Då var det klart då. Ett styck TZ250 inhandlad.

Goodstuff skrev:
...Sandra sa citat: "Den ser ju mest ut som skrot men bara du är nöjd så blir jag glad."

Vad lustigt, exakt samma sak sa Världens Bästa Karlsson (alltså inte jag, utan min låtsaskompis Karlsson på taket) till mig när jag var i Norge och köpte Skatungen.

Torkel skrev:
Skrot? Den ser ju helt fantastisk ut! :yoparty Har du fått hem hojen eller står den fortfarande och trängs bland danska ölflak?

Tror hon tänkte mest på rostiga bromsskivor och rost på ljuddämparen men jag förklarade läget, även om jag inte tror hon blev mer övertygad om köpets förträfflighet.
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu, ska kika på ett på måndag så förhoppningsvis kommer den "hem" snart. Ska ner med den till Pelle Träff för lite tips, råd och lektioner i tvåtaktsskruvande så då kan du få komma och kika!

Goodstuff skrev:
Tror hon tänkte mest på rostiga bromsskivor och rost på ljuddämparen men jag förklarade läget, även om jag inte tror hon blev mer övertygad om köpets förträfflighet.
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu, ska kika på ett på måndag så förhoppningsvis kommer den "hem" snart. Ska ner med den till Pelle Träff för lite tips, råd och lektioner i tvåtaktsskruvande så då kan du få komma och kika!
Om jag är hemma så kommer jag garanterat och dräglar!

Chris Ash skrev:
Det måste vara helt otroligt frustrerande att inte ha skiten hemma! Jag var helt stissig över att den var 1km hemifrån och åkte och tittade hela tiden.

Det kommer nog bli värre när jag har fått hem den och garaget ligger 13 km hemifrån... :brinnerup

Ääh, det där var väl inget? Lacka i en färg, dekala resten. Plättlätt.

Goodstuff skrev:
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu...
Men jisses då! Att du vågar låta den stå i Danmakr. Danskarna är inte att lite på, vettu. De kommer att pilla på den, välta den och hålla på... Nä, ställ den i mitt garage. Jag lovar att inte köra skiten ur den på Ring Häckeberga :rolleyes: :D

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back