Hallå!
Jag är vad man skulle kunna kalla ett blåbär när det kommer till MC. Tog kortet för nån månad sen och nu sparar jag för fullt till första hojen.
Har alltid varit inne på en CBR600 men börjat fundera om. Visst är det trevligt med farter men hur kul blir det i längden? Jag är mer inne på en smidig, kul hoj att leka med på kurviga landsvägar men som även funkar om man vill ta en längre sväng.
Sen får den gärna ha tillräckligt med krut så man slipper skämmas när man bli dragen av en trimmad Dakota vi nått stop-ljus
Har funderat på antingen en Honda Hornet, Yamaha Fazer eller en Ducati Monster.
Vad tror ni om det? Nån som har erfarenheter av dessa modeller?
Har ni andra tips tar jag gärna emot dom!
Räcker 600 cc eller är det lika bra att gå på 900-1000 direkt?
Blev visst många frågor, så svara på ni..är som sagt blåbär än så länge
/Peter
Jag är vad man skulle kunna kalla ett blåbär när det kommer till MC. Tog kortet för nån månad sen och nu sparar jag för fullt till första hojen.
Har alltid varit inne på en CBR600 men börjat fundera om. Visst är det trevligt med farter men hur kul blir det i längden? Jag är mer inne på en smidig, kul hoj att leka med på kurviga landsvägar men som även funkar om man vill ta en längre sväng.
Sen får den gärna ha tillräckligt med krut så man slipper skämmas när man bli dragen av en trimmad Dakota vi nått stop-ljus
Har funderat på antingen en Honda Hornet, Yamaha Fazer eller en Ducati Monster.
Vad tror ni om det? Nån som har erfarenheter av dessa modeller?
Har ni andra tips tar jag gärna emot dom!
Räcker 600 cc eller är det lika bra att gå på 900-1000 direkt?
Blev visst många frågor, så svara på ni..är som sagt blåbär än så länge
/Peter
Hornet) Vi hade ju tankar på att köra ned till Italien i sommar... Bandit600 pallade inte riktigt med, lite för klen tyckte jag. Valet föll på en fazer600 -00. Mycket bra för passagerare.. (efter -00 (sänkta fotpinnar bak)) Faktiskt en mycket rolig motor.. 95hk lyfter en framåt i farter som kanske på detta forum ibland verkar i det närmaste löjjeväckande... men för migi, JÄVLIGT PPHHETA! Sugen på att stunta - go!