Då var det klart: Edwards till Gresini

Tobias T

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
- ingen -
Saxat från gresiniracing.com:

COLIN EDWARDS JOINS TEAM TELEFONICA MOVISTAR HONDA
TEAM TELEFONICA MOVISTAR HONDA and Colin Edwards have reached an agreement for the American rider to join the Team Gresini Racing squad next season. The arrival of Edwards strengthens the team’s potential for 2004, making it one of the top prospects in MotoGP.

The Texan, born in 1974 and winner of two World Superbike titles in 2000 and 2002, returns to Honda – the factory with which he won both his major honours – after a rookie season in the World Championship. TEAM TELEFONICA MOVISTAR HONDA is proud to have two riders of the standing of Sete Gibernau and Colin Edwards.

Telefónica MoviStar Honda Team Manager Fausto Gresini expressed his satisfaction at the signing: “I can say that I am at the head of a winning team – two riders like Sete and Colin are reason to have high hopes and expectations of top results. Looking forward to next season I think we have the potential to go for victories. I am a great admirer of Edwards – he is a rider who combines talent with determination.”

Elena Gorostiza, Marketing Director for Telefónica MoviStar, added: “Next year with Sete and Colin, Team Telefónica MoviStar Honda will be one of the main points of reference in MotoGP. After Sete’s fantastic season, the addition of Colin will reinforce the potential of the whole team.”
 
ok, en puzzlebit på plats, kul med Colin på en bättre hoj nästa år. blir farligt tror jag.
 
R2 skrev:
ok, en puzzlebit på plats, kul med Colin på en bättre hoj nästa år. blir farligt tror jag.

för att dra en liten sned parallell, se hur mycket bättre Bayliss kört jämfört med Edwards ... o så j*vla långt ifrån varandra borde de inte vara
 
tror att vi får se en riktigt bra säsong nästa år om Rossi väljer att köra yamaha..!

En hel drös som kan vinna vm

Rossi, Sete, Edwards, Hayden, capirossi, biaggi, bayliss.

Kanske också McCoy, Roberts om dom får köra honda.

Det lär bli tight!
 
kosmic skrev:
tror att vi får se en riktigt bra säsong nästa år om Rossi väljer att köra yamaha..!

En hel drös som kan vinna vm

Rossi, Sete, Edwards, Hayden, capirossi, biaggi, bayliss.

Kanske också McCoy, Roberts om dom får köra honda.

Det lär bli tight!


Hoppas framför allt att McCoy får köra en bättre hoj så han blir på bättre humör igen och börjar köra som i fornstora dagar!!!

Edwards lär säkert dra in en och annan pallplats nästa år!

Kul om Rossi byter märke.....blir lite jämnare då ju....
 
Kul !

Nyteknik skrev:
Suverän nyhet! :kär

Hayden och Edwards (och med lite tur även Roberts) kommer satsa stenhårt på att bli bäste amerikan. :tummenupp


Jävligt kul att Colin får en konkurrenskraftig hoj till nästa säsong. Jag var personligen mäkta imponerad över hur han vann WSB 2002. Hoppas han kn visa upp liknande körning med denna MOTOGP hoj !

/benfre
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top