Jag fick något konstigt skit, jag började känna mig groggy på jobbet, sa till att jag behövde åka hem (körde givetvis motorcykel, och givetvis hällregnade det) kom hem, trillade i princip av motorcykeln i garaget, raglade in i huset, slängde mig på soffan.
Tuppade av/somnade en stund, vaknade av att jag behövde kräkas, ställde mig upp och föll som en fura, kröp på alla fyra på muggen och kräktes, kröp tillbaka till soffan och ringde sjukvårdsupplysningen.
Dom ville skicka en ambulans men jag fixade själv skjuts till akuten (kunde gå med stöd ut i bilen/in på akuten)
Där dunkade dom ner mig på en brits och mina minnesbilder försvinner allt mer medans jag kopplas upp mot en massa maskiner, sen minns jag en hjärnröntgen (men dom hittade inget på den
) att jag argumenterade för att få åka hem men dom ville lägga in mig, taxiresan hem minns jag också (vete f-n om jag inte rymde hem)
Minns inget mer utom suddiga minnen dom närmaste dagarna.
Det tog mig flera veckor att återfå balans nog att gå rakt utan stöd, det tog mig månader att sluta bli åksjuk i bil (och på motorcykel)
Jag blir fortfarande åksjuk om jag blundar/läser när jag åker bil.
Vete f-n vad det var, men ett tag första dagarna var jag nog rätt ynklig.
Tuppade av/somnade en stund, vaknade av att jag behövde kräkas, ställde mig upp och föll som en fura, kröp på alla fyra på muggen och kräktes, kröp tillbaka till soffan och ringde sjukvårdsupplysningen.
Dom ville skicka en ambulans men jag fixade själv skjuts till akuten (kunde gå med stöd ut i bilen/in på akuten)
Där dunkade dom ner mig på en brits och mina minnesbilder försvinner allt mer medans jag kopplas upp mot en massa maskiner, sen minns jag en hjärnröntgen (men dom hittade inget på den

Minns inget mer utom suddiga minnen dom närmaste dagarna.
Det tog mig flera veckor att återfå balans nog att gå rakt utan stöd, det tog mig månader att sluta bli åksjuk i bil (och på motorcykel)
Jag blir fortfarande åksjuk om jag blundar/läser när jag åker bil.
Vete f-n vad det var, men ett tag första dagarna var jag nog rätt ynklig.