Då var det klart då. Ett styck TZ250 inhandlad.

Goodstuff skrev:
...Sandra sa citat: "Den ser ju mest ut som skrot men bara du är nöjd så blir jag glad."

Vad lustigt, exakt samma sak sa Världens Bästa Karlsson (alltså inte jag, utan min låtsaskompis Karlsson på taket) till mig när jag var i Norge och köpte Skatungen.

Torkel skrev:
Skrot? Den ser ju helt fantastisk ut! :yoparty Har du fått hem hojen eller står den fortfarande och trängs bland danska ölflak?

Tror hon tänkte mest på rostiga bromsskivor och rost på ljuddämparen men jag förklarade läget, även om jag inte tror hon blev mer övertygad om köpets förträfflighet.
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu, ska kika på ett på måndag så förhoppningsvis kommer den "hem" snart. Ska ner med den till Pelle Träff för lite tips, råd och lektioner i tvåtaktsskruvande så då kan du få komma och kika!

Goodstuff skrev:
Tror hon tänkte mest på rostiga bromsskivor och rost på ljuddämparen men jag förklarade läget, även om jag inte tror hon blev mer övertygad om köpets förträfflighet.
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu, ska kika på ett på måndag så förhoppningsvis kommer den "hem" snart. Ska ner med den till Pelle Träff för lite tips, råd och lektioner i tvåtaktsskruvande så då kan du få komma och kika!
Om jag är hemma så kommer jag garanterat och dräglar!

Chris Ash skrev:
Det måste vara helt otroligt frustrerande att inte ha skiten hemma! Jag var helt stissig över att den var 1km hemifrån och åkte och tittade hela tiden.

Det kommer nog bli värre när jag har fått hem den och garaget ligger 13 km hemifrån... :brinnerup

Goodstuff skrev:
Hojen står fortfarande i DK eftersom jag inte har garage ännu...
Men jisses då! Att du vågar låta den stå i Danmakr. Danskarna är inte att lite på, vettu. De kommer att pilla på den, välta den och hålla på... Nä, ställ den i mitt garage. Jag lovar att inte köra skiten ur den på Ring Häckeberga :rolleyes: :D

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien