Då var jag riktigt sjuk...

Värsta sjukdomen jag minns var väl egentligen inte själva sjukdomen som var illa. Jag var fjorton, hade 39 graders feber nånting, hade vart sjuk i över en vecka och kände mig rätt äcklig. Så in i duschen och förmodligen på med en del värme - skitsmart. Kommer ut ur duschen och känner hur saker och ting börjar snurra. Helt plötsligt vaknar jag med huvudet fastkilat mellan toastolen och kakelväggen, skitont i benet och ren klaustrofobisk panik. Efter en stunds kämpande, gnällande och skrikande kommer jag loss och sätter mig ner för att lugna ner mig. Jag har sparkat i tvättmaskinen med smalbenet och har ett jack in till benpipan som är fyra, fem centimeter långt och en fruktansvärd huvudvärk. Det var intressant. Nuförtiden duschar jag inte varmt när jag har feber.

Halsflussen jag hade förra vintern slår nog allt.
Värsta jag varit med om.
Gjorde så sjukt ont att man höll på att bli tokig.
Sov 3 timmar varje natt i 3 veckor pga smärtorna.

Man var jävligt tacksam att man bodde med morsan fortfarande i allafall.
Skulle nästan tagit livet av mig annars.
Jag menar.... Hämta grejjer själv när man är sjuk?
Nej fyfan.

Jag väljer diarre alla gånger!

fick körtelfeber för massa år sen , gick till läkarn , som bara sa att den var influensa :mad: jobbade nån vecka låg hemma 1 dag osv , jobbade igen ,
gick igen till läkarn och då fick jag en annan läkare , och blev sjukskriven
med en gång i 2.5 månad då jävla var jag dålig , gick ner 15 kilo vilket
va välldigt mycket på min kropp. sängliggandes 1 månad sen började det sakta bli lite bättre.
Råkade ut för nästan samma, käkade penicillin för influensa och blev horribelt dålig innan dom fattade att det var hångelsjuka och skickade mig akut till Bodens lasarett (som fanns på den tiden). Hade grymt ont så dom fick droga mig för att jag skulle få nån sömn. Låg med dropp nån vecka för jag var så igensvullen att det inte gick att få ner nåt genom halsen, tappade 18 kilo på en knapp månad om jag minns rätt. När man tappar så snabbt tär det på muskelvävnaden så jag var rätt svag när jag kom hem från sjukan. Minns dock första målet fast föda jag fick efter droppet. Pitepalt. Var sån där tråkig storkökspalt men herrej-r vad gott det smakade! :)

hade körtelfeber, sharlakansfeber och nässelfeber efter varandra för en 10 år sedan, plus lite svamp på tungan osv.. låg hemma i sex veckor och käka typ en vit formbrödsskiva utan kanter om dagen, lät dregglet rinna ner i en mugg för jag kunde inte svälja..

Lite då och då, kanske 2-3 ggr/år, vaknar jag mitt i natten och mår sjukt illa, och går såklart upp för att gå till toan. Kommer aldrig mer än halvvägs, förrän jag känner att allting börjar svartna och det liksom brusar i huvudet. Jag vet precis vad som kommer hända, men kan inte göra något åt det. Står upp i kanske 4 sekunder, och sen trillar jag ihop i en hög och skakar och rycker sjukt mycket. Efter det får jag alltid en minneslucka. Antagligen svimmar jag. När jag "vaknar" igen är jag sjukt kallsvettig, det brukar ligga pölar på golvet. Läkarna har ingen aning om vad som kan vara fel, och det händer väldigt sällan.

Körtelfeber för 2 år sedan, ingen höjdare, är så glad att jag och flickvännen bodde på skilda håll då, för 2dagar efter ja konstaterat körtelfeber så fick hon magsjuka, vill inte ens tänka hur jävla ont det skulle gjort om man skulle bli tvungen att spy, + att man inte har nått i magen..
Tappade väll runt 8kg under dom dagarna jag va sjuk, 39-40 i feber .. Normal för mig är 36..

Han även tappa lite drygt 10kg vintern 00 innan det konstaterades att jag fått diabetes, då mådde jag inte heller nått vidare, musklerna bara försvann, satt i källaren och lackade skoterhuven och orkade inte resa mig från golvet, fick ta hjälp av en stol, då förstod ja att det inte var en vanlig seg förkylning.
Juldagen blev jag inlagd med 28 i blodsocker, ökade 4½kg första veckan jag låg på sjukan.. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT