .. men andra får ju tycka som de vill.

det också vissa som köper en ny hoj för 100'-130' och sen kör runt med sitt 5 år gamla slitna neon färgade ställ .... det är skandal för hojen. har man råd att köpa ny hoj har man råd att köpa ny utr.
För att aldrig haft hoj förut har du väldigt mycket åsikter om hur vi andra ser ut. :7peta

Ninjaboy skrev:
För att aldrig haft hoj förut har du väldigt mycket åsikter om hur vi andra ser ut. :7peta
ja bara för att jag inte haft hoj innan så menas det inte att jag föddes igår. och eftersom många säger att färgmatchning är gay och att man skämmer ut sig så ville jag framföra vad jag tycker ser dumt ut. Det jag ville få fram med mitt inlägg var att vi alla har olika smak om hur det skall se ut eller betydelsen av det. Nu av tidigare trådar att döma så vet jag att du vill ha den brutalaste/snabbaste hojen och bryr dig mindre om hur den ser ut (sen har du lyckats välja en j*kligt snygg hoj också). Jag bryr mig mer om hur den ser ut för de hojar jag tittar på är alla brutala för mig.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8