Då var lappen borta.....

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Innan konstiga rykten sprids...hade festat lite på kvällen ...DAGEN EFTER kl 14.00 tog jag en liten runda istan ...blev fast på norra vallgatan vid kanalen fick blåsa.....tuta i apparaten. In till stora polishuset.... 0.22 (gräns 0.2)...lappen borta... så är det, skyll mej själv.. 2-6mån utan A-lapp, hade hellre haft fläskläpp....

SÅ är det...mer hammarlack......ses i november då kommer sommaren!

Får man köra Puch Dakota utan nåt kort? (har haft, kan göra 90 ,hammarlackad förstås)

PS. SKYLL MEJ SJÄLV! (för en gångs skull var det trevliga poliser, trafikare)

Snart kommer Silver och germej ångest....... :yoparty

Last edited:
Jobbit, men så e de ju tyvärr

vad betyder festa lite? Jag e nervös som faan dagen efter, kör aldrig innan 12 timmar efter jag druckit sista ölen!

/ Hannes

bo$ken skrev:
2-6mån utan A-lapp

Trist.. du lär dock inte vara ensam om att köra för tidigt dan efter, har nog de allra flesta gjort nångång i livet. Men du kommer inte bli av med bara A-behörigheten, utan alla bokstäver du nu har på ditt kort.

bo$ken skrev:
Innan konstiga rykten sprids...hade festat lite på kvällen ...DAGEN EFTER kl 14.00 tog jag en liten runda istan ...blev fast på norra vallgatan vid kanalen fick blåsa.....tuta i apparaten. In till stora polishuset.... 0.22 (gräns 0.2)...lappen borta... så är det, skyll mej själv.. 2-6mån utan A-lapp, hade hellre haft fläskläpp....

Får man köra Puch Dakota utan nåt kort? (har haft, kan göra 90 ,hammarlackad förstås)

Bad luck!!!
Typiskt, men som sagt "bara" ditt eget fel.

HanneZ skrev:
Jobbit, men så e de ju tyvärr

vad betyder festa lite? Jag e nervös som faan dagen efter, kör aldrig innan 12 timmar efter jag druckit sista ölen!

/ Hannes

Ente jag helller, 14 timmar senare.. tom polisen sa;: du klarar detta,, tjo-tjim fittsstim.......

Va synd :(

Nu är det bara att sälja r1:an och spara till en såndär ducati som du har på bilden :)

mkt trist asså :/

men samtidigt jävligt klantigt, måste kännas :huvet

puch dakota får du köra iallfall... :rolleyes:

Åfan, undrade just varför din gatslåssare står kvar på jubbet hela tiden. Trist som faen :(

Fast jag kan ju göra dig tjänsten genom att varmköra den en tiomilasväng lite då och då så den inte sotar igen :D :D :D

/Skalman (trelitermjölk-mannen med gammelblejden)

Så jävla skumt sånt där, en kompis till mig söp till kl 5 på morgonen på midsommar för några år sedan, kl 10 på morgonen körde han bil och de va inga problem. Osså åkte en annan kompis dit 16 fukkin jävla timmar efter han sluta supa.

Kan man lita på sånna där billiga saker som mäter alkoholmängd i blodet? Nu blir jag nervös, händer att jag tar en bärs eller tre på kvällen o sen åker till jobbet kl 7. Det kanske inte är så smart...

/ Hannes

Surt mannen, du kan få skräckupplevelse bakpå mig denna sommar

Det är inte så illa om man skaffar en moppe.... Då kan man ta sig dit man ska och det går ganska fort om man vässar lite =) Jag har inte haft körkort sen början av april så jag vet va jag snackar om :lol

Bifogat

• wrcwheelie.jpg
    wrcwheelie.jpg
    64.3 KB · Visningar: 153
Rigge skrev:
Det är inte så illa om man skaffar en moppe.... Då kan man ta sig dit man ska och det går ganska fort om man vässar lite =) Jag har inte haft körkort sen början av april så jag vet va jag snackar om :lol
Thats the spirt, jag loosade lappen när snön kom (speeding), åka kommunalt suger fett.

HanneZ skrev:

Ett litet pedagogiskt (och "avskräckande") exempel:

1 stor öl a´50 cl och 5.3% = 6,625 cl 40%

5 stora öl (inte mycket) = 33,125 cl 40%

2 cl/timme => ~16.6 h

Många kan nog råka vara ute för tidigt.

Speciellt Midsommardagen är nog vansklig för bilägare som "ställer upp",
då övriga polare är trötta dagen efter festen och tjatar om att få åka hem...

Jag vill inte ha synmpatier, utan som sagt; skyll mej själv! Men det är ändå surt som fan.Även om sommaren lyser med sin frånvaro. MEN jag ska berätta varför det suger.

1-) Polarens tjej körde ihjäl sej på hoj för 14 dagar sedan.
2_= mitt ex. vurpade med sin hoj en vecka senere.
3.^Jagh åkte på min lapp......

Nån försöker seja nåt, (fan jag ju ateist) eller
?

Köp en alkotestare. Det gjorde jag redan för 10 år sedan. Det är inte värt att chansa. Brukar få vänta tills just ungefär klockan två dagen efter jag har festat ordentligt. Tycker själv den gamla gränsen 0,5 var lagom men lagen är lagen...

bo$ken skrev:

Fan vad surt att åka fast dagen efter :huvet
Vet hur det känns att vara utan lappen...har provat några gånger :gnissla tiden går fort, bara första veckorna som känns sura. Köp en cykel eller moppe..men trimma den inte för då kan du lika gärna köra på hojen.

bo$ken skrev:

Snart kommer Silver och germej ångest....... :yoparty

Finns det inte en viss chans att du får tillbaka lappen och att de nöjer sig me en varning? En polare blåste 0,26 dagen efter, och på lappen han fick hem stod det att de kan nöja sig med en varning om man blåser under 0,25...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon