Då var lappen borta.....

surt

kräv att se om den är kalibrerad apparatjäveln det diffade på så lite.
eller lacka om din hoj till puch dakotas originalfärg ,sen är det bara att köra.

Flagga skrev:
2 cl/timme => ~16.6 h

det är väl lite lågt räknat? När vi snackade med snuten i skara så sa dom att vi bränner 4cl i timmen.

Iofs är det väldigt individuellt.

Självklart!

Rammstein skrev:
Själv tycker jag det borde vara 0,0....

Naturligtvis ska det vara NOLL....!!
Är inte nykterist på nått vis, men bakfyllan är den mest förädiska eftersom
du oftast då också är trött.

I samband med skolavslutningen i Järvsö nu i år blev två unga killar på moped
ihjälkörda av en rattfulll.........varför överhuvudtaget disskutera nått annat än
NOLL....!
Det finns hur många undersökningar som helst som visar hur kroppen reagerar
på alkohol, långt efter det att du TROR att du är fräsch så är dina reflexer nedsatta, reaktionstiden längre, förmågan att fatta beslut nedsatt,mm.

KentW

Kompisen blåste 0.28. Blev dryga böter samt brev från länsstyrelsen som begärde ett svar på förmildrande omständigheter osv. Han skrev en snyftare att han ångrar sig väldigt mycket (och det gjorde han) osv osv. Det blev en varning samt 6000:- i böter. Numera aktar han sig väldigt noga dagen efter, det bör du med göra.

Man kan väl kräva att få ta ett blodprov, lite inte på dom där aparaterna.
Rattfylla är ingen rolig grej att ha på meritlistan.

Chille skrev:
det är väl lite lågt räknat? När vi snackade med snuten i skara så sa dom att vi bränner 4cl i timmen.

Det är vad jag har hört med. Eller ca. 2 cl REN alkohol (100%) / h.... vilket är ungefär 4 cl 40%..

- Johan

Jag går med på 0,0 om svenska staten delar ut någon manick som GARANTERAT ger samma resultat som polisens utrustning!

Chille skrev:

Tror att man brukar säga 4cl STARKSPRIT (~50%) dvs. 2 cl ren alkohol i timmen... det borde kunna förklara skillnaden.
Edit: Lite sen....

Hur som helst, vet man om man ska köra får man helt enkelt se till att ta det lite lugnt kvällen innan, svårare än så är det inte. (Alternativt kan man ju peaka tidigt så man spyr vid nio-rycket och går och lägger sig. det är fan inte fel det heller!)

Det är märkligt med dessa apparater, fick skjuts hem av en polare på midsommardagen för många år sedan. Vi hade supit MYCKET! kl 10 på morgonen efter vi kört en km hamnar vi i en kontroll. Polaren som kör ser livrädd ut och det blir till att blåsa. Inget utslag överhuvudtaget på den lilla alkometern så det var bara att köra vidare...

Märkligt kan man tycka..

/F

GibsonSG skrev:
Tror att man brukar säga 4cl STARKSPRIT (~50%) dvs. 2 cl ren alkohol i timmen... det borde kunna förklara skillnaden.
Edit: Lite sen....

Hur som helst, vet man om man ska köra får man helt enkelt se till att ta det lite lugnt kvällen innan, svårare än så är det inte. (Alternativt kan man ju peaka tidigt så man spyr vid nio-rycket och går och lägger sig. det är fan inte fel det heller!)
Helt rätt :D får köra den nästa gång man har svärföräldrar på middag :yoparty

/F

HanneZ skrev:
Så jävla skumt sånt där, en kompis till mig söp till kl 5 på morgonen på midsommar för några år sedan, kl 10 på morgonen körde han bil och de va inga problem. Osså åkte en annan kompis dit 16 fukkin jävla timmar efter han sluta supa.

Kan man lita på sånna där billiga saker som mäter alkoholmängd i blodet? Nu blir jag nervös, händer att jag tar en bärs eller tre på kvällen o sen åker till jobbet kl 7. Det kanske inte är så smart...

/ Hannes

Det är just det som är problemet. Man kan aldrig veta hur fort man förbränner alkoholen. Har hört en berättat att han hade krökat jävligt hårt en lördag, på måndag morgon blir han stoppad och har 0,28 i blodet. Vet inte riktigt om jag ska tro på det, misstänker att han hade tagit lite stabiliseringsvatten under söndagen.

HanneZ skrev:
Kan man lita på sånna där billiga saker som mäter alkoholmängd i blodet? Nu blir jag nervös, händer att jag tar en bärs eller tre på kvällen o sen åker till jobbet kl 7. Det kanske inte är så smart...
/ Hannes
Måste man kolla med en mätar innan man kör är det ett bra tecken på att ta en taxi istället.

Vill man vara någolunda säker så DRICK EN HELVETES MASSA VATTEN, om vattnet "tar" slut avstannar förbränningen av alkoholen o det kan dröjja ännu längre innan du är "ren".

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH O DOM KLAPP MITT KORT I MORSE 133 PÅ 90 VÄG.........................I BIL JÄVLEN :huvet

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show