Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flagga skrev:2 cl/timme => ~16.6 h
Rammstein skrev:Själv tycker jag det borde vara 0,0....
Är du beredd att chansa?Chille skrev:det är väl lite lågt räknat? När vi snackade med snuten i skara så sa dom att vi bränner 4cl i timmen.
Iofs är det väldigt individuellt.
Det är vad jag har hört med. Eller ca. 2 cl REN alkohol (100%) / h.... vilket är ungefär 4 cl 40%..Chille skrev:det är väl lite lågt räknat? När vi snackade med snuten i skara så sa dom att vi bränner 4cl i timmen.
Chille skrev:det är väl lite lågt räknat? När vi snackade med snuten i skara så sa dom att vi bränner 4cl i timmen.
Helt rättGibsonSG skrev:Tror att man brukar säga 4cl STARKSPRIT (~50%) dvs. 2 cl ren alkohol i timmen... det borde kunna förklara skillnaden.
Edit: Lite sen....
Hur som helst, vet man om man ska köra får man helt enkelt se till att ta det lite lugnt kvällen innan, svårare än så är det inte. (Alternativt kan man ju peaka tidigt så man spyr vid nio-rycket och går och lägger sig. det är fan inte fel det heller!)
HanneZ skrev:Så jävla skumt sånt där, en kompis till mig söp till kl 5 på morgonen på midsommar för några år sedan, kl 10 på morgonen körde han bil och de va inga problem. Osså åkte en annan kompis dit 16 fukkin jävla timmar efter han sluta supa.
Kan man lita på sånna där billiga saker som mäter alkoholmängd i blodet? Nu blir jag nervös, händer att jag tar en bärs eller tre på kvällen o sen åker till jobbet kl 7. Det kanske inte är så smart...
/ Hannes
Måste man kolla med en mätar innan man kör är det ett bra tecken på att ta en taxi istället.HanneZ skrev:Kan man lita på sånna där billiga saker som mäter alkoholmängd i blodet? Nu blir jag nervös, händer att jag tar en bärs eller tre på kvällen o sen åker till jobbet kl 7. Det kanske inte är så smart...
/ Hannes
eldklingan skrev:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH O DOM KLAPP MITT KORT I MORSE 133 PÅ 90 VÄG.........................I BIL JÄVLEN![]()
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|