mongodavid
Ny medlem
hejsan! la tidigare upp lite hjälp ang. min hoj. men valde att lägga upp ny tråd" då jag antar att den syns bättre och jag har panik och är fruktansvärt less.
krök+ ventilspel är fixat. kalas gick det och är inte så svårt som jag trott/hört. nu återstår "bara" vatten i motoroljan. har bytt p-boxar/tätningar. funkade ett tag. vatten i motoroljan igen. bytte pumpaxeln+ ovanstående. gick 2 h samma fel än.. vad 17 kan vara fel? hittar inget liknande riktigt på google eller om det är i närheten så har de löst sig efter tät+p-box byten för de flesta. vad är nästa steg? toppackning såg bra ut. plan topp. cyl.fot packning helt okej. har för mig jag läst "balansaxel lager" som kan va kass. men hittar inte den tråden/forums sidan längre. någon erfaren som har några tips? så jag vet vart jag kan kolla. vill ju helst slippa riva allt och så visar det sig att det är helt fel. säsongen är ju NU. blir så ledsen. kan det vara värt att byta toppackning FAST den se ok ut? för innan axelbytet var det glykol på kolvtoppen och den vitrykte. för vattnet från motoroljan kan bara nå förbränningsrummet/kolven om det är kassa ventil tätningar har jag fått för mig"teoretiskt"? men dom var ok sist ja kika"innan pump axel bytet" svarar och läser även på:
Daviid_666@hotmail.com och 0768042067
tack för att ni tar er tid!
Mvh David
krök+ ventilspel är fixat. kalas gick det och är inte så svårt som jag trott/hört. nu återstår "bara" vatten i motoroljan. har bytt p-boxar/tätningar. funkade ett tag. vatten i motoroljan igen. bytte pumpaxeln+ ovanstående. gick 2 h samma fel än.. vad 17 kan vara fel? hittar inget liknande riktigt på google eller om det är i närheten så har de löst sig efter tät+p-box byten för de flesta. vad är nästa steg? toppackning såg bra ut. plan topp. cyl.fot packning helt okej. har för mig jag läst "balansaxel lager" som kan va kass. men hittar inte den tråden/forums sidan längre. någon erfaren som har några tips? så jag vet vart jag kan kolla. vill ju helst slippa riva allt och så visar det sig att det är helt fel. säsongen är ju NU. blir så ledsen. kan det vara värt att byta toppackning FAST den se ok ut? för innan axelbytet var det glykol på kolvtoppen och den vitrykte. för vattnet från motoroljan kan bara nå förbränningsrummet/kolven om det är kassa ventil tätningar har jag fått för mig"teoretiskt"? men dom var ok sist ja kika"innan pump axel bytet" svarar och läser även på:
Daviid_666@hotmail.com och 0768042067
tack för att ni tar er tid!
Mvh David